Gå til innhold

Netshop, Meg og Forbrukerråd


Anbefalte innlegg

Så det tar ikke 3 dager for å søke feil på den når jeg leverer i oslo og den skal sendes til sandefjord og tilbake igjen til oslo ?? Det var nemlig det som har skjed med min, leverte den 23 juli da var den tilbake den 26 juli i oslo. Siden da fikk jeg ikke noe helst beskjed på mail, mobil eller posten. Syn du det er litt rart ? jeg tror ikke de har kikka på den engang..

 

Det er sånn type ting som gjør meg skeptisk til service hos netshop..!

 

Du snekker`n du som driver med pc og greie, jeg skal spørre deg om en ting ?? Hvor lang tid tar det for an sevice til å kjekke nettverkskort og hovedkort for feil ? Siden du jobber med det tenkte kanskje du kan svare det for meg :dribble:

 

Vel, så lenge det opprettes tråder hver gang man får en sjokolade "gratis" etter kjøp for flerfoldige titusener, bør det tolereres at man også sier fra når man blir behandlet dårlig av en butikk.

9497894[/snapback]

 

Jo men samme sjokoladen går vel ikke som en vandrehistorie fra tråd til tråd :p

9497911[/snapback]

9498963[/snapback]

 

Nå driver ikke jeg og feilsøker slik de gjør,om jeg har bygget en maskin til en kunde som senere får problemer,så drar jeg hjem til kunen og prøver å finne ut av det,finner jeg ikke ut noe der tar jeg maskinen med hjem og feilsøker.dette kan ta fra noen timer til døgn og da er det bare for å konstatere hvilken komponent som virkelig skaper problemer, om det er minne , cpu, hk osv osv.

Er det feks HK sender jeg det inn der det er kjøpt og så får de feilsøke for å finne ut om det lar seg fikse eller om jeg får nytt, dette varierer fra nettbutikk til netbutikk,ja også i samme netbutikk fra gang til gang .

Noen bruker som regel ca 2-3 uker inkl postgang,enkelte ganger mere.

Menst andre bruker 4-5 uker inkl postgang på det samme.

De jeg bruker mest er i første kategori.

Men så dukker det opp ekstreme tilfeller,som bla da jeg hadde et helt nytt hk som ASUS kom med,dette ble montert i maskinen og forårsaket at både cpu,minne og disk ble skadet, Asus nektet for at hk var årsaken og saken låste seg der,men for at ikke jeg som kunde skulle bli skadelidende dekket Netshop alt jeg nevner her.

I mnd etter begynte det så å komme inn klager mot nettop dette kortet fra mange brukere verden over som hadde opplevd det samme,dermed måtta Asus ite i det sure eplet og innrømme dette.

Poenget her er at hadde ikke Netshop tatt annsvar hadde jeg vært fri for maskin i minst 6-7 mnd istedenfor 14 dager .

Altså som du ser så kan årsaken til lang venting i en nettbutikk skyldes utenforliggende årsaker som vanskelige produsenter,dette rammer netbutikken i den forstand at de må ta støyten her .

9499164[/snapback]

Endret av olafhans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det tar ikke 3 dager for å søke feil på den når jeg leverer i oslo og den skal sendes til sandefjord og tilbake igjen til oslo ?? Det var nemlig det som har skjed med min, leverte den 23 juli da var den tilbake den 26 juli i oslo. Siden da fikk jeg ikke noe helst beskjed på mail, mobil eller posten. Syn du det er litt rart ? jeg tror ikke de har kikka på den engang..

 

Det er sånn type ting som gjør meg skeptisk til service hos netshop..!

 

Som sagt tidligere,det er nesten umulig å si noe bestemt om dette fordi du kan finne feilen etter 10 min,men du kan også søke og søke uten å finne feilen og dermed blir det kassert og kunden får ny vare , eller at det blir sendt tilbake etter test der ingen feil med produktet vises under utprøving . :hmm:

Lenke til kommentar

Men 3 dager ? syns det er rart, har du noe forslag om programmer som jeg kan kjøre hjemme for å teste nettverkskort ?

 

Så det tar ikke 3 dager for å søke feil på den når jeg leverer i oslo og den skal sendes til sandefjord og tilbake igjen til oslo ?? Det var nemlig det som har skjed med min, leverte den 23 juli da var den tilbake den 26 juli i oslo. Siden da fikk jeg ikke noe helst beskjed på mail, mobil eller posten. Syn du det er litt rart ? jeg tror ikke de har kikka på den engang..

 

Det er sånn type ting som gjør meg skeptisk til service hos netshop..!

 

Som sagt tidligere,det er nesten umulig å si noe bestemt om dette fordi du kan finne feilen etter 10 min,men du kan også søke og søke uten å finne feilen og dermed blir det kassert og kunden får ny vare , eller at det blir sendt tilbake etter test der ingen feil med produktet vises under utprøving . :hmm:

9500402[/snapback]

Lenke til kommentar
Men 3 dager ? syns det er rart, har du noe forslag om programmer som jeg kan kjøre hjemme for å teste nettverkskort ?

 

Så det tar ikke 3 dager for å søke feil på den når jeg leverer i oslo og den skal sendes til sandefjord og tilbake igjen til oslo ?? Det var nemlig det som har skjed med min, leverte den 23 juli da var den tilbake den 26 juli i oslo. Siden da fikk jeg ikke noe helst beskjed på mail, mobil eller posten. Syn du det er litt rart ? jeg tror ikke de har kikka på den engang..

 

Det er sånn type ting som gjør meg skeptisk til service hos netshop..!

 

Som sagt tidligere,det er nesten umulig å si noe bestemt om dette fordi du kan finne feilen etter 10 min,men du kan også søke og søke uten å finne feilen og dermed blir det kassert og kunden får ny vare , eller at det blir sendt tilbake etter test der ingen feil med produktet vises under utprøving . :hmm:

9500402[/snapback]

9500411[/snapback]

 

Hva er rart?

Synest du det var lang tid eller gikk det for fort?

Lenke til kommentar

Syns det gikk synsikt fort..!! forventa 2 uker siden det var det de har brukt de andre gangene..!! tror ikke pc`n blei sendt eller blitt sjekka av netshop service, feil er fortsatt der.. kobler meg på så detter jeg av nette, så må jeg fjerne kabelen og inn igjen..!!

Lenke til kommentar
Syns det gikk synsikt fort..!! forventa 2 uker siden det var det de har brukt de andre gangene..!! tror ikke pc`n blei sendt eller blitt sjekka av netshop service, feil er fortsatt der.. kobler meg på så detter jeg av nette, så må jeg fjerne kabelen og inn igjen..!!

9500738[/snapback]

 

Vel kan ikke svare deg konkret,men om maskinen hadde vært innom før så visste de vel hva de skulle se etter og som jeg har nevnt før periodiske feil er vanskelige,de kan føre til at gjenstanden virker en periode og ikke en annen, så derfor hadde det sikkert vært lurt og ringt service og snakket med dem,det er i mange tilfeller lettere da og at de da er obs på at det er periodisk feil som bør testes over lengre tid .

Lenke til kommentar

TY, men jeg vil ikke fikse. Skal bare kjøre en test for å se om det er noe feil med nettverkskort, fordi hvis det er så er det 3rd gange av samme type feil. Da kan jeg heve kjøpe hos netshop og kjøpe meg en ny pc en annen sted mer seriøust.

 

OK, skal høre med de..! Men vet du om et sted i oslo som jeg kan stikke innom for at de skal teste pc`n min ? Eller et program som jeg kan gjøre hjemme ?

9500892[/snapback]

 

Du kan komme innom meg så kan jeg fikse PC-en din :)

9502098[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...