klilleng Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hvis jeg ikke husker helt feil så står det da vitterlig i forarbeidene til den gamle kjøpsloven at det må gjelde ny reklamasjonsfrist på utskiftede deler. (kjl. prop. s. 81). 9422134[/snapback] Det står i forarbeidene til den gamle kjøpsloven, men har aldri blitt praktisert, og så vidt jeg vet har det aldri blitt prøvd for noen instans som har makt til å ta en avgjørelse. 9422436[/snapback] Det er flere butikker som praktiserer dette. Ihvertfall når det dreier seg om "hele" tingen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Noen poster med OT slettet. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hvis jeg ikke husker helt feil så står det da vitterlig i forarbeidene til den gamle kjøpsloven at det må gjelde ny reklamasjonsfrist på utskiftede deler. (kjl. prop. s. 81). 9422134[/snapback] Det står i forarbeidene til den gamle kjøpsloven, men har aldri blitt praktisert, og så vidt jeg vet har det aldri blitt prøvd for noen instans som har makt til å ta en avgjørelse. 9422436[/snapback] Det er flere butikker som praktiserer dette. Ihvertfall når det dreier seg om "hele" tingen. 9427811[/snapback] Om det byttes i et splitter nytt produkt, kanskje. Jeg har jobbet med et par sånne saker selv, og har nesten blitt litt skuffet når Forbrukerrådet har gitt seg. Jeg er kanskje litt for selvsikker på dette, men jeg skulle ønske at Forbrukerrådet hadde hatt "baller" til å overtale kunden om og presse videre. Enten hadde jeg fått bekreftet det jeg mener er riktig, eller så hadde jeg fått bekreftet at forbrukere i Norge er fullstendig overbeskyttet, noe som hadde det gjort det verdt å handle i norske webshoper :!: Lenke til kommentar
stengah Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Siden olafhans sin tråd om netshop og mail ble stengt, svarer jeg på den tråden her: Jeg har sendt 3 mailer iløpet av 4-5 uker nå, og ikke fått svar på noen av dem. Har prøvd å ringe også, men blir bare sittende i kø i en evighet. Virker som at det koster en del peng å sitte i kø også, for kontantkortet ble tomt ganske kjappt. Lenke til kommentar
Jalapano Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Forstår ikke at folk gidder å handle på netshop når dem utfører slik kundeservice. Boikott sier jeg bare ! Fortsetter dere å handle der blir nok ikke bedre nei. Og dem er 10kr billigere en andre så lønner det seg tydeligvis ikke lengden. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Siden olafhans sin tråd om netshop og mail ble stengt, svarer jeg på den tråden her: Jeg har sendt 3 mailer iløpet av 4-5 uker nå, og ikke fått svar på noen av dem. Har prøvd å ringe også, men blir bare sittende i kø i en evighet. Virker som at det koster en del peng å sitte i kø også, for kontantkortet ble tomt ganske kjappt. 9459216[/snapback] Veldig rart det der jeg har vært i kontakt med Netshop minst 10-12 ganger de siste 2 ukene,både pr telefon og mail og svarene på mail har kommet samme dag eller dagen etter og det lengste jeg har ventet i tlf er vel 8-10 min, noe som er temmelig vanelig hos et foirma i dag Lenke til kommentar
Ghostoso Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Stemmer det, det tar laaaaaaaang tid og det koster flesk..! Har fått mobil regning på over 800,-kr i måned bare på grunn av dette..!! Det kan jeg kanskje få erstatning hvis saken min står, det er bare så useriøus som det går ann..!! ANBEFALER DERE Å IKKE HANDLE PÅ NETSHOP PUNKTUM...! Jeh skal aldri mer for å si det sånn..! Siden olafhans sin tråd om netshop og mail ble stengt, svarer jeg på den tråden her: Jeg har sendt 3 mailer iløpet av 4-5 uker nå, og ikke fått svar på noen av dem. Har prøvd å ringe også, men blir bare sittende i kø i en evighet. Virker som at det koster en del peng å sitte i kø også, for kontantkortet ble tomt ganske kjappt. 9459216[/snapback] Lenke til kommentar
stengah Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg fikk endelig svar på mail i dag en måned etter den første mailen jeg sendte, men dem svarte såklart ikke på spørsmålet mitt, så det var ganske poengløst. Det gjalt retur av en vare. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Siden olafhans sin tråd om netshop og mail ble stengt, svarer jeg på den tråden her: Jeg har sendt 3 mailer iløpet av 4-5 uker nå, og ikke fått svar på noen av dem. Har prøvd å ringe også, men blir bare sittende i kø i en evighet. Virker som at det koster en del peng å sitte i kø også, for kontantkortet ble tomt ganske kjappt. 9459216[/snapback] Veldig rart det der jeg har vært i kontakt med Netshop minst 10-12 ganger de siste 2 ukene,både pr telefon og mail og svarene på mail har kommet samme dag eller dagen etter og det lengste jeg har ventet i tlf er vel 8-10 min, noe som er temmelig vanelig hos et foirma i dag 9461906[/snapback] Sendte mail for snart 3 uker siden, og venter fortsatt på svar. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg fikk endelig svar på mail i dag en måned etter den første mailen jeg sendte, men dem svarte såklart ikke på spørsmålet mitt, så det var ganske poengløst. Det gjalt retur av en vare. 9465589[/snapback] Og om du ikke får svar på en mail så er det bare å ringe,unnskyld at jeg sier det men her lukter det svidd. Netshop er en av webbutikkene jeg bruker flittig og siden jeg bygger maskiner for mange så er jeg regelmessig i kontakt med både salg og retur via telefon, slik har det vært i årevis nå og jeg må virkelig si det er rart at jeg kommer igjennom ver gang og ikke du Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det som forundrer meg mest her er at ikke Netshop gutta her på forunet har slengt seg på denne tråde og prøve å svare! For meg ser det ut som "brannslukkerne" har hatt mye å gjøre den siste tiden.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det som forundrer meg mest her er at ikke Netshop gutta her på forunet har slengt seg på denne tråde og prøve å svare! For meg ser det ut som "brannslukkerne" har hatt mye å gjøre den siste tiden.. 9466253[/snapback] Det er vel med Netshop som de fleste andre webshopper,de har ikke tid til å være her hele tiden,de har store kundegrupper som skal ivaretas. Dessuten så er det en merkelig holdning dette,der en prøver å så tvil om noen på alle mulige vis,først var det så utrolig kjekt at nettbutikkene tok seg tid til å svare på div spørsmål på dette forumet, når de så kommer med sin versjon av div saker der de kritiseres så prøver enkelte å slå mynt på også det Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg fikk endelig svar på mail i dag en måned etter den første mailen jeg sendte, men dem svarte såklart ikke på spørsmålet mitt, så det var ganske poengløst. Det gjalt retur av en vare. 9465589[/snapback] Og om du ikke får svar på en mail så er det bare å ringe,unnskyld at jeg sier det men her lukter det svidd. Netshop er en av webbutikkene jeg bruker flittig og siden jeg bygger maskiner for mange så er jeg regelmessig i kontakt med både salg og retur via telefon, slik har det vært i årevis nå og jeg må virkelig si det er rart at jeg kommer igjennom ver gang og ikke du 9466044[/snapback] De prioriterer kunder forskjellig, er det noe nytt? Som du sier, så er du en "større" kunde, og det kan hende de får beskjed om det allerede når de ser du ringer for alt vi vet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Jeg fikk endelig svar på mail i dag en måned etter den første mailen jeg sendte, men dem svarte såklart ikke på spørsmålet mitt, så det var ganske poengløst. Det gjalt retur av en vare. 9465589[/snapback] Og om du ikke får svar på en mail så er det bare å ringe,unnskyld at jeg sier det men her lukter det svidd. Netshop er en av webbutikkene jeg bruker flittig og siden jeg bygger maskiner for mange så er jeg regelmessig i kontakt med både salg og retur via telefon, slik har det vært i årevis nå og jeg må virkelig si det er rart at jeg kommer igjennom ver gang og ikke du 9466044[/snapback] De prioriterer kunder forskjellig, er det noe nytt? Som du sier, så er du en "større" kunde, og det kan hende de får beskjed om det allerede når de ser du ringer for alt vi vet. 9466420[/snapback] Det der er tull og vås,hverken Netshop eller andre har overvåking på telefonen ang hvem som ringer inn,dessuten ringer jeg fra forskjellige nr alt ettersom om det er fra privat mobil,hjemmetelefon, jobbtelefon eller jobbmobil.Ja sogar bruker jeg hjemmetelefonen til kunder som har fått et problem med noe og jeg må kontakte webbutikken der og da. Så slutt med slikt tull det finnes det ikke belegg for. Endret 10. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
candymann Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg fikk endelig svar på mail i dag en måned etter den første mailen jeg sendte, men dem svarte såklart ikke på spørsmålet mitt, så det var ganske poengløst. Det gjalt retur av en vare. 9465589[/snapback] Og om du ikke får svar på en mail så er det bare å ringe,unnskyld at jeg sier det men her lukter det svidd. Netshop er en av webbutikkene jeg bruker flittig og siden jeg bygger maskiner for mange så er jeg regelmessig i kontakt med både salg og retur via telefon, slik har det vært i årevis nå og jeg må virkelig si det er rart at jeg kommer igjennom ver gang og ikke du 9466044[/snapback] De prioriterer kunder forskjellig, er det noe nytt? Som du sier, så er du en "større" kunde, og det kan hende de får beskjed om det allerede når de ser du ringer for alt vi vet. 9466420[/snapback] Det der er tull og vås,hverken Netshop eller andre har overvåking på telefonen ang hvem som ringer inn,dessuten ringer jeg fra forskjellige nr alt ettersom om det er fra privat mobil,hjemmetelefon, jobbtelefon eller jobbmobil.Ja sogar bruker jeg hjemmetelefonen til kunder som har fått et problem med noe og jeg må kontakte webbutikken der og da. Så slutt med slikt tull det finnes det ikke belegg for. 9466485[/snapback] Og du bruker vel mange ulike mailadresser også nå du skriver/ er i kontakt med dem per mail? At de ikke svarer på mail er vel det som var temaet her akkurat nå, eller? Lenke til kommentar
Heimdal Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Etter den tiden jeg jobber på et pc verksted. Så får man ikke ny garanti på delen/delene som er byttet. Man har den faste Garanti/reklamasjon som følge med maskinen. Men det kan klage på/reklamere er vis samme delen blir byttet om og om igjen, for å da heve kjøpet. Blir en hel vare byttet. 1 notebook mot en annen. Blir det ja ny garanti/reklamasjons tid. Viktig å pressisere at en del i notebooken, gir ikke noe rett til utvidete garanti på den delen, dette gjelder kun vis en del blir kjøpt at Bruker og denne blir ødelagt. Da altså utenfor Garanti/reklamasjons rett. PS: dette gjelder egentlig ikke denne saken, men HDD går ikke under en sak som går på reklamasjon, bevegelig del, her kan man ikke forvente at den skal kunne leve i 5 år. den kan ja, men forvente nei. Beklager vis dette er svart før. og håper dette ordner seg for deg. Endret 10. september 2007 av Heimdal Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Jeg fikk endelig svar på mail i dag en måned etter den første mailen jeg sendte, men dem svarte såklart ikke på spørsmålet mitt, så det var ganske poengløst. Det gjalt retur av en vare. 9465589[/snapback] Og om du ikke får svar på en mail så er det bare å ringe,unnskyld at jeg sier det men her lukter det svidd. Netshop er en av webbutikkene jeg bruker flittig og siden jeg bygger maskiner for mange så er jeg regelmessig i kontakt med både salg og retur via telefon, slik har det vært i årevis nå og jeg må virkelig si det er rart at jeg kommer igjennom ver gang og ikke du 9466044[/snapback] De prioriterer kunder forskjellig, er det noe nytt? Som du sier, så er du en "større" kunde, og det kan hende de får beskjed om det allerede når de ser du ringer for alt vi vet. 9466420[/snapback] Det der er tull og vås,hverken Netshop eller andre har overvåking på telefonen ang hvem som ringer inn,dessuten ringer jeg fra forskjellige nr alt ettersom om det er fra privat mobil,hjemmetelefon, jobbtelefon eller jobbmobil.Ja sogar bruker jeg hjemmetelefonen til kunder som har fått et problem med noe og jeg må kontakte webbutikken der og da. Så slutt med slikt tull det finnes det ikke belegg for. 9466485[/snapback] Og du bruker vel mange ulike mailadresser også nå du skriver/ er i kontakt med dem per mail? At de ikke svarer på mail er vel det som var temaet her akkurat nå, eller? 9466812[/snapback] Ja faktisk gjør jeg det,og det kan jeg enkelt forklare. Det er fordi når jeg bestiller varer for kunder som ønsker jeg skal bygge dem en maskin så bestilles varene i deres navn og med deres mailadresse,dette for bla å lette det med garantier og betalinger, og derfor blir ofte deres mailadresse brukt ved feil/reklamasjoner. Fornøyd nå da Håper dette setter et punktum for "falske hentydninger" her . Endret 10. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Ghostoso Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) For å si det rett ut, det er mye rart det skjer i de forskjellig steder..!! Har hatt kontakt med en som jeg kjenner som jobber på et sted som jeg kommer ikke til å nevne og han nevte at de kan lagre num til kunder som de ikke vil svare på.! Og snekkern syns ikke du at det er litt rart og tror du hadde blitt fly forbanna hvis du hadde ringt til kundeservice 30 ganger i løpe av 10min uten å få svar. Når du først for svra så hører du at de legge på så prøver jeg 30 ganger til så gir jeg opp. Ringer igjen på lørdag så for jeg beskjed at det er bare 2 stk som jobber så han har ikke tid til å hjelpe meg, så fikk jeg beskjed om å sende mail som jeg enda ikke har fått svar..! Enten er du jævla god kunde hos de eller har du gjort noe på side med kundeservice guttene..! Endret 10. september 2007 av olafhans Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 For å si det rett ut, det er mye rart det skjer i de forskjellig steder..!! Har hatt kontakt med en som jeg kjenner som jobber på et sted som jeg kommer ikke til å nevne og han nevte at de kan lagre num til kunder som de ikke vil svare på.! Og snekkern syns ikke du at det er litt rart og tror du hadde blitt fly forbanna hvis du hadde ringt til kundeservice 30 ganger i løpe av 10min uten å få svar. Når du først for svra så hører du at de legge på så prøver jeg 30 ganger til så gir jeg opp. Ringer igjen på lørdag så for jeg beskjed at det er bare 2 stk som jobber så han har ikke tid til å hjelpe meg, så fikk jeg beskjed om å sende mail som jeg enda ikke har fått svar..! Enten er du jævla god kunde hos de eller har du gjort noe på side med kundeservice guttene..! 9467914[/snapback] Jovist har jeg blitt irritert,noe jeg bla har kommentert i en tråd jeg oprettet her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=828290 Se hva jeg skriver ang servicetelefonen til acer. Men det jeg reagerer på er at en annbefaler andre å slutte å handle osv osv,og jeg reagerer på at det hevdes at det er umulig å få svar dette fordi jeg bruker nettop det telefonnr svært ofte og fra helt forskjellige telefonnr. At det så er kunder som kan bli utelukket,ja det er mulig,men da er det som regel en god grunn til det. Driver selv i serviceneringen og om en får en kunde på tråden gang på gang som er feks ufin og tror han er verdensmester og vet og kan,ja da lar jeg faktisk han bare ringe en stund så han får kjøle seg ned. Hvorvidt noen har vært det her vet jeg ikke,men som sakt ingen røyk uten ild. Enten er du jævla god kunde hos de eller har du gjort noe på side med kundeservice guttene..! Og nok en gang vil jeg ha meg frabedt slike "kjøpt og betalt" påstander for å avspore debatten. Når jeg ringer fra totalt ukjente nr gang på gang året gjennom og alltid kommer frem så kan vel neppe kundebehandleren være synsk, eller tror du de ser at "oi nå ringer Snekker`n fra en telefonkiosk i oslo den må vi skynde oss å besvare" Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Da kutter vi ut personlige diskusjoner i denne tråden. Ta disse på PM. Vennligst hold dere til saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå