ChristianHA Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Jeg har en Fujitsu-Siemens PC. Har sett litt på kabinettet, men finner ikke hva type det er, men det er ca. like stort som det gamle, som var av type ATX... Den kabelen er ved siden av AGP-porten. Altså mellom AGP-porten og PCI-portene. I lengden skal det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Å når det gjelder skifting av PSU, så er den inne i en metallboks. Jeg vet ikke helt om det er vanlig. Alle ledningene går gjennom et lite hull. Er det vanlig? 9240999[/snapback] Dersom du tar en titt på "hvilket som helst" PSU, vil du se at de består av en metallboks med innmat hvor ledningene kommer ut av et hull. Med andre ord: HELT vanlig, du bytter hele boksen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Hvis du har en tilkopling på hovedkortet fra gammel PSU er det bare å kople likt med ny PSU. Kan du finne ut om det er floppy strømkontakt , AUX strømkontakt eller vanlig 4 pins molex kontakt . Det kan også være viftesensor fra din gamle PSUs interne vifte som er koplet til hovedkortet for at det skal ha mulighet til å avlese PSU viftas RPM(hvis tilfelle er det bare å drite i den koplingen). Endret 9. august 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Ok, skal sjekke hvor ledningene ender opp hen... Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Det er to tilkoblinger ser jeg nå. Den ene går til USB/Firewire eller på-knappen. Jeg klarer ikke helt å se forskjellen på kablene då de er 'stripset' sammen. Den andre går til DVD-ROM'en. Vet ikke helt om det er bra å ta de ut av hovedkortet. Jeg kan laste opp et bilde så dere kan få se... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det mellom AGP og PCI sporet er enten firewire eller USB tilkopling og har ingenting med kabler fra PSU å gjøre. Siste bilde skjønte jeg ikke helt (ser egentlig ut til å være USB/Firewire tilkoplingene som går fra hovedkortet til kabinettets utvendige porter - enten foran eller bak) For at du skal være sikker på at du ikke har small factor PSU (ikke standard ATX) er det bare å se på labelen internt i kabinettet. Er den merket ATX et eller annet går det fint an å bytte. Er den merket SFX eller LPX o.l kan du ikke fysisk plassere en ATX PSU. Du har forøvrig en oversikt over PSU form factors med mål her : http://www.pcguide.com/ref/power/sup/form.htm Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Vis jeg sa at det hadde noe med PSU'en å gjøre må jeg ha sagt feil. Det siste bildet viser hvor ledningene går hen. Hadde jeg bare kunnet skille mellom ledningen så hadde alt vært mye lettere... Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 I følge den siden du sa, og en tysk testside av PSu, så skal det være ATX. De fleste PSU er laget på 2000-tallet er vel ATX? Det sto jo at den ble innført i 1995, så da regner jeg med at det går greit! Nå skal jeg starte opp PC'en, uten de to tilkoblingene i, så får vi se hva som skjer... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 ATi X1950XT er jo MYE bedre enn 7900GS til og med X1950Pro er bedre til en billigere penge, så hvorfor ikke bare gå for ATi? 9239181[/snapback] *hoste*linux*hoste* Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Startet opp uten ledningene nå, og jeg merket ingen forskjell. Alt av USB/Firewire virker, og CD-ROM'ene. Da kjøper jeg skjemkortet og PSU'en som du anbefalte. Kommer tilbake med tilbakemeldinger når jeg får pakken. Ser at skjermkortet ikke kommer på lager før 1. september, så det blir nok en stund til... Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Hei igjen! Nå har jeg motatt både skjermkort og PSU. Og jeg må si meg meget fornøyd! Jeg fikk en økning på 6000 i 3dMark 03, og alt er meget stille. Men jeg har et spørsmål, finnes det et lignende program som nHancer for ATi? Jeg har problemer med å få AA/AF til å virke. Jeg stiller det på det høyeste, men jeg ser ingen forskjell inne i spill... Noen idè om hva det kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå