Gå til innhold

Bra Kjøp Eller?

Anbefalte innlegg

Har en:

Pentium D processor 945 (LGA775)

3.40GHz

800FSB

2x2MB L2 chache

for hånden til 500kr. Dette er et bra kjøp selv i dag? prosessoren er litt gammel. Men for meg ser specsa brae ut, stemmer dette? Er den oppdatert på spillefronten?

p.s. den er ikke brukt før, kjøper den av en kompis

Endret av Bladoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei nei og atter nei!

Det er liten vits.

Skal man først kjøpe noe idag, er det Q6600 man går for!

Alt annet er (atm.) elkjøperi.

Late som om noe er lurt, selv om det ikke er det.

Hvorfor anbefaler alltid gjøkene på elkjøp D-Link. Virker jo fan ikke :p

Linksys FTW! :D

Mvh. trøtt 60% off-topic ze5400

Lenke til kommentar

En Pentium-D enkelkjerne av det kaliber koster vel knapt mer ny...

Dessuten er det en utdatert og "dårlig" prosessor i forhold til det som er tilgjengelig nå.

Det har nesten aldri før vært så billig å kjøpe supre prosessorer, selv for under tusenlappen, så jeg ville absolutt ikke annbefalt å gå for utdatert teknologi om du først skal kjøpe noe... Kjøp heller en av de billigere C2D Conroe prosessorene. Selv om du er på budsjett så vil de kunne gi mucho bang-for-your-buck..

Om du er under tunge restriksjoner på budsjettet så kan det dog ha mer å si hva slags hovedkort og slikt du har fra før, slik at du kan kjøpe ny prosessor unen å måtte oppgradere både hovedkort og annet i samme slengen.

Det er bst om du oppgir flere detaljer på hva hardware du har fra før, så går det ann å gi et bedre svar, men i utgangspunktet ville jeg sagt at det ikke var noe spesiellt lurt kjøp...

EDIT: Her er en fin link til å gi deg en idè over hvordan pentium-D serien klarer seg mot den overlegne Core2Duo serien:

http://www.bcchardware.com/index.php?optio...=1&limitstart=0

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

jeg har et ganske nytt hovedkort som støtter dual core, men det er ikke i den dyre klassen, 1100buss max eller noe. Jeg bytter kabinett, strømforsyning, div kjøling og prosessor. Jeg vil ikke bruke så mye på dette..

nå har jeg 3.4GHz pentium 4 med 1MB cache!! vil si den nye er mye bedre...

Men hvis dere insisterer på Dual 2 core, har dere noen forslag som er bedre en den jeg har for hånden i prisklassen 500-1000kr?

Lenke til kommentar

Opp i mot 1000-lappen, E4300 eller E4400.

Men bare for sikkerhets skyld, pass på at hovedkortet ditt støtter Core 2. Alle socket 775 støtter Pentium 4, de fleste støtter Pentium D, men ikke alle støtter Core 2. Hva heter hovedkortet ditt?

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

jeg har det faktisk ikke enda, skal kanskje kjøpe http://psdata.no/ps.asp?it=131058&pdm=extspec, hvis ikke dere har noe imot det kortet?? men duger E440 virkelig bedre til spill en den 3.4ghz'en med 4mb cache? Er core 2 duo virkelig så overlegen teknologisk assa. Prosessoren jeg har nå drar jo de fleste spill den dag i dag på full grafikk, uten hakk... en vanlig 3.4ghz med 1MB cache..

Endret av Bladoman
Lenke til kommentar
jeg har det faktisk ikke enda, skal kanskje kjøpe http://psdata.no/ps.asp?it=131058&pdm=extspec, hvis ikke dere har noe imot det kortet?? men duger E440 virkelig bedre til spill en den 3.4ghz'en med 4mb cache?  Er core 2 duo virkelig så overlegen teknologisk assa. Prosessoren jeg har nå drar jo de fleste spill den dag i dag på full grafikk, uten hakk... en vanlig 3.4ghz med 1MB cache..

9244078[/snapback]

Så vidt eg husker fra ytelsestester så er en Core Duo på 2ghz raskere enn de raskeste Pentium 4-prosessorene, så ja, Core 2 er fullstendig overlegen.

Men for all del, en Pentium D 945 er ikkje ubrukelig enda, men prisen tjommien din vil ha er altfor høy. Billigste Core -prosessor koster idag litt over 300kr, du bør gi mindre enn det synest eg.

Kjøp ett godt hovedkort med støtte for nye prosessorer, overtal tjommien din til å gi vekk prosessoren til deg, så kan du oppgradere til Core 2 når du føler det trengs :thumbup:

Lenke til kommentar

Nei men har du sett, lønna ble litt høyere en forventa denne gangen, så tror jeg denger stortromma mens jeg ennå kan og skaffer meg en E6850 jeg!

Kjøper et hovudkort som støtter den og har nok max-buss, 2gb ny ram som støtter kortet, ny strømforsyning på 560w, zalman til mitt 7900gt 512mb og nytt kabinett med bedre kjøling enn det gamle.

Skal klokke den til 3.4ghz bare...

EVGA nForce-650i Ultra burde funke?

Endret av Bladoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...