Gå til innhold

Hjelp meg finne bildebehandlingsprogram

Anbefalte innlegg

Jeg har satt noen kriterier jeg ønsker det skal inneholde:

-enkel funksjon for nedskalering av bilder(gjerne flere på en gang)

-fjerne røde øyne

-enkel omgjøring til sort/hvitt

-ikke så viktig, men mulighet for fargejustering og lysjustering

-helst gratis eller billigst mulig

Er ikke så inne på hvilken programvare som finnes, defor spør jeg her. Har programmer som kan noe av det, men ingen som kan alt, og da blir det veldig tungvindt.

Jeg ønsker iallefall tips på programmer som kan enkelt nedskalere bilder. Helst at jeg kan velge en dunge bilder, og så nedskalere alle på en gang(for og sende på mail).

Edit: glemte i farten og si at jeg har mulighet for og ta bilder i "tiff" hvis det vil gi meg flere muligheter.

Takk på forhånd :)

Endret av Ticon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg har brukt det selv nå og da, men jeg har ikke så veldig bruk for det. Har alt organisert manuellt i år/hendelse/bilder/, og bruker bare Windows explorer. Installerte det for faren min som tar en del bilder, han bruker det. Det søker etter bildene dine først, og så får du det fint sortert fremfor deg. Du kan klikke inn og redigere smått på de, og lage lysbildefremvisning.

http://picasa.google.com/

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om man kan unngå det.

Slik ser nå bilderedigeringen ut når du går inn på hvert bilde.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Picasa.png

9238153[/snapback]

Takk for info.

Venter og ser om det er flere tips før jeg bestemmer meg.

Endret av Ticon
Lenke til kommentar

Det finnes mange programmer som oppfyller kravene dine.

Det er bare et problem, nemlig konvertering til svart hvitt. Mange programmer gjør det svært enkelt, men hvis du samtidig vil ha et godt resultat, bør du ta en kikk på Lightroom. Desverre er det langt fra gratis, men det er fortsatt et langt stykke til full hva versjon av Photoshop koster.

Mvh Tim Typo

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Picasa passa stort sett til alle krava dine, bortsett frå det med svart-kvit konvertering som nemnt her, passe dårleg til det syns eg. Men sjølv så bruke eg picasa om eg skal velga ein del bilete for så å senda dei på epost, til det funke det veldig bra. Det er jo berre å testa det ut, men test gjerne andre og for å finna eit som passe for deg. Du kan jo og sjekka http://www.hardware.no/guider/programvare/...rogrammer/41326 for å sjå om det er noko der som passe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...