Gå til innhold

Er du snill mot gamle?


Enceladus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg vil nå si jeg er relativt hyggelig mot de eldre. Ikke at jeg har havnet i så altfor mange situasjoner der jeg trenger det men som mange andre sier så hadde jeg nok gitt vekk plassen min på bussen om det ikke hadde vært noen andre plasser.

 

Jeg har faktisk hjulpet en gammel dame med handleposen engang så det så :p

Lenke til kommentar
Naar jeg blir gammel skal jeg kjoepe sprit til yngre og roeyke sammen med dem paa hjoernet. Uten tvil.

9238317[/snapback]

 

Minner meg om en annen lærer på skolen min, han er vel 50-60år og røyker sammen med røykerene på hjørnet! :p

 

On-topic: Jeg er snill mot gamle, spesielt de jeg kjenner, når bestemoren min skjemmer meg (fant ingen ord for å blir bortsjemt) så får jeg veldig dårlig samvittighet og jeg prøver å hjelpe så mye som muligt! :innocent:

 

Men jeg gir gjerne buss sete til noen gamle, men følge de over veien er vel litt mye. (men jeg gjør det hvis de spørr :thumbup: )

Lenke til kommentar

Oppfører meg normalt, er ikke sånn at jeg går bort til en gammel dame som skal over veien og spør om jeg kan leie henne over. Om hun hadde spurt ville jeg sikkert gjort det. Nå kjører ikke jeg buss så mye at det gjør noe, men tror ikke jeg ville latt en gammel dame/mann få plassen min, om de ikke hadde spurt om det da.

Lenke til kommentar

Hater å vente på de når de handler! De forsker jo på mynten og evnt seddelen før de leverer den! Og så legger de pengene jævla sakte nedi lommeboka... men å flytte seg gjør de ikke... de står der bare å holder på med sitt...!

 

Ta penga å spring gamle treige faenskap.

 

Dog er noen ganske greie, men mesteparten har mensen konstant etter at de fyller 60.. fysjameg...

Lenke til kommentar
Hater å vente på de når de handler! De forsker jo på mynten og evnt seddelen før de leverer den!  Og så legger de pengene jævla sakte nedi lommeboka... men å flytte seg gjør de ikke... de står der bare å holder på med sitt...!

 

Ta penga å spring gamle treige faenskap.

 

Dog er noen ganske greie, men mesteparten har mensen konstant etter at de fyller 60.. fysjameg...

9238640[/snapback]

 

Mange er veldig snille synes jeg! Men så er det unntak"

Lenke til kommentar

På bussen i går kom det inn en gammel dame som så ut som om hun var rundt 65, bussen var helt full og hun akket og stønnet veldig mye mens bussen kjørte, gadd jeg og gi henne setet mitt? NEI hun trengte sikkert trimmen av og stå tengte jeg.

 

mener fortsatt at jeg ikke gjorde noe feil :)

Lenke til kommentar

Du har kanskje ikke gjort noe feil. But in the afterlife. YOU WILL BE.....A TOILETPAPERDISPENSER. Enjoy.

 

 

Snill, ja. Hvis man ser bortifra det faktum at jeg har en tendens til å være "litt" frekk så er jeg rimelig snill. Også mot eldre. Men det er en forskjell på å være snill og det å være, hva skal du kalle det? Selvoppofrende (hvis det i det hele tatt er ett ord) og gir bort seter o.l. Jeg har ikke vært i en situasjon der muligheten har vært der heller. Men jeg som er en sliten gammel 20-åring fortjener å sitte. En spenstig 15 åring kan heller gi opp plassen sin.

Lenke til kommentar

Noe som også er ille med eldre fruer, er hvordan noen av de alltid fløter med deg.

Tar på deg etc.

Bare pga din ektemann ikke får opp kuken sin betyr ikke det nædvendigvis at du skal sikle etter min :cry::(

Var jo ei gammal dame som tafsa kompisen min på rompa etc. huffameg.

 

Generelt sett er jeg hyggelig mot de eldre, ellers skjuler jeg min misnøye så godt jeg kan.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Som kundebehandler i bank møter jeg eldre støtt og stadig (bare de som kommer i skranken i banken now-a-days). Av erfaring kommer du laangt på vei med et smil når de begynner å klage på gebyrer osv.

 

Er så hyggelig jeg kan, så fremst dem ikke blir helt motbydelige tilbake. Det går en grense. :) Den gyldne regel burde gjelde for alle IMHO.

Lenke til kommentar
Slipper de foran meg på butikker

9237992[/snapback]

Er vel noe av det dummeste du kan gjøre.

Gamle folk bruker LAAAANG tid på å betale, finnes også dem som fortsatt bruker sjekk. og DET tar lang tid det.

De driver også å griner over priser, lager masse fuzz over 2 kroner.

+ de pleier å handle så evig mye.

9238022[/snapback]

De har også fucka knokler og ekstra lei av å handle varer. (Tross alt gjort det i 70 år)

Lenke til kommentar
Naar jeg blir gammel skal jeg kjoepe sprit til yngre og roeyke sammen med dem paa hjoernet. Uten tvil.

9238317[/snapback]

Og fremstå/virke som en gammel pedofil gris for andre voksne?

 

På bussen i går kom det inn en gammel dame som så ut som om hun var rundt 65, bussen var helt full og hun akket og stønnet veldig mye mens bussen kjørte, gadd jeg og gi henne setet mitt? NEI hun trengte sikkert trimmen av og stå tengte jeg.

 

mener fortsatt at jeg ikke gjorde noe feil :)

9238684[/snapback]

Der var det nok anginaen som slo inn, hadde sikkert glemt nitroglyserin sin hjemme.. Men du var ikke snill der nei.

 

Jeg er også hyggelig mot de gamle som er hyggelig mot meg. Og i situasjon som over hadde jeg nok spurt om hun ville ha plassen min ja!

Lenke til kommentar

Raaeste gamlingen paa butikken idag. Alt var sagt med en hyggelig tone, jeg sto og lo etter han hadde dratt btw.

 

"Hvor har dere gjemt dem derre mandarinene paa boks a?"

 

"Nei gud veit, tror dem staar borti her jeg *peke*"

 

"Jammen visst faen, der er jo hele mat-paa-boks avdelingen deres, takk skarru ha!"

 

Herlig kar. Kona sto selvfoelgelig og lo med oss. Slike ting faar tiden i butikken til aa gaa utrolig fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...