Exentler Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) jeg har tenkt til kjøpe noe til å spille litt musikk med av det jeg tjente i sommer. jeg har tenkt meg ut NAD 372 som forsterker. har da tenkt på Dali AXS10K Dali Concept 8 CV VE 12/15 CV CLS 12/15 fristes litt av Dali Concept 10, men blir for dyrt. først og fremst tenkt på AXS10 høytalerne. litt gromt med 2x10" noen andre inspill ? hvem skal jeg velge ? DETTE ER IKKE LETT Endret 8. august 2007 av Exentler Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg ser et åpenbart valg du må ta her: Vil du spille musikk vanvittig høyt og med mye bass velger du CV. Vil du spille musikk mer slik den er ment å lyde (slik den ble spillt inn), så velger du Dali. Jeg må si jeg holder en aldri så liten knapp på Concept 8. Denne spiller høyt og har uten tvil bassen med seg, uten at den blir alt for dominerende. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Og det viktigste spørsmålet: Hva er budsjettet ditt? Lenke til kommentar
pian Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg ville forsøkt å finne brukte høyttalere - har ikke skjedd allverdens med høyttaler-konstruksjon de siste åra, og de litt dyrere høyttalerne faller kraftig i pris når de er brukt, uten å miste kvalitet av den grunn. Enig med fLeReK i kategoriseringen av CV og Dali. CV'ene er party-høyttalere, Daliene leverer kvalitet. Sjekk ut Patos og B&W også Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 jeg vil nok mest ha god lydkvalitet i høyt volum så da blir det nok dali men concept vil spille bedere enn axs10k mener dere ? (lydkvalitet) dere trur jeg vil få bedere opplevelse med concept 8 når vi også tar med pris ? kom gjerne med forslag til høytalere som ikke koster mer en 9k og passer til 372 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Og det viktigste spørsmålet: Hva er budsjettet ditt? 9239230[/snapback] Han har råd til Concept 8 men tar seg ikke råd til Concept 10. Da er det en smal sak å finne ut hvor mye han vil bruke. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Og det viktigste spørsmålet: Hva er budsjettet ditt? 9239230[/snapback] Han har råd til Concept 8 men tar seg ikke råd til Concept 10. Da er det en smal sak å finne ut hvor mye han vil bruke. 9241440[/snapback] den er det jeg tenkte og noe i den prisklassen der. Concept 10 koster 11k | alt for mye AXS 10K koster 9k | max (tatt med pga. det er gromt med 2x10" Concept 8 koster 7k | er sånn passe da kan vel du komme med en par tips ellers blir det Concept 8 og NAD 372. og disse kablene ser vel greie ut: http://hifiklubben.no/produkter/kabler/hoe...l_perlehvit.htm http://hifiklubben.no/produkter/kabler/sig...kabel_1,5_m.htm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 De kablene ser absolutt greie ut. Hvis det ikke følger med kontakter/plugger på de høyttalerkablene er bananplugger å foretrekke. Dette ser ut til å bli den beste invisteringen du har gjort på lenge. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 tenkt til å ha ende plugger, men tenkte mer på hestesko men banan er jo bare å dra ut og inn så kanskje det er det beste Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Bare så du skal bli enda mer forvirret, vil jeg anbefale B&W. Det er mange gode høyttalere å velge mellom, og da tenker jeg først og fremst på DM603 S3, DM648 og DM683. Hvor DM683 er den helt klart beste, bedre enn de fleste andre i den prisklassen. Skal også være lettere å drive enn Concept 10, på grunn av sine to 6,5" basselementer. Alle de tre høyttalerene er ment for å gjengi musikken veldig pent og riktig, men med god nok trøkk. Det skal ikke være nødvedig med subwoofer, selv om CV og Concept 10 slår de på bassen. De spiller høyt, og spiller pent samtidig. Om de ikke faller i smak, så har Dali Ikon serien fått ekstremt med skryt. Bare så det er nevnt et par ting før du bestemmer deg helt QED Silver Aniversary kablene er veldig gode, bruker dem selv. Og om du vil bruke spader eller plugger spiller i og for seg ingen rolle. Forskjellen på pluggene er, vil jeg påstå, ikke hørbare; så de billigste fra Argon skal holde. Spadene stikker ikke like langt ut bak, så er det trangt i dybden kan du spare akkurat den centimeteren som skal til ved å kjøpe spader. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 flott at du kommer med slike ting etter liksom jeg har bestemt meg men det blir nok dali det er vel kjekt med noen sånne og : http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler...link_kabel_.htm Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hvor DM683 er den helt klart beste, bedre enn de fleste andre i den prisklassen. Skal også være lettere å drive enn Concept 10, på grunn av sine to 6,5" basselementer. 9289730[/snapback] Er litt i tvil her, DM683 skal visstnok ha en heidundrande impedanskurve som ikke er småtterier. B&W er forøvrig veldig glad i strøm for å fungere optimalt også - dette er ikke bare-bare å drive Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 372 skal fint klare to av de, tror du ikke det? Er masser av krefter i 372'en. Men du er inne på noe jeg ikke tenkte på. Om du trenger en så dyr kabel for å overføre signal mellom Pro-out og Main in er opp til deg Exentler, men det skal gå fint med en helt vanlig RCA kabel. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 372 skal fint klare to av de, tror du ikke det?Er masser av krefter i 372'en. Men du er inne på noe jeg ikke tenkte på. 9291999[/snapback] 372 skal vel kunne ha grei kontroll på 683, ja - men det var ikke det jeg påpekte Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Om du trenger en så dyr kabel for å overføre signal mellom Pro-out og Main in er opp til deg Exentler, men det skal gå fint med en helt vanlig RCA kabel. 9291999[/snapback] det vil jo være mye bedere forbinelse mellom Pre-out og Main in eneste de hadde på hifi klubben gidder ikke å farte rundt over alt synes ikke prisen er så ille d Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Halv pris, samme nytten: Argon 5055 Kabel ... Men det er din lommebok EDIT: riktignok er det 1,5m kabel, det tenkte jeg ikke på før jeg kikka nå etterpå. Endret 16. august 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 1,5 m kabel der gidder jeg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå