Gå til innhold

Laere a tegne i photoshop.

Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg har lenge hatt lyst til a laere a tenge i photoshop, jeg har kjopt en Wacom Bamboo Tablet. Men ustryr er naturlighvis ikke alt.

Jeg har provd meg litt i photoshop og det er begrenset hva jeg far til. Hittil har jeg kun brukt photoshop til a redigere fotografier, men jeg har velig lyst til a bli bedre til a tegne i det. Hva er den beste maten for a oppna dette. Finnes det noen gode toturials pa nettet, eller noe boker jeg bor lese. Eller skal jeg bare prove og feile til jeg far det til. Dere her pa forumet som allerede er gode i tegning i photoshop, hvordan begynte dere a laere det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke akkurat akkurat ekspert i Photoshop, men her er iallefall noe av det jeg har lært når det gjelder bruk av Photoshop.

Først og fremst om du skal lære deg i tenge i PS burde du lære deg å bruke de forskjellige børstene (ikke alle, men noen iallefall) og hvilke effekt de har, deretter vil jeg anbefale å lære deg hvordan layers fungerer. (Jeg kom absolutt ingen vei før jeg lære litt om det for å være helt ærlig).

Jeg synes at Photoshop egner seg bedre til å tegner over skisser man allerede har laget og eventuelt fargelegge dem. Personlig foretrekker jeg å scanne inn tegninger og så putte de i PS.

Merk! Det kan hende jeg tar feil -.-

Har desverre ingen link til tutuorials for øyblikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...