anders! Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei! Har et problem med PCen min. Den har startet å henge seg opp. Den stopper helt men etter 15 sekunders tid kommer alt tilbake igjen. Alt jeg trykket på mens PCen hadde hengt seg åpnet seg også opp da. Har alt av nyeste drivere, flashet BIOS og sjekket for spyware. Finner ingen feil, har dere noen forslag? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) 680i ja ville testet minne viss du ikke har gjort det. Minnekontroller er ikke som på andre hovedkort. Volt må være riktig ikke for høy. Dette vil gi frys og ustabilt system. Hdd kan også gi en sånn 15sek stopp. Viss du har flere disker kobel dem ut,for og se om det hjelper. Defragmer-slett pagefile.sys-kjør chkdsk f/r fra dos. Du kan jo se litt på minneguiden min samme for evga. http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us Mere info i my faq 680i(sign) Med noen standar bios oppsett som funger bra for de fleste. Endret 8. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
anders! Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 (endret) 680i ja ville testet minne viss du ikke har gjort det.Minnekontroller er ikke som på andre hovedkort. Volt må være riktig ikke for høy. Dette vil gi frys og ustabilt system. Hdd kan også gi en sånn 15sek stopp. Viss du har flere disker kobel dem ut,for og se om det hjelper. Defragmer-slett pagefile.sys-kjør chkdsk f/r fra dos. Du kan jo se litt på minneguiden min samme for evga. http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us Mere info i my faq 680i(sign) Med noen standar bios oppsett som funger bra for de fleste. 9237569[/snapback] Har kun en disk! Skal se om jeg får kjørt memtest i morgen! Viser memtest hvis volten er for høy? Endret 8. august 2007 av AndersdD Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Nei det er litt av problemet med memtest86+. Men du få feil når volten er for lav. Så da blir det enkelt prøv 1.9v feil--1.95v mindere feil. Så vil da sikkert minne gå greit på 2v. Husk at på 2.2v har jeg kjørt 1200mzh stabilt. Så trenger ikke så mye volt som andre hovedkort. Ser geil ultra har en høy rate volt på 2.3v Viss du bruker det må den ned. Runt 2.0-2.1v skulle gå greit for 800mzh 4.4.4.12 Endret 8. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
anders! Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Nei det er litt av problemet med memtest86+. Men du få feil når volten er for lav. Så da blir det enkelt prøv 1.9v feil--1.95v mindere feil. Så vil da sikkert minne gå greit på 2v. Husk at på 2.2v har jeg kjørt 1200mzh stabilt. Så trenger ikke så mye volt som andre hovedkort. Ser geil ultra har en høy rate volt på 2.3v Viss du bruker det må den ned. Runt 2.0-2.1v skulle gå greit for 800mzh 4.4.4.12 9237769[/snapback] Det står i BIOS 5-5-5-18? På Netshop står det jo 4-4-4-12? Skal jeg skifte om på dette? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det er ikke "farlig" å kjøre slappere timings enn oppgitt.. dog kan det være problemer med å kjøre de strammere enn det som de oppgir. Sett volt styrken på minne til 1.9-2.0 og se om det kan hjelpe, som sagt. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) *Slettet* Endret 11. august 2007 av AndersdD Lenke til kommentar
anders! Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Da har je gkjørt memtest i natt. Satte opp volten til 1,9 v fra 1,825 og kjørte memtest. Ingen feil. Ettersom memtest sier i fra hvis volten er for lav så regner jeg med at den er riktig nå. På RAM brikkene står det 2,1 v er dette villedene? Begynner å tro at dette kanskje er et hdd problem eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå