Gå til innhold

xfx geforce 8800 spørsmål

Danny_91

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc nå og har hørt at 8800 serien fra geforce skal være ganske bra har tenkt å kjøpe

XFX GeForce 8800GTS 600M 640MB XXX GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz

så en test fra xfx geforce 8800 ultra 768mb 675m XXX

der var det en som hadde testet dette på spill og sa han ikke fikk spilt noen spill fordi kortet var for overklokka, kan dette skje på kortet jeg skal ha??

spiller blandt annet BF2

noen som har dette kortet som også kan si litt om hvordan det blir på Bf2 og eventuelt andre spill :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har gode erfaringer selv med XFX og har 8800GTS 640MB. Riktig nok ikke klokket, men det er jo ikke noe problem å klokke det opp/ned hvis man vil det.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe ny pc nå og har hørt at 8800 serien fra geforce skal være ganske bra har tenkt å kjøpe

XFX GeForce 8800GTS 600M 640MB XXX GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz

så en test fra xfx geforce 8800 ultra 768mb 675m XXX

der var det en som hadde testet dette på spill og sa han ikke fikk spilt noen spill fordi kortet var for overklokka, kan dette skje på kortet jeg skal ha??

spiller blandt annet BF2

noen som har dette kortet som også kan si litt om hvordan det blir på Bf2 og eventuelt andre spill  :D

9237724[/snapback]

Jeg fikk 650m versjonen av kortet for en uke siden og har hatt litt problemer med BF2. Det er for øvrig det eneste spillet jeg har testet foreløpig med dette kortet. Det som skjer er at skjermbildet fryser og man er nødt til å avslutte spillet. Du kan lese mye om problemet på diverse forum på nettet.

Jeg tok en runde med opprydding i kabinettet i går og ordnet alt av kabling og kjøling. Etter det spilte jeg BF2 i fire timer sammenhengende uten problemer og det uten å klokke ned kortet. Vet ikke hvor lenge det er til du skal kjøpe kortet, men jeg kan holde deg oppdatert med status på kortet mitt.

Give me a shout! :)

EDIT:

Se også 8800Ultra: Henger i BF2

Endret av FitFlex_
Lenke til kommentar

Etter en runde med spilling i går endte jeg igjen opp med at skjermbildet fryser seg og jeg får en melding om at Windows har mistet kontakt med skjermdriveren (nv4_disp.dll).

Leit at det er så mye kluss med et såpass dyrt skjermkort og at det i tillegg er mange som sitter med samme problemet uten en fasit på hva som faktisk feiler disse kortene. XFX er på sin side veldig tilbakeholdene og kommer bare med tips som f.eks. å slå av anti-virus applikasjon, klokke ned kort, oppgradere drivere osv. osv.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med kortet mitt, men etter en uke med prøving og feiling vil jeg faktisk ikke anbefale deg å kjøpe dette kortet! Er du fortsatt usikker anbefaler jeg deg å Google litt og se hvor mange som faktisk har samme problemet.

Lenke til kommentar
Etter en runde med spilling i går endte jeg igjen opp med at skjermbildet fryser seg og jeg får en melding om at Windows har mistet kontakt med skjermdriveren (nv4_disp.dll).

9247914[/snapback]

Når jeg tenker meg om så fikk jeg også blåskjerm om den skjermdriveren en gang.

Lenke til kommentar

9247914[/snapback]

Når jeg tenker meg om så fikk jeg også blåskjerm om den skjermdriveren en gang.

9248254[/snapback]

Jeg har ikke fått blåskjerm, men skjermbildet fryser seg og jeg er nødt til å avslutte spillet evt. restarte maskinen med reset-knappen.

Etter det jeg har lest kan blåskjermen relateres til maskinvarefeil. Sjekk PSU, RAM og HK.

Lenke til kommentar

Etter mye om og men har jeg bestemt meg for å returnere 8800 Ultra kortet fra XFX. Jeg klarer ikke å finne ut hva som må til for at dette kortet skal være stabilt uten å klokke det ned og håper at et GTX kort gjør nytta.

EDIT: Har forøvrig bestilt meg et EVGA E-Geforce 8800GTX KO ACS3 som har bedre vifte og ekstra heatsink under kortet. Håper det gjør underverker.

Endret av FitFlex_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...