Mefisto Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hva er egentlig best av disse brikkesettene til socket A??? Er det noen som har erfaringer, linker til tester eller anbefalinger av hovedkort generelt? Gjerne/helst et hovedkort som finnes på komplett.no (MSI/Abit/Asus)... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hva er egentlig best av disse brikkesettene til socket A??? Er det noen som har erfaringer, linker til tester eller anbefalinger av hovedkort generelt? Gjerne/helst et hovedkort som finnes på komplett.no (MSI/Abit/Asus)... Hadde jeg vært det hadde jeg kjøpt et nforce2 kort. Det er et mer fremtidsretta kort. Vil annbefalle Asus sitt eller Abit sitt, begge har kommet bra ut i tester. http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759&p=1 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 nforce2 pga dual DDR minnet den støtter. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Nforce 2. Ingen tvil. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 NFORCE2, overlegen teknologi. Velg ett ASUS A7N8X DELUXE, dette kortet har alt! 6x USB2, 2x Firewire, 6.1 CH lydkort (av god kvalitet)2x SATA, 250 MHZ FSB MAX. og mye mer! Solid kvalitet, mye mer stabilt enn det der VIA pisset! Lenke til kommentar
Mefisto Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Men hvordan er det med overklokking av ASUS A7N8X egentlig? Har hørt at det er ganske dårlige overklokkingsmuligheter og greier? Og hvordan er forholdet mellom nForce2-kort og 400 MHz-minne? Lønner det seg å kjøpe DDR333 istedet? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Det er relativt liten tvil om at nForce 2 er det beste chipsettet du kan få til AMD på det nåværende tidspunkt. Ser allerede frem til nForce 3 til Clawhammer. (Ikke at de har sagt det kommer, men med tanke på nForce 2 sin suksess så er det rimelig sannsynlig.) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 nForce 2, men for all del unngå Chaintech Zenith 7NJS ,det er det mest ræva kortet jeg noen gang sett. (produsenten eier ikke evnen til å plassere ting på riktig sted!!!) Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 nForce 2, men for all del unngå Chaintech Zenith 7NJS ,det er det mest ræva kortet jeg noen gang sett. (produsenten eier ikke evnen til å plassere ting på riktig sted!!!) Eller riktig komponenter på riktig kort. Hvorfor i svarte har de bytta ut nVidia lydchipen med en ræva CMedia? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 nForce 2, men for all del unngå Chaintech Zenith 7NJS ,det er det mest ræva kortet jeg noen gang sett. (produsenten eier ikke evnen til å plassere ting på riktig sted!!!) Eller riktig komponenter på riktig kort. Hvorfor i svarte har de bytta ut nVidia lydchipen med en ræva CMedia? jada, jeg ser jeg glemte å nevne feil komponenter på feil kort... det er jo høl i hue å betale for å få en ekstra lan brikke UTEN en lan port, også har vi det skurete (skruleter? ) CMedia lydchipen også da.... HVORFOR? , men en ting skal de ha: fin farge på kortet! Lenke til kommentar
skyline Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Overklokking på A7N8X Deluxe går som en drøm hos meg, men nå klokker jeg ikke så veldig mye heller da. Kjører 205 fsb vs. 133 org. og 8,5 multiplier. 220 mhz over standard hastighet. Men tror nok att dette kortet slår det fleste på overklokking, særlig med mulighet for så extrem høy FSB (max 250). Sinnsykt stabilt kort, men har litt lav v.core. Støtter vel bare 1.85 v!, men så ligger v.core spenninga i realiteten på ca 1,94 v når det står stilt innpå 1,85. Dette kan jo self variere, men rundt 1.9 v begynner jo å hjelpe. Jeg kjører bare 1,675 v. Trenger ikke mer, klarerer ikke mer mhz ved høyere spenning, trenger vann avkjøling nå!! Chaintech sitt kort ser jævlig jalla ut da. Ser ut som ett kort som lego har designa. (ikke postivt ment). Og når i tilleg layouten er foretatt i fylla, og ytelsen er ikke på langt nær så bra som A7N8X, da er det vel ikke noe å lure på???? A-S-U-S Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Absolutt en NFORCE 2 basert kort Lenke til kommentar
dp Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 hva med Epox RDA+? dette er faktisk bedre til overklokking har jeg lest noen steder. det er også mitt neste hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå