Coneunofax Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Jeg skal gå på fotoskole nå snart, og trenger å kjøpe en ny pc da min gamle er i sine siste dager. Jeg har allerede skjerm, lydkort og har ingen spesielle problemer med valg av cd-rom, mus & tastatur. PCen skal ha dualcore og muligheten til å spille av 1080p fint, og klare å redigere bilder raskt. Jeg vil også ha en rask PC generellt. PCen skal ikke såvidt klare det, men ikke være overdrevent heller, skal prøve å spare litt. PCen skal koste mellom 8000 og 12 000 (om dette vil la seg gjøre). (når jeg skriver 1080p - mener jeg ikke at jeg trenger en HD-DVD spiller - laster ned) Jeg har lysst på Windows Vista helst i 64-bit, om Photoshop fungerer der? Det jeg trenger er: - Prosessor, hovedkort og minnebrikke som går ihop (sliter fullstendig her) - Et kabinett med rom for minst 3 harddisker og god kjøling med lite støy, men jeg er vant med støy så trengs ikke tas til det ekstreme - Bra grafikkort - Jeg kunne håpet på rundt 800GB minne tilsammen, ikke bare på en disk - dette trenger jeg ikke hjelp til, men trekk ifra en rimelig sum av endelige beløp til dette - Operativsystem Jeg håper å få hjelp av noen som er sikre på hva de mener, det skal virke sammen. Helst ikke kom med småkommentarer om f.eks hvilken prosessor du liker, det hjelper meg ikke veldig. Det er ikke viktig at jeg får vite det best jeg kan få utifra prisen, det viktigste er at alt fungerer sammen og klarer oppgaven uten at jeg sløser for mye penger. Prosessor, hovedkort og RAM f.eks, må jo fungere sammen best mulig? Tusen takk for all hjelp jeg får Jeg vil være evig takknemmelig hvis noen hjelper meg, har slitt med problemet i over ett år og syns det er fryktelig vanskelig, spesielt å klare å holde et ryddig system imens man gjør research. (si ifra om det er noen mangler i forklaringen min) Endret 9. august 2007 av abbarve Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 trenger fortsatt hjelp? noen som for eksempel kan si meg et sett med prosessor, hovedkort og minne som fungerer godt ihop til f.eks 5-6000. Lenke til kommentar
slunde Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 trenger fortsatt hjelp? noen som for eksempel kan si meg et sett med prosessor, hovedkort og minne som fungerer godt ihop til f.eks 5-6000. 9240819[/snapback] Asus p5kc, intel q6600, 2 sett Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's = 4gb ram Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) tusen takk. har bare noen raske spørsmål jeg må forsikre meg om før jeg bestemmer meg for noe. 1. fungerer disse ihop? broren min har forklart at det for eksempel ikke alltid passer ihop siden det er quad osv? jeg søkte på komplett og fant denne varen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330169 er det riktig? 2. fungerer dette med Windows Vista 64-bit 3. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338074 - min bror nevnte at det muligens kan være lurt å ikke bruke alle minneplassene på en gang, og foreslo at jeg kunne gått for denne og. er dette lurt eller noe jeg ikke behøver fordi det ikke vil være noen grunn til å oppgradere senere, og vil den fungere ihop med de andre? bare for å si ifra, så er jeg ikke slapp som ikke gidder å finne ut av det selv, men n00b som har slitt i over ett år med å prøve å komme noen vei, så ikke bli oppgitt:) igjen, tusen takk jeg setter veldig pris på at du bruker tid og hjelper meg, broren min sa at forslaget ditt var veldig bra Endret 9. august 2007 av abbarve Lenke til kommentar
slunde Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 tusen takk. har bare noen raske spørsmål jeg må forsikre meg om før jeg bestemmer meg for noe. 1. fungerer disse ihop? broren min har forklart at det for eksempel ikke alltid passer ihop siden det er quad osv? jeg søkte på komplett og fant denne varen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330169 er det riktig? 2. fungerer dette med Windows Vista 64-bit 3. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338074 - min bror nevnte at det muligens kan være lurt å ikke bruke alle minneplassene på en gang, og foreslo at jeg kunne gått for denne og. er dette lurt eller noe jeg ikke behøver fordi det ikke vil være noen grunn til å oppgradere senere, og vil den fungere ihop med de andre? bare for å si ifra, så er jeg ikke slapp som ikke gidder å finne ut av det selv, men n00b som har slitt i over ett år med å prøve å komme noen vei, så ikke bli oppgitt:) igjen, tusen takk jeg setter veldig pris på at du bruker tid og hjelper meg, broren min sa at forslaget ditt var veldig bra 9241487[/snapback] vista 64 bit går fint sammen med den prosessoren ja. pass på at hovedkortet du velger passa med quad og! dersom du ikkje har tenkt å oppgradere seinere, ville eg brukt 4 minneplasser, da dette gir høgare ytelse. viss du vil ha enda et tips, sjekk opp prisen på alle produktene med shg.no og. da eg kjøpte pc, sparte eg meg 3000 på å velge shg istaden for komplett! har opplevd rask leveringstid og god service hos shg også Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 tusen takk. jeg skal sjekke shg, og da tror jeg vel det er bedre og billigere å gå for ditt minne-forslag. Lenke til kommentar
tole Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hvis du vil ha et kort som er veldig bra på video men som ikke trenger å være så alt for bra på gaming kan du se på 8600-serien til nVidia. Hvis du ikke trenger å game i det hele tatt kan du se på 8500 og 8400 Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 sjekker det ut, men det er ikke så veldig viktig for meg at den klarer video så altfor bra. jeg vil bare kunne redigere bilder raskt, spiller ikke men surfe raskt osv, den trenger bare å klare å vise 1080p greit. takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå