inaktiv000 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Hadde Netshop vært så ille som enkelte vil ha det til i tråd etter tråd så hadde de vel neppe blitt omtalt slik de blir feks her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=829983 9497703[/snapback] Netshop er nok flinke på å levere raskt ja, det har jeg faktisk vist til i min tråd der jeg klager på deres kundeservice. Denne tråden omhandler imidlertid ikke leveringstid, men nettopp kundeservice ved retur. I tråden du henviser til, er det forøvrig også folk som skryter av leveringstiden, men anbefaler å ikke kjøpe bærbare PC-er fra butikken. Kanskje en kan konkludere med at dersom man trenger noe raskt, som man ikke kommer til å returnere, er Netshop utsøkt? Om du ser på siden deres søker de stadig etter flere ansatte grunnet økt kundemasse, tro om det er grunnet elendig service 9497734[/snapback] Har opplevd svært treg behandlingstid, så dette kan vel kalles brannslukking. Endret 14. september 2007 av cecolon Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Hadde Netshop vært så ille som enkelte vil ha det til i tråd etter tråd så hadde de vel neppe blitt omtalt slik de blir feks her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=829983 9497703[/snapback] Netshop er nok flinke på å levere raskt ja, det har jeg faktisk vist til i min tråd der jeg klager på deres kundeservice. Denne tråden omhandler imidlertid ikke leveringstid, men nettopp kundeservice ved retur. I tråden du henviser til, er det forøvrig også folk som skryter av leveringstiden, men anbefaler å ikke kjøpe bærbare PC-er fra butikken. Kanskje en kan konkludere med at dersom man trenger noe raskt, som man ikke kommer til å returnere, er Netshop utsøkt? Om du ser på siden deres søker de stadig etter flere ansatte grunnet økt kundemasse, tro om det er grunnet elendig service 9497734[/snapback] Har opplevd svært treg behandlingstid, så dette kan vel kalles brannslukking. 9497753[/snapback] Nei det er ikke brannslukking. Jeg tror faktisk jeg er en av de på dette forumet med mest erfaring ang webbutikker,siden jeg driver med å bygge og levere maskiner for folk,ja også bærbare er jeg bejelpelig med. Dermed blir det nukentlig og mange ganger flere ganger for uken bestilt varer fra forskjellige webbutikker. Og da blir det naturligvis en del reklamasjoner og angreretter. Nå har jo folk tidligere forsøkt seg med at "jeg er kjøpt og betalt" "at det er fordi jeg hadler så mye at jeg får ekstra service". Vel begge deler er feil fordi det aller meste som blir bestilt blir bestilt i kundens navn,dermed blir det hele tiden forskjellige kunder som det bestilles til og da oppgis jo deres mail og denne blir benyttet ved henvendelser, dvs at det er umulig for webbutikkene å vite at jeg står bak de bestillingene. Utifra dette får jeg en utrolig oversikt over servicen til de forskjellige butikkene og ikke bare en eller to erfaringer fra noen få som mange andre har . Kan jo nevne at når det gjelder kundeservice så er etter all denne erfaringen faktisk Netshop blandt de beste når det gjelder å rydde opp, dette som sagt basert på en meget bred erfaring og ikke en enkeltsak. Endret 15. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Noen andre enn meg som har merket at en god del av "klagene" på Netshop gjelder bærbare? Tenkte jeg bare skulle si det siden noen sammenligner det med å bytte enkeltkomponenter, som ikke blir helt det samme som å reparere en ganske komplisert vare. Å reparere koster betydelig mer, og krever noen ganger nye deler i tillegg. Jeg fikk vite at min Zepto er fortsatt inne til reparasjon fordi de venter på deler fra Zepto Danmark. Den har nå vært inne i 62 dager. Den er kjøpt som bedrift, så da gjelder kun Kjøpsloven. Mitt spørsmål er da hvor lenge de kan holde maskinen inne til reparasjon, uten at noe skjer? Det er sagt at det kan ta opp til et halvt år (det sto i en annen tråd at det har skjedd i et Zepto-tilfelle). Kan de vente i det uendelige? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg har forstått at du har større grunnlag enn de fleste til å uttale seg når det gjelder netthandler, men jeg tror kanskje du har vært heldig og har opplevd Netshop på en måte som strider mot min og flere andres opplevelser. Jeg synes også fremdeles at din henvising til en tråd som viser at Netshop har rask leveringstid ikke på noe som helst vis taler for at de er gode kundebehandlere med tanke på retur. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg har forstått at du har større grunnlag enn de fleste til å uttale seg når det gjelder netthandler, men jeg tror kanskje du har vært heldig og har opplevd Netshop på en måte som strider mot min og flere andres opplevelser. Jeg synes også fremdeles at din henvising til en tråd som viser at Netshop har rask leveringstid ikke på noe som helst vis taler for at de er gode kundebehandlere med tanke på retur. 9497823[/snapback] Ja mulig du ønsker å kalle det heldig,men i løpet av de siste 4 år har jeg vel totalt ca 280-300 varekjøp derfra (inkludert det som er bestilt i andres navn). Jeg hadde store problemer med et DFI lanpartyoppsett (omtalt i en eller annen tråd her på forumet) og fikk øyeblikkelig tilsendt nytt hk,det viste seg at det hadde samme problem, da sendte Netshop enda et + 2 stk pci express grafikkort til neste 5000 kr stk,annen ram osv osv for at vi skulle finne ut av problemet. Hvor mange andre hadde stilt opp slik.? Jeg kjøpte for et par uker siden en HP HDX 9050 som var feil med , HP nektet anet en innsending og rep,netshop tok maskinen i retur og ga meg ny som forhåndsretyr,dvs de sendte den før jeg sendte inn den som var feil på. Så etter dine uttalelser har jeg vært utrolig heldig. Tror du virkelig at dette handler bare om flaks og så mye falskerfaring hoe en som handler for flere titall personer, nei jeg tror faktisk her er et snev av service inne i bildet Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 OK, kanskje vi kan omformulere det til at jeg og endel andre kunder har vært svært uheldige da. Skulle ønske jeg var blitt møtt av en slik behandling, eller i det minste en behandling som følger gjeldende lover og regler samt god praksis, men det har jeg altså ikke. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 OK, kanskje vi kan omformulere det til at jeg og endel andre kunder har vært svært uheldige da. Skulle ønske jeg var blitt møtt av en slik behandling, eller i det minste en behandling som følger gjeldende lover og regler samt god praksis, men det har jeg altså ikke. 9497858[/snapback] Klart noen kan være uheldige,men det gjelder for alle webbutikker, en tid var det vel komplett som fikk unngjelde her på forumet. Men jeg har et inntrykk av at mange har funnet ut at om de bare svartmaler et firma nok her så får de det slik de vil og det er i noen tilfeller langt mere enn de eventuelt hadde krav på . At noen saker trenger å bli belyst er det ikke tvil om og om jeg selv skulle havne i en situasjon der jeg føler at en webbutikk ikke følger spillereglene ja så vil jeg ta det opp uansett hva butikken heter (har forresten hatt en sak engang med Netshop her,den løste seg glatt og viste seg være en miss på regnskapsavd) Men det kunne iallefall være greit med en tråd om hver sak og at opprop som "styr unna" "svindlere" osv osv ble tonet noe ned. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Vel, så lenge det opprettes tråder hver gang man får en sjokolade "gratis" etter kjøp for flerfoldige titusener, bør det tolereres at man også sier fra når man blir behandlet dårlig av en butikk. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Vel, så lenge det opprettes tråder hver gang man får en sjokolade "gratis" etter kjøp for flerfoldige titusener, bør det tolereres at man også sier fra når man blir behandlet dårlig av en butikk. 9497894[/snapback] Jo men samme sjokoladen går vel ikke som en vandrehistorie fra tråd til tråd Lenke til kommentar
foxtrott Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 jeg harvel lagt igjen 20. høvdinger selv hos netshop iløpet året men må si at servicen jeg får hos dem er kjempebra. Eneste som til tider kan være litt plagsomt er at di er trege å ta telefonen enkelte ganger. Men det er sånn man bare må forvente iblant:) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Ja mulig du ønsker å kalle det heldig,men i løpet av de siste 4 år har jeg vel totalt ca 280-300 varekjøp derfra (inkludert det som er bestilt i andres navn).Jeg hadde store problemer med et DFI lanpartyoppsett (omtalt i en eller annen tråd her på forumet) og fikk øyeblikkelig tilsendt nytt hk,det viste seg at det hadde samme problem, da sendte Netshop enda et + 2 stk pci express grafikkort til neste 5000 kr stk,annen ram osv osv for at vi skulle finne ut av problemet. Hvor mange andre hadde stilt opp slik.? Jeg kjøpte for et par uker siden en HP HDX 9050 som var feil med , HP nektet anet en innsending og rep,netshop tok maskinen i retur og ga meg ny som forhåndsretyr,dvs de sendte den før jeg sendte inn den som var feil på. Så etter dine uttalelser har jeg vært utrolig heldig. Tror du virkelig at dette handler bare om flaks og så mye falskerfaring hoe en som handler for flere titall personer, nei jeg tror faktisk her er et snev av service inne i bildet 9497851[/snapback] Jeg(og sikkert di aller fleste) er enig at netshop er super på di punkta du nevner her.MEN nå det komer til reklamasjon og reklamasjonstid så har netshop hvert vanskelig i det siste etter klagene å dømme. Og jeg er sikker på at det er mange flere som blir avfeid med at en vare kun har 2 år reklamasjon som opplagt har 5 og godtar det..Men som vi ikke hører om her på forumet. Når det er netshop som selv må ta utlegget og ikke produsent så begynner ting å bli vanskelig.. Endret 15. september 2007 av taz Lenke til kommentar
Ghostoso Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Du snekker`n du som driver med pc og greie, jeg skal spørre deg om en ting ?? Hvor lang tid tar det for an sevice til å kjekke nettverkskort og hovedkort for feil ? Siden du jobber med det tenkte kanskje du kan svare det for meg . Vel, så lenge det opprettes tråder hver gang man får en sjokolade "gratis" etter kjøp for flerfoldige titusener, bør det tolereres at man også sier fra når man blir behandlet dårlig av en butikk. 9497894[/snapback] Jo men samme sjokoladen går vel ikke som en vandrehistorie fra tråd til tråd 9497911[/snapback] Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Du snekker`n du som driver med pc og greie, jeg skal spørre deg om en ting ?? Hvor lang tid tar det for an sevice til å kjekke nettverkskort og hovedkort for feil ? Siden du jobber med det tenkte kanskje du kan svare det for meg . Vel, så lenge det opprettes tråder hver gang man får en sjokolade "gratis" etter kjøp for flerfoldige titusener, bør det tolereres at man også sier fra når man blir behandlet dårlig av en butikk. 9497894[/snapback] Jo men samme sjokoladen går vel ikke som en vandrehistorie fra tråd til tråd 9497911[/snapback] 9498963[/snapback] Nå driver ikke jeg og feilsøker slik de gjør,om jeg har bygget en maskin til en kunde som senere får problemer,så drar jeg hjem til kunen og prøver å finne ut av det,finner jeg ikke ut noe der tar jeg maskinen med hjem og feilsøker.dette kan ta fra noen timer til døgn og da er det bare for å konstatere hvilken komponent som virkelig skaper problemer, om det er minne , cpu, hk osv osv. Er det feks HK sender jeg det inn der det er kjøpt og så får de feilsøke for å finne ut om det lar seg fikse eller om jeg får nytt, dette varierer fra nettbutikk til netbutikk,ja også i samme netbutikk fra gang til gang . Noen bruker som regel ca 2-3 uker inkl postgang,enkelte ganger mere. Menst andre bruker 4-5 uker inkl postgang på det samme. De jeg bruker mest er i første kategori. Men så dukker det opp ekstreme tilfeller,som bla da jeg hadde et helt nytt hk som ASUS kom med,dette ble montert i maskinen og forårsaket at både cpu,minne og disk ble skadet, Asus nektet for at hk var årsaken og saken låste seg der,men for at ikke jeg som kunde skulle bli skadelidende dekket Netshop alt jeg nevner her. I mnd etter begynte det så å komme inn klager mot nettop dette kortet fra mange brukere verden over som hadde opplevd det samme,dermed måtta Asus ite i det sure eplet og innrømme dette. Poenget her er at hadde ikke Netshop tatt annsvar hadde jeg vært fri for maskin i minst 6-7 mnd istedenfor 14 dager . Altså som du ser så kan årsaken til lang venting i en nettbutikk skyldes utenforliggende årsaker som vanskelige produsenter,dette rammer netbutikken i den forstand at de må ta støyten her . Endret 15. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Ja mulig du ønsker å kalle det heldig,men i løpet av de siste 4 år har jeg vel totalt ca 280-300 varekjøp derfra (inkludert det som er bestilt i andres navn).Jeg hadde store problemer med et DFI lanpartyoppsett (omtalt i en eller annen tråd her på forumet) og fikk øyeblikkelig tilsendt nytt hk,det viste seg at det hadde samme problem, da sendte Netshop enda et + 2 stk pci express grafikkort til neste 5000 kr stk,annen ram osv osv for at vi skulle finne ut av problemet. Hvor mange andre hadde stilt opp slik.? Jeg kjøpte for et par uker siden en HP HDX 9050 som var feil med , HP nektet anet en innsending og rep,netshop tok maskinen i retur og ga meg ny som forhåndsretyr,dvs de sendte den før jeg sendte inn den som var feil på. Så etter dine uttalelser har jeg vært utrolig heldig. Tror du virkelig at dette handler bare om flaks og så mye falskerfaring hoe en som handler for flere titall personer, nei jeg tror faktisk her er et snev av service inne i bildet 9497851[/snapback] Jeg(og sikkert di aller fleste) er enig at netshop er super på di punkta du nevner her.MEN nå det komer til reklamasjon og reklamasjonstid så har netshop hvert vanskelig i det siste etter klagene å dømme. Og jeg er sikker på at det er mange flere som blir avfeid med at en vare kun har 2 år reklamasjon som opplagt har 5 og godtar det..Men som vi ikke hører om her på forumet. Når det er netshop som selv må ta utlegget og ikke produsent så begynner ting å bli vanskelig.. 9498914[/snapback] Og som du sikkert ser er jeg en med utrolig mange returer/reklamasjoner/reprasjoner og er utrolig godt fornøyd med den siden også. At det finnes noen uheldige,javisst,men det finnest jaggu på andre nettbutikker også og skal alle begynne med "boikott den og den butikken" av den grunn blir det fort fritt for butikker å handle i Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Du snekker`n du som driver med pc og greie, jeg skal spørre deg om en ting ?? Hvor lang tid tar det for an sevice til å kjekke nettverkskort og hovedkort for feil ? Siden du jobber med det tenkte kanskje du kan svare det for meg . Jeg har et HK inne på RMA nå, og de sier det vil gå rundt 3 uker. Helt grei tid pga. de må jo som oftest teste etc. Men er det noen som vet om kundeservice i det heletatt er åpen hos NetShop på lørdager? Jeg har sittet i kø i 45 minutter i dag, og ventet i over 2 timer på å bli gjenoppringt av dem, men fortsatt ingen svar. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Du snekker`n du som driver med pc og greie, jeg skal spørre deg om en ting ?? Hvor lang tid tar det for an sevice til å kjekke nettverkskort og hovedkort for feil ? Siden du jobber med det tenkte kanskje du kan svare det for meg . Jeg har et HK inne på RMA nå, og de sier det vil gå rundt 3 uker. Helt grei tid pga. de må jo som oftest teste etc. Men er det noen som vet om kundeservice i det heletatt er åpen hos NetShop på lørdager? Jeg har sittet i kø i 45 minutter i dag, og ventet i over 2 timer på å bli gjenoppringt av dem, men fortsatt ingen svar. 9499299[/snapback] Det er vel ingen nettbutikker som har åpent på lørdag Komplett : Åpent 08-17 (lørdag/søndag stengt) PS.no : mandag til fredag 08:00-17:00 (Teknisk kundesenter 09:00-17:00 Netshop.no : Åpningstider Sandefjord: Kl. 08.00-17.00 Mandag til Torsdag (salgstelefon) Kl. 08.00-16.00 Fredag (salgstelefon) Kl. 08.00-16.00 Mandag til Fredag (hentebu) Kl. 09.00-16.00 Mandag til Fredag (support) Stengt Lørdag og Søndag Dette finner du på deres websider Endret 15. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Ok Det hadde vært greit med litt info om det på telefonen da Alt som kommer er den vanlige "vi har fortiden litt stor pågang" Men jeg sendte dem en mail, og ringer dem nok på mandag. Det var uansett ikke en veldig viktig sak. Lenke til kommentar
candymann Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Ja mulig du ønsker å kalle det heldig,men i løpet av de siste 4 år har jeg vel totalt ca 280-300 varekjøp derfra (inkludert det som er bestilt i andres navn).Jeg hadde store problemer med et DFI lanpartyoppsett (omtalt i en eller annen tråd her på forumet) og fikk øyeblikkelig tilsendt nytt hk,det viste seg at det hadde samme problem, da sendte Netshop enda et + 2 stk pci express grafikkort til neste 5000 kr stk,annen ram osv osv for at vi skulle finne ut av problemet. Hvor mange andre hadde stilt opp slik.? 9497851[/snapback] Og nå lurer jeg på hvor mange andre her på forumet får samme service som du, dvs. tilsendt 2 ekstra skjermkort, annet minne osv. når de har problem med hovedkortet sitt?? Og du fikk jo også øyeblikklig tilsendt nytt hk når du hade problem med det andre, neste alle andre her på forumet må nok vente på rma nr, sende varen med posten, så ska netshop teste kortet, finne feilet, sende nytt kort til deg mm. Så kjøpt og betalt er nok feil uttrykk men at du får ekstra servise som ikke enhver man/ kvinne får kan du ikke komme i fra. Og dette skyldes vel store kjøp vil jeg tro. Eller noe annet.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Ja mulig du ønsker å kalle det heldig,men i løpet av de siste 4 år har jeg vel totalt ca 280-300 varekjøp derfra (inkludert det som er bestilt i andres navn).Jeg hadde store problemer med et DFI lanpartyoppsett (omtalt i en eller annen tråd her på forumet) og fikk øyeblikkelig tilsendt nytt hk,det viste seg at det hadde samme problem, da sendte Netshop enda et + 2 stk pci express grafikkort til neste 5000 kr stk,annen ram osv osv for at vi skulle finne ut av problemet. Hvor mange andre hadde stilt opp slik.? 9497851[/snapback] Og nå lurer jeg på hvor mange andre her på forumet får samme service som du, dvs. tilsendt 2 ekstra skjermkort, annet minne osv. når de har problem med hovedkortet sitt?? Og du fikk jo også øyeblikklig tilsendt nytt hk når du hade problem med det andre, neste alle andre her på forumet må nok vente på rma nr, sende varen med posten, så ska netshop teste kortet, finne feilet, sende nytt kort til deg mm. Så kjøpt og betalt er nok feil uttrykk men at du får ekstra servise som ikke enhver man/ kvinne får kan du ikke komme i fra. Og dette skyldes vel store kjøp vil jeg tro. Eller noe annet.... 9499499[/snapback] Nå har det seg slik at selv om jeg henvender meg til både Netshop,Ps, el på vegne av de jeg har bygget maskiner for, så får jeg samme servicen og da bruker jeg jo deres mailadreser,så hvordan kan det ha seg?? Når det gjelder akkurat det med å få raskere omlevering enn andre så har jeg sagt det tidligere, det skyldes at jeg har konto i noen webbutikker, noe alle med firma kan få og det gjelder ikke bare Netshop. Endret 15. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Noen andre enn meg som har merket at en god del av "klagene" på Netshop gjelder bærbare? Tenkte jeg bare skulle si det siden noen sammenligner det med å bytte enkeltkomponenter, som ikke blir helt det samme som å reparere en ganske komplisert vare. Å reparere koster betydelig mer, og krever noen ganger nye deler i tillegg. 9497817[/snapback] Nja, de har jo blitt dømt i FTU for noe som ikke var bærbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå