Gå til innhold

Criss Angel - Verdens beste tryllekunstner?


MrL

Anbefalte innlegg

Skuespillere, vaier og datagrafikk eller noe annet?

Der har du 3 rette. Ingen kan utføre magi, men en illusjonist kan live skape illusjon av å gjøre noe magisk. Han kan gjøre det forran et publikum eller til og med et live TV-kamera. Om man spør en illusjonist sier han bare at det er en hemmelighet hvordan han får det til.

 

Criss Angel derimot lyger om at han er en illusjonist. Han bruker skuespillere, flere tagninger og editering av video for å få det til å se ut som en illusjon. Og han markedsfører det som om det var en illusjon som ble gjort forran et tilfeldig publikum.

 

Foreninger som "Den magiske cirkel" vil ikke ha personer som Criss Angel som medlem rett og slett fordi han lyger om at han kan et håndverk som han ikke kan.

 

Du kan jo prøve å se levitasjonsvideoen en gang til, men se kun på hvordan skyene og sollyset forandrer seg gjennom sekvensen. Det er helt klart at dette ble tatt opp gjennom flere sekvenser.

 

Sammenlign også 1:40-1:45 med 3:37-3:39.

criss1ct2.jpg

criss2jz5.jpg

-personen som går under ham er borte

-himmelen er forandret

-skyggene er borte

-1 søppelboks er borte

-Da man ser Criss mere forfra på den siste sekvenser burde hans høyre hånd vært lengere

-personene i høyre kant rører seg så mye at de burde vært med på den første sekvensen også

 

Dette er rett og slett elendig arbeid med videotriksingen.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han der var så dårlig at det ikke er gøy engang! Har sett dama som ble delt i to - dverg + skuepsillere. Sett levitasjonen hans (med de brune buksene), har sett da han gikk gjennom vinduet, har sett chain trikset hans. Det er jo bare tull alt sammen, jo!

 

Derren Brown ftw! (Men han er ikke magiker...)

9264640[/snapback]

 

Derren brown ftw ja. Mind manipulator!

Lenke til kommentar
Han der var så dårlig at det ikke er gøy engang! Har sett dama som ble delt i to - dverg + skuepsillere. Sett levitasjonen hans (med de brune buksene), har sett da han gikk gjennom vinduet, har sett chain trikset hans. Det er jo bare tull alt sammen, jo!

 

Derren Brown ftw! (Men han er ikke magiker...)

9264640[/snapback]

Derren Brown er helt ekstremt dyktig. Enn som er dyktig til å manipulere > en som bruker skuespillere og faker alt.

 

Derren Brown > Criss Angel... uten tvil. The Heist anbefales.

Lenke til kommentar
Oi, jeg er god! :p

 

 

Tror også jeg skjønner hvordan han spiser mynten og drar den ut av armen, og hvordan han spiser nål og tråd og trar det ut av navelen.

 

Vil ikke påstå at han er god. Men det er gjort slik at det ser bra ut (datagrafikk og redigering). Så på TV ser det bra ut, men i virkeligheten kan han nok bare småtriks. :)

9265380[/snapback]

Han har på seg en protese.

 

På begge, både på mage og arm.

Endret av Okstad
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Han er laangt ifra verdens beste tryllekunstner, og triksa hans er dølle. Man trenger vel ikke skills for å henge i en tråd?

De "imponerende" videoene som er linket her viser ham ikke som tryllekunstner. Videoene vider ham som skuespiller i videoer som det blir trikset og mikset til.

 

Om man ikke skal påstå at skuespillere som er med i en action eller sci-fi film med filmtriks er tryllekunstnere så skal man heller ikke påstå at Criss Angel er tryllekunstner.

 

Jeg ser ikke borti ifra at Criss Angel også er tryllekunstner (av ukjent kvalitet), men det er ikke det "skrytevideoene" viser.

Lenke til kommentar

Levviteringsgreia var for syk til å ikke være vaier... glass greia, han åpna vindet innover og han som var med han inn i bygningen lukket det etter han (var vindu som svinger innover).. min teori her i allefall :p godt mulig han har funnet på noe lurere. den eneste jeg fortsatt bryner meg på er når han går på vannet. det syntes jeg var sykt

Lenke til kommentar

Hvorfor var det for sykt til å ikke være vaiere? Du ser jo at han dingler i starten fram og tilbake mens han beveger armene sine for å gjøre at det ikke ser for idiotisk ut.

 

Når det gjelder det at han går på vannet så må du bare forestille deg en gjennsomsiktig platform som er et par fot bred, du ser faktisk ved den scenen han slipper ned skoen at man ser et klart område i vannet, der han slapp skoen, og så er det "grumsete" i en stripe der han går. Det kan godt være folk som mener det er vaiere, men hvis du ser i vannet så er det noe der, kan slenge opp et sceen.

 

Bare tenk at alt er gjort med filmtriks, kameravinklene er ikke tilfeldig, alle er skuespillere selvsagt.

 

Ps: Skuespillerene i vannet gikk i en gruppe nært han hele veien, slik at vi ikke kunne se godt om var det var noe han gikk på eller ikke.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

God dag!

 

Kjenner en som så en annen levitasjon live, og det var absolutt ingen bløff.

Han filmet det med et vanlig digitalt kamera fra HP, kvaliteten var ikke topp men den var ikke redigert(lå enda på kameraet da jeg så det), og det var ingen vaiere eller noe, han leviterte omtrent 5 meter til høyre, 3 meter i luften, ingenting under seg. Og han fektet med kniver over hodet sitt for å vise at ingenting holdt ham oppe.

 

Jeg er klar over at videoen dere viser her er sannsynligvis fake, men lyset kan bli forklart, dessuten, de andre opptakene fyren viser, hvor er de fra? De er ikke med i videoen. Og at det er skygge og mye lys fra et kamera, og mørkere på et annet har da ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...