Gå til innhold

Netshop, Meg og Forbrukerråd


Anbefalte innlegg

Her er historien min med netshop, håper på noe bra svar fra dere..!

 

Kjøpt en bærbar pc gjennom en kamerat som kjøpt den på netshop butikk i 2005 april ( uniwill 259ia3 ).. Har hatt problemer med nettverkskort 2 ganger i 2006, kjørt innom netshop i sandefjord og prata med en `hyggelig´ kar der..!! Han tok imot pc`n og skulle se gjennom den. Etter 1 uke så for jeg den tilbake med ny HK fordi den måtte byttes fordi nettverkskort er innnebygd i HK.. Ok, så for jeg samme probleme etter knap 3 mnd. Så leverer jeg den tilbake igjen og for den tilbake med ny HK igjen.!! KJEMPE..!! Så for jeg den samme probleme igjen rett før den så kalt 2 års garanti går ut, så sender den igjen til netshop i sandefjord og for en tilbake mld at det var ikke HK som var probleme, det var HDD som var ødelagt..!! MERKELIG TENKTE JEG, jaja..!! Så bytta de HDD og fikk jeg den gamle i posten med pc`n, ( den er i bruk idag som ekstern HDD ). Spørsmål: skal nettverkskort svikte på grunn av HDD ? så fikk jeg pc`n tilbake og alt fungerte bra til den 23 juni 2007.. Sendt den tilbake igjen til netshop og for ikke noe svar fra mail eller kundeservice telefon..!! ringer til de i oslo og spør hva FAEN er som skjer med de i sandefjord..!! Fredag den 1 aug, ringer jeg til netshop i oslo der jeg leverte og for ikke noe svar untatt når de tok på røre og la på igjen..!! etter det brukt jeg ca. 25 anrop uten å få noe svar..!! Så prater jeg med en på lørdag og han sier at han ikke har tid fordi de er bare 2 stk som jobber på lørdag ( jeg forklarte det som skjede på fredag når jeg prøved å ringe ). Men da ringte jeg igår og prate med de i oslo nok en gang og for dette som svar `` du har dessverre ikke garanti lenger, vi for ikke reparert din pc fordi den var så pass i dårlig stand den første gang vi fikk. vi tok imot første gang for å være SNILL mot deg..!! ´´...........! Nå er jeg i kontakt med forbrukerråd og skal ta meg en tur på fredag den 10.08.07 for å ta en prat med de og se hva vi for gjort med netshop og min bærbar pc...!! HVA SYNS DERE OM DETTE ?

Endret av olafhans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... det er tross alt ikke garanti på den lenger, så det har de rett i, og du har ingen rett til å få reparert PCen på garantien. Du må evt betale for en reperasjon.

 

Det at de ikke tar telefonen kan det være mangen årsaker til. Jobber selv på elkjøp og vet hvordan det er når det er kø med kunder og kun 2-3stk på jobb. Da kan man rett og slett ikke ta en telefon som ringer. Og når det på toppen av det hele kommer vareleveringer, vareuttak samtidig blir det mye stress og telefoner blir nedprioritert.

 

Desuten, wall of text er uleselig, sammen med tegnsettingen din. Lær deg å bruke avsnitt.

Endret av The_Miracle
Lenke til kommentar

Ok, nå skal vi ikke diskutere om åssen jeg skriver og hva du menner er feil med det..!! Greie er at jeg lurer på om det ikke er 5 års reklamation på det ? merkelig at en HK med nettverkskort skal ikke holde mer en 2 år, du som jobber på Elkjøp et stor selskap burde vite bedre..! Så du menner at jeg har ingen rett tilå klagge på dette ?? om kundeservice til netshop, det er mange som klagger på de og på toppen av alt tar de og legge på så klikker i hue på hver enkelt regner jeg med..!! Med mindre du er er dum snill og tåler mye dritt..!! Greie er at vil vite om jeg kan klagge eller ikke og høre hva dere som har samme probleme med netshop skal gjøre med saken deres..

Endret av olafhans
Lenke til kommentar

I denne tråden presiseres det at bærbare SKAL ha 5 års reklamasjonsrett, og ikke 2 år som Netshop (i samme tråd) prøver seg på. Si at du reklamerer på feilen, og at du krever innefor kjøpsloven at de fikser det innen rimelig tid, ellers vil du kreve kjøpet hevet.

 

Og Olafhans: Avsnitt og litt mindre tegnsetting gjør det hele litt lettere å lese :) Skjønner at du er frustrert - det ville jeg óg ha vært.

Lenke til kommentar

twintip jeg skal..!! klar for kamp........

 

 

Desuten, wall of text er uleselig, sammen med tegnsettingen din. Lær deg å bruke avsnitt.

9237008[/snapback]

 

Det er en sammenhengende text, avsnitt benyttes når man skal begynne på noe nytt.

 

men til olafhans: GO FOR FORBRUKERRÅDET! :thumbup:

9237112[/snapback]

Lenke til kommentar
Ok, nå skal vi ikke diskutere om åssen jeg skriver og hva du menner er feil med det..!! Greie er at jeg lurer på om det ikke er 5 års reklamation på det ? merkelig at en HK med nettverkskort skal ikke holde mer en 2 år, du som jobber på Elkjøp et stor selskap burde vite bedre..! Så du menner at jeg har ingen rett tilå klagge på dette ?? om kundeservice til netshop, det er mange som klagger på de og på toppen av alt tar de og legge på så klikker i hue på hver enkelt regner jeg med..!! Med mindre du er er dum snill og tåler mye dritt..!! Greie er at vil vite om jeg kan klagge eller ikke og høre hva dere som har samme probleme med netshop skal gjøre med saken deres..

9237070[/snapback]

 

Det kom frem av den første posten din at du var forbannet fordi:

a) de ikke tok telefonen med en gang du ringte

b) du ble fortalt at de ikke kunne reparere PCen på GARANTIEN.

 

du har dessverre ikke garanti lenger, vi for ikke reparert din pc fordi den var så pass i dårlig stand den første gang vi fikk. vi tok imot første gang for å være SNILL mot deg..!! ´´...........! Nå er jeg i kontakt med forbrukerråd og skal ta meg en tur på fredag den 10.08.07 for å ta en prat med de og se hva vi for gjort med netshop og min bærbar pc...!! HVA SYNS DERE OM DETTE ?

 

Her begynte du å bruke caps og fullt av utropstegn. Ergo oppfattet jeg det som at du var sur fordi du ikke fikk den reparert på garantien.

 

Men ja, det er 5års reklamasjon. Vist det ikke var 4 da ... :)

Lenke til kommentar

sorry folkens men jeg er frustrert og orker ikke mer pess med åssen jeg skreiv eller hva som er feil.. viktigst er at dere skjønner hva som står der..!! hvis det er flere som kunne tenke seg en tur til forbrukerråd på fredag for å prate om netshop så er det bare å slenge seg med...!

Lenke til kommentar

Har jeg det..? skal ta kopi fra netside dems med datoen etc. når alt blei bytta..!!

 

Vel ser problemet ditt, det er bare det at du har fortsatt garanti på det HK dem har satt inn, siden du har 1år på ALLE nye deler som blir satt inn etter garanti tiden er ute.

9237138[/snapback]

Lenke til kommentar

stemmer det mr. jeg er rimelig irritert på de ikke fordi de ikke tok telefon med enagng jeg ringte :) men fordi de tok og la på, og fordi de svarer ikke på mail..!

 

er også irritert fordi de ikke har gjort jobben riktig og de menner at det går på den 2 års garanti..

 

Ok, nå skal vi ikke diskutere om åssen jeg skriver og hva du menner er feil med det..!! Greie er at jeg lurer på om det ikke er 5 års reklamation på det ? merkelig at en HK med nettverkskort skal ikke holde mer en 2 år, du som jobber på Elkjøp et stor selskap burde vite bedre..! Så du menner at jeg har ingen rett tilå klagge på dette ?? om kundeservice til netshop, det er mange som klagger på de og på toppen av alt tar de og legge på så klikker i hue på hver enkelt regner jeg med..!! Med mindre du er er dum snill og tåler mye dritt..!! Greie er at vil vite om jeg kan klagge eller ikke og høre hva dere som har samme probleme med netshop skal gjøre med saken deres..

9237070[/snapback]

 

Det kom frem av den første posten din at du var forbannet fordi:

a) de ikke tok telefonen med en gang du ringte

b) du ble fortalt at de ikke kunne reparere PCen på GARANTIEN.

 

du har dessverre ikke garanti lenger, vi for ikke reparert din pc fordi den var så pass i dårlig stand den første gang vi fikk. vi tok imot første gang for å være SNILL mot deg..!! ´´...........! Nå er jeg i kontakt med forbrukerråd og skal ta meg en tur på fredag den 10.08.07 for å ta en prat med de og se hva vi for gjort med netshop og min bærbar pc...!! HVA SYNS DERE OM DETTE ?

 

Her begynte du å bruke caps og fullt av utropstegn. Ergo oppfattet jeg det som at du var sur fordi du ikke fikk den reparert på garantien.

 

Men ja, det er 5års reklamasjon. Vist det ikke var 4 da ... :)

9237140[/snapback]

Lenke til kommentar

BS ty, men det er ikke så lett når mann har norsk som 3rd språk og som sagt ikke som morsmål. avsnitt tar for lang tid, men ser at det er mange som har svart på litt av det jeg lurte på..!

 

First off, saklighet, rett norskskrivning og avsnitt KAN gi deg -litt- mer kredibilitet; etter postene dine å dømme er det sikkert ikke like kult for kundebehandlere å snakke med deg... Second, bærbare datamaskiner HAR 5-års reklamasjonsrett.

9237200[/snapback]

Lenke til kommentar
Har jeg det..? skal ta kopi fra netside dems med datoen etc. når alt blei bytta..!!

 

Vel ser problemet ditt, det er bare det at du har fortsatt garanti på det HK dem har satt inn, siden du har 1år på ALLE nye deler som blir satt inn etter garanti tiden er ute.

9237138[/snapback]

9237188[/snapback]

 

Det har du, jobber selv i nettbutikk IKKE netshop =) men det er 1år på HK, og du har 5års reklamasjonsrett, men den er meget lett for oss å vri oss unna, er det 1 sprekk i pcn faller den bort. Men du har fortsatt garanti på det hovedkortet ditt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...