speedfreak Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg skal kjøpe meg en moped, det er første gang så jeg trenger hjelp. det må være en crosser, har tenkt litt på Suzuki Rmx/Smx, Derbi senda, Motorhispania Furia, Yamaha DT 50 SuperMotard . Prisen må være max 10.000. Jeg har lyst til å kjøre original så hvilken av dem går best original, er også greit med effektannlegg ellr at plomben er tatt ut. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 For den prisen mener jeg Suzuki passer best. Derbi og Yamaha DT(den nyeste) er fine sykler å går veldig bra forhold til suzuki men koster litt mer viss du skal ha en bike som skal gå fremover. Furia er også greit, koster sikkert like mye som SMX/RMX Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Skal du kjøre orginalt kjøper du ikke Suzuki. De går tregest orginalt. Kjøp deg en Motorhispania Furia eller Yamaha DT. Lenke til kommentar
speedfreak Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 tenker ikke å kjøre helt originalt kansje ta på trimpotte og ta ut plomben. hvor mye hjelper det? Lenke til kommentar
A14 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 ekwathne skrev: Skal du kjøre orginalt kjøper du ikke Suzuki. De går tregest orginalt. Kjøp deg en Motorhispania Furia eller Yamaha DT. 9236965[/snapback] lett mc er tingen karer! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 A14 skrev: lett mc er tingen karer! 9237144[/snapback] Lett mc er dyrt. Skal du ta plomben kan jeg anbefale deg Rieju. Samme motor som DT og Furia men går vistnok litt bedre med uplombert anlegg. Med effektanlegg blir det likt. Hvilken liker du best uteseendemessig? Forskjellene er ikke så store så du kan godt velge den du syns er penest. Lenke til kommentar
speedfreak Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 (endret) ok takk for svar. men bråker de syklene mye , og hvordan går de i veldig bratt oppoverbakker? har også tenkt litt på gilera DNA har noen erfaring med den? Endret 9. august 2007 av speedfreak Lenke til kommentar
caines24 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 speedfreak skrev: ok takk for svar. men bråker de syklene mye , og hvordan går de i veldig bratt oppoverbakker?har også tenkt litt på gilera DNA har noen erfaring med den? 9237842[/snapback] Jeg har hørt om et søskenpar som begge hadde Motorhispania Furia 50 cc og begge var plaget av samme problemer. Motorene ville ikke starte i regnvær, mopedene gikk 60-65 km/t orginalt men av og til fikk de bare 45. Litt plaget med bremsene (lav effekt) og andre småting. Mye kjedehopp også. Dette var gutter som pleide å mekke litt og hadde litt mer enn snittlig kunnskap, så jeg tror man bør være forsiktig med Furia. Har hørt mye dårlig om de. Suzuki RMX/SMX skal vist være veldig okaye sykler. Hørt mye skryt om de. Lite plaget og har gode motorer. Jeg har selv en slik og kun ved å bytte eksosanlegg og sette på litt større dyse gjør den ca 85 km/t på sletta og 70 i bratte oppoverbakker. Lenke til kommentar
reds Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 speedfreak skrev: ok takk for svar. men bråker de syklene mye , og hvordan går de i veldig bratt oppoverbakker?har også tenkt litt på gilera DNA har noen erfaring med den? 9237842[/snapback] Gilera DNA er en liten okay automatmoped. Har kjørt en ved anledninger, og den virker bra. Tung og sterk. caines24 skrev: Suzuki RMX/SMX skal vist være veldig okaye sykler. Hørt mye skryt om de. Lite plaget og har gode motorer. Jeg har selv en slik og kun ved å bytte eksosanlegg og sette på litt større dyse gjør den ca 85 km/t på sletta og 70 i bratte oppoverbakker. 9462400[/snapback] Har også kjørt SMX ved flere anledninger, og dette er lettskrudde sykler. De er også lette å øke effekten på. Skal selv hente min SMX på søndag. '04-modell, 5000km, 12.000,-. Veldig god stand. Denne typen sykler ligger i den prisklassen du er ute etter. Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Hvis du skal kjøre orginalt, ville jeg valgt å kjøpe en litt gamlere model(TSX,MT-5/MTX/MB-5 osv) De går best orginalt SMX/RMX går visst helt ræææva org.. Endret 13. september 2007 av HondaOlav Lenke til kommentar
reds Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 SMX og RMX er ikke verdt en dritt originalt, bare så det er sagt. De drar så vidt opp i fart når du girer osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå