Gå til innhold

Netshop, Meg og Forbrukerråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PS: dette gjelder egentlig ikke denne saken, men HDD går ikke under en sak som går på reklamasjon, bevegelig del, her kan man ikke forvente at den skal kunne leve i 5 år. den kan ja, men forvente nei.

 

Beklager vis dette er svart før. og håper dette ordner seg for deg.

9467125[/snapback]

 

Bare lurer..ingen varer med beveglige deler har 5 års reklamasjon?

Merkelig at en video spiller "med" beveglige deler kunne ha 5 års reklamsjon..Ifølge høyesterett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det som forundrer meg mest her er at ikke Netshop gutta her på forunet har slengt seg på denne tråde og prøve å svare! For meg ser det ut som "brannslukkerne" har hatt mye å gjøre den siste tiden..

9466253[/snapback]

 

Kanskje Sven-Åge et.co har tatt mitt råd ad notam?

Det ser *ikke* profft ut å diskutere enkeltsaker med krakilske kunder på forumet. :)

 

BTW:

Synes trådstarter går laaaangt over streken i å insuinere overfor "Snekkern'".

Har sett langt "snillere" poster gå rakt i "dumbpin". :)

BTW ver2:

Jeg har også hatt gode erfaringer i retursaker med Netshop. "Snekkern" er ikke aleine om det.

(Og "KompLotto". Og PS-Data).

Kanskje jeg har noe "på side med service-gutta" på Netshop? :tease:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke servicen er elendig, men at jeg har hatt noen dårlige erfaringer med dem. Kall meg heller uheldig. Tviler ikke på at de normalt er god på service. Har sett flere ganger at de har vært snille og reparert varer som de på kontrakten ikke engang har plikt til. Men som med alle andre ting kan man være uheldige.

Aner ikke hvor mange reklamansjonsaker netshop har, men det er trolig ganske mange, og det skal ikke mye til før noen er mer uheldige enn andre (og noen er mer heldige).

Noen som har hørt om en nettbutikk som aldri har fått negative kommentarer iblant?

 

Et lite spørsmål: Hvor lang tid er det rimelig å anta for en reparasjon hos en nettbutikk, der de selv står for arbeidet (at de ikke må sendte til tredjepart)? Hva skjer om de bruker over den tid som er rimelig?

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke servicen er elendig, men at jeg har hatt noen dårlige erfaringer med dem. Kall meg heller uheldig. Tviler ikke på at de normalt er god på service. Har sett flere ganger at de har vært snille og reparert varer som de på kontrakten ikke engang har plikt til. Men som med alle andre ting kan man være uheldige.

Aner ikke hvor mange reklamansjonsaker netshop har, men det er trolig ganske mange, og det skal ikke mye til før noen er mer uheldige enn andre (og noen er mer heldige).

Noen som har hørt om en nettbutikk som aldri har fått negative kommentarer iblant?

 

Et lite spørsmål: Hvor lang tid er det rimelig å anta for en reparasjon hos en nettbutikk, der de selv står for arbeidet (at de ikke må sendte til tredjepart)? Hva skjer om de bruker over den tid som er rimelig?

9469614[/snapback]

 

Jovist kan en kunde være uheldig.

Jovist har du vært uheldig i denne saken om de opplysningene stemmer,det er det ikke tvil om.

Og har så skjedd bør nettbutikken beklage det og ordne opp, men jeg foretrekker å bruke "om" siden dette er ensidig info.

Men at andre her har helt andre erfaringer med Netshop,ja faktisk topp erfaringer med det meste fra dem, er ikke ensbetydende med at man da skal begynne å anntyde at de er kjøpt og betalt av firmaet.

For om du leser slike tråder som dette så vil du fort finne ut at jeg selv har hatt en sak med Netshop regnskap (og også andre webbutikker så jeg beskytter ingen),denne skyldtes rett og slett at de ikke hadde fått med seg at jeg har kredittordning,eller rettere sagt jeg får varene med faktura og 10 dagers betalingsfrist,noe som er mulig for alle med reg firma slik som jeg.

Jeg ble da frustrert og skrev om dette her på forumet,hvorpå Netshop øyeblikkelig ordnet opp, noe jeg forøvrig også kommenterte senere i samme tråd.

Hele saken dreide seg rett og slett om komunikasjonssvikt mellom netshop salg,netsop økonomi og meg og viste seg egentlig å være en bagatell å ordne opp i når en fikk roet seg og tok saken fra start igjen .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
PS: dette gjelder egentlig ikke denne saken, men HDD går ikke under en sak som går på reklamasjon, bevegelig del, her kan man ikke forvente at den skal kunne leve i 5 år. den kan ja, men forvente nei.

 

Beklager vis dette er svart før. og håper dette ordner seg for deg.

9467125[/snapback]

 

Bare lurer..ingen varer med beveglige deler har 5 års reklamasjon?

Merkelig at en video spiller "med" beveglige deler kunne ha 5 års reklamsjon..Ifølge høyesterett.

9469003[/snapback]

 

 

Beklager off-topic

VHS flere delere.. de som menes skal kunne holde 5 år reklamasjon ja. men det vil da ikke is alle deler:)

HDD regnes som 1 del når pc rep..

Men finnes seff noen ganger det går, men en HDD er etter hvordan jeg forstått ikke er en del som SKAL/Burde leve 5 år+

 

Onn-topic:

 

Jeg har selv ikke hatt noen gang problemer med ting jeg har kjøpt hos netshop.

Dette er med 2 stk pc de har bygget og en del løse deler

Endret av Heimdal
Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått pc`n min tilbake etter mye greie..! Og tenk da, kunder må masse for å få et svar fra netshop.

 

Ringt for 3uker siden og spurte etter pc`n min hos netshop i sandefjord. De menner at pc`n var ikke der, så ringte til netshop oslo der jeg levert. Nei, de hadde ikke den der. Ringte idag og hørte med de i sandefjord så for jeg beskjed at pc`n er hos de i oslo. Ringte til de i oslo og de viste ikke noe om det, etter en liten stund blir jeg ringt opp igjen og pc`n var der. PC`N har blitt levert den 26 juli til de i oslo, men jeg har ikke fått noe beskjed om det.. Hmmmmm, latterlig. Moro å se åssen enkelt person kan ødelege for andre.. Nå har jeg fått den tilbake og glede meg til å se åssen det går videre, heldig jeg har 5 års reklamasjon.

 

Alt i alt, netshop har ikke klart å svare på brevet fra forbrukerråd og har fått purring fra de. De på FR er helt enig at dette er helt utrolig at netshop kan være så useriøus som de har vært mot meg..! Håper dere leser tenker 2 kanskje 3 ganger før dere kjøper noe på netshop..!!

 

Etter min erfaring så syns jeg at enkelt hos netshop er useriøust :thumbdown:.. Som sagt jeg kommer aldri til å kjøpe noe der, finner heller en annen sted hvor folk behandler meg som kunde.. Som for eks: svare på mail, ta telefon når kunde ringer og gi beskjed når varer er levert og klar til å hentes..

 

sier bare lykke til til dere som ønsker å kjøpe varer der!

Lenke til kommentar
Om servicn var så elendig som enkelte prøver å fremstille og i tillegg latterliggjøre andre som ikke deler deres syn,da synest jeg det er rart at de ligger som nr 8 i webshopguiden  :hmm:

9469537[/snapback]

Det kan jeg forklare: hardware.no har tidligere slettet innlegg som trukket snittet ned for Netshop.

 

Dette gjelder bl.a. et innlegg jeg la inn mars 2006.

Lenke til kommentar
Om servicn var så elendig som enkelte prøver å fremstille og i tillegg latterliggjøre andre som ikke deler deres syn,da synest jeg det er rart at de ligger som nr 8 i webshopguiden  :hmm:

9469537[/snapback]

Det kan jeg forklare: hardware.no har tidligere slettet innlegg som trukket snittet ned for Netshop.

 

Dette gjelder bl.a. et innlegg jeg la inn mars 2006.

9493743[/snapback]

 

Har ikke noen tro på det du sier der,for jeg selv ga netshop en 6er i fjor etter en fantastisk service der produsenten nektet og ordne opp og Netshop tok hele saken.

Den 6ern finner jeg heller ikke dær så er noe slettet så er det vel begge veier og neppe med overlegg .

Synest det er en sterk påstand å komme med,for du sier egentlig at Hardware.no bevist manipulerer brukerne her :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Synest det er en sterk påstand å komme med,for du sier egentlig at Hardware.no bevist manipulerer brukerne her  :hmm:

9493970[/snapback]

 

Det som skjedde var at jeg la inn kommentarer etter å at jeg opplevde brutte løfter pr. mail fra en viss salgssjef hos NetshopOslo ved en retursak.

 

Etter å ha lagt inn innlegget så ringte faktisk Netshop noen dager senere og spurte meg noen spørsmål om saken med løfte om å ringe tilbake.

 

Eneste som har skjedd etterpå var at innlegget ble slettet :thumbdown:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Synest det er en sterk påstand å komme med,for du sier egentlig at Hardware.no bevist manipulerer brukerne her  :hmm:

9493970[/snapback]

 

Det som skjedde var at jeg la inn kommentarer etter å at jeg opplevde brutte løfter pr. mail fra en viss salgssjef hos NetshopOslo ved en retursak.

 

Etter å ha lagt inn innlegget så ringte faktisk Netshop med noe senere og spurte meg noen spørsmål om saken med løfte om å ringe tilbake.

 

Eneste som har skjedd etterpå var at innlegget ble slettet :thumbdown:

9494464[/snapback]

 

Som sagt 6ern min er også borte,så den slettinga må skyldes helt andre feil.

Jeg tror ikke Netshop har bedt om å få fjærnet noen negativ kommentar og jeg tror ikke HW ville gjøre det heller.

At så koen kommentarer kan ha forsvunnet ved en feil er mulig,men som du ser så er jo 6ern borte også og det skulle da ikke innvirke noe på samlet res .

Lenke til kommentar
Sant sant, dette gjelder NETSHOP og ikke oss kjøper..!! Vi sier en stop her snekkern, men ser ut om dere er bare deg som har bra service hos Netshop.. Vet ikke hvorfor men men......

9468369[/snapback]

Kan skyte inn at Snekker'n ikke er den eneste med god service-erfaring fra Netshop. Jeg ble faktisk overrasket over hvor snille og hjelpsomme de var da jeg ville bytte noen minnebrikker (ganske dyre, og utenfor angrefristen). Og jeg er ingen storkunde, det var mitt første kjøp der.

 

Kjenner ikke din sak, eller Netshop sin kundeservice generelt, men følte jeg måtte nevne min erfaring, for alt det er verdt...

 

-Visjoner-

Lenke til kommentar
Sant sant, dette gjelder NETSHOP og ikke oss kjøper..!! Vi sier en stop her snekkern, men ser ut om dere er bare deg som har bra service hos Netshop.. Vet ikke hvorfor men men......

9468369[/snapback]

Kan skyte inn at Snekker'n ikke er den eneste med god service-erfaring fra Netshop. Jeg ble faktisk overrasket over hvor snille og hjelpsomme de var da jeg ville bytte noen minnebrikker (ganske dyre, og utenfor angrefristen). Og jeg er ingen storkunde, det var mitt første kjøp der.

 

Kjenner ikke din sak, eller Netshop sin kundeservice generelt, men følte jeg måtte nevne min erfaring, for alt det er verdt...

 

-Visjoner-

9497683[/snapback]

 

Hadde Netshop vært så ille som enkelte vil ha det til i tråd etter tråd så hadde de vel neppe blitt omtalt slik de blir feks her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=829983

Lenke til kommentar
Sant sant, dette gjelder NETSHOP og ikke oss kjøper..!! Vi sier en stop her snekkern, men ser ut om dere er bare deg som har bra service hos Netshop.. Vet ikke hvorfor men men......

9468369[/snapback]

 

Jeg for også meget god service fra NetShop, og jeg er ingen storkunde. (bestillt for rundt 20 000 totalt, og det er bare en dråpe i havet i forhold til veldig mange andre!)

 

Dette gjelder forøvrig både på retursaker og vanlig kjøp.

 

Det eneste jeg har å si på dem er at de bruker tid på RMA saker. Jeg tror de trenger å ansette et par teknikkere, så de får fart på sakene :) Ellers er de en kjempegod nettbutikk etter min mening :)

Lenke til kommentar
Sant sant, dette gjelder NETSHOP og ikke oss kjøper..!! Vi sier en stop her snekkern, men ser ut om dere er bare deg som har bra service hos Netshop.. Vet ikke hvorfor men men......

9468369[/snapback]

 

Jeg for også meget god service fra NetShop, og jeg er ingen storkunde. (bestillt for rundt 20 000 totalt, og det er bare en dråpe i havet i forhold til veldig mange andre!)

 

Dette gjelder forøvrig både på retursaker og vanlig kjøp.

 

Det eneste jeg har å si på dem er at de bruker tid på RMA saker. Jeg tror de trenger å ansette et par teknikkere, så de får fart på sakene :) Ellers er de en kjempegod nettbutikk etter min mening :)

9497706[/snapback]

 

Om du ser på siden deres søker de stadig etter flere ansatte grunnet økt kundemasse, tro om det er grunnet elendig service :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...