duligot Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Har kjøpt meg 3 stykk suzuki fz å lurte på hva som er smartest ved trimming . bør jeg kjøpe et trim-sett til 2,490.00 fra www.mc-deler.no eller bør jeg kjøpe enkle deler ? noen som har prøvd å trimme en fz 50 ? Takker for svar . TRIMSET FZ 50 45mm Inneholder: Forgasser 16mm, sylinder 45mm, topplokk, stempelkit 45mm, trennplugg NGK B7HS, innsugning, trimpotte m/mutter, reedventilblad, reedventilhus, pakning exrør/sylinder, pakning topplokk og pakning stylinder. trenger også en link til en suzuki fz 50 motor beskrivelse. Endret 8. august 2007 av duligot Lenke til kommentar
sebbe1122 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei, viss du vil vite om fz trim så gå på denne linken http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...96525&hl=suzuki Faen meg den tøfaste fz eg har sett og komme t og sjå! 1 Lenke til kommentar
duligot Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Hei, viss du vil vite om fz trim så gå på denne linken http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...96525&hl=suzuki Faen meg den tøfaste fz eg har sett og komme t og sjå! 9238169[/snapback] ok den var jæ... rå ! Lenke til kommentar
uberkvaal Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Bump ! Dette er noe jeg også lurer på ! Lenke til kommentar
duligot Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Vil det trim settet fra mc-deler hjelpe==? Endret 26. september 2007 av duligot Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Nei, trim hjelper verken på fart eller styrke. Dumt spørsmål - dumt svar. For faktisk å svare på spørsmålet ; Ja , det gjør det. Hjelper betraktlig, men husk å bytt dyse. Endret 26. september 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
duligot Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Nei, trim hjelper verken på fart eller styrke. Dumt spørsmål - dumt svar. For faktisk å svare på spørsmålet ; Ja , det gjør det. Hjelper betraktlig, men husk å bytt dyse. 9583133[/snapback] har hørt et sted at det er en sperre man må ta ut for at det i det heletatt skal gå fortere selv med trim. men trenger ikke være sant . Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 FZ-en har en utveksling, en dreving som er begrenset, for at den skal være sterk, og ikke gjøre 150 på uendelig med tid. Turtallet den går på, når en grense, si 10 000rotasjoner pr minutt, og utvekslinga som bare et eksempel på 5:15 ( eksempel, er bare tatt ut fra det blå, syns talla var fine) vil si farta stoppe på 80 km/t, da den har fått maks turtall og ikke kan få noe mere, da drevinga begrenser. Har du derimot 2:15 dreving, som gjør at farta blir høyere på lavere turtall, og den vil dra ut, så går den fortere selvfølgelig. Dårlig forklart er det, delvis fordi kl er 11 og jeg skal legge meg, men håper du fikk med det hovedpoenget - som jeg ikke engang kan se selv. Tips : Kjøp annen utveksling hvis det går, om du vil ha høyere fart, eller snu variatorklokka, eller clutchklokka, husker ikke hva det var jeg, så girer den senere ^^ Lenke til kommentar
duligot Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 har det noe å si om den girer senere ? Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Ja, da får du jo høyere turtall og noe høyere fart. Lenke til kommentar
sebbe1122 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 variator vekter for mer fart... (mindre aks) Lenke til kommentar
duligot Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 har nå bestilt det settet som jeg tidligere har nevnt i denne tråden . men burde jeg kjøpe powerfilter ? eller holder det ned 3 hull i den orginale filter boksen ? går det bedere med powerfilter?? Lenke til kommentar
Whipblaster Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 jeg har hørt noen si at powerfilter ikke nødvendigvis gjør at sykkelen går fortere.......og at hvis du borrer hull i luffilterboksen for du bare grommere lyd...dette er bare noe jeg har hørt, er ikke sikker Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 jeg har hørt noen si at powerfilter ikke nødvendigvis gjør at sykkelen går fortere.......og at hvis du borrer hull i luffilterboksen for du bare grommere lyd...dette er bare noe jeg har hørt, er ikke sikker borrer du altfor mange hull i boksen så trekker den falskluft.... så det er ikke noe genistrek... Jeg tok bare av luftfilter boksen jeg, og satt på powerfilter.... funka fint det, var på 125 da, men pass på og kjøp ett vanntett powerfilter, hvis ikke kan du bare gleme og kjøre på regnværsdager... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå