Gå til innhold

Hjemmestudio ( musikk ) pc til 8000 +

Anbefalte innlegg

Skal sette sammen en maskin til fetteren min, som hovedsakelig skal brukes

til opptak av jam's.

Bør kunne dra noen softsynther også, så jeg anser at

Intel C2Quad Q6600 med 2G ram, og et fire spors lydkort 192/24 er et minimum.

En rask disk med litt plass er og en fordel....

Noen som har noen gode forslag ?

Bør vel nevne at han gjerne vil spille litt med maskinen og, men med dette budsjettet

bør man vel gå for et grafikk-kort i lavere middeklasse ? ;)

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fire spors lydkort kan koste en del, tror jeg. jeg har selv en M-audio firewire 1814 og er kjempefornøyd, har muligheter til avspilling både på to øretelefoner og surround, pluss noen ekstra innganger og foreksempel midi og world clock osv. bare kortet kosta meg 4000.

hvis han har alt utstyret han trenger untatt pc er vel mesteparten av smerten over, analogt utstyr koster skitmye, men hvis han skal ha fire innganger og vil ha en god lyd burde han nesten bruke like mye på lydkortet som pc'en, selv om det høres forferdelig ut. en annen mulighet er å spille inn ett og ett instrument, og spare en del penger. men det tar vel bort sjarmen fra jams, og moroa :!:

Endret av abbarve
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Vel, du har et poeng... Men jam'en er essensiell, så jeg kan ikke fire på 4 spors kravet ! :p

La oss si at jeg kan klare meg med et 96/24 kort da, som f.eks

http://www.echoaudio.com/Products/FireWire...Fire4/index.php.

Dette kan jeg få for rundt 3k her i landet.

Da gjenstår 5-6k til resten av pc'en, gir det mer realistiske utsikter ?

9237657[/snapback]

Jeg bruker selv et AudioFire4-kort, det funker som f. Riktig nok er det bare to av inngangene som har preamper, men hvis man bruker mixebord eller DI-bokser, er ikke det noe problem. Burde også gå bra å kjøre gitaren rett i lineinngangene dersom man ikke er så nøye på støyfaktoren. Har også jobbet mye med AudioFire12, også et kremkort, kan trygt anbefale Echo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...