Magpal Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Hei, Er rimelig ny i dette her, men skal prøve å være kort. Skal innstallere en slags fotoblogg som krever mysql database. Har fulgt denne guiden: http://pixelpost.hakstege.net/preparation.htm og gjort det som kreves. Når jeg da prøver å åpne install.php får jeg opp: Error: Access denied for user 'brukernavnet mitt'@'localhost' (using password: YES) Har dobbeltsjekket at brukernavn, databasenavn og passord stemmer. Hva kan være galt her? Har hosta hos one.com og har phpmyadmin kontrollpanel. Takker for svar:) Endret 8. august 2007 av Pallesen Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg antar at fotobloggen er installert på one.com sine servere også, og det ser jo ut som om du har gjort det riktig mtp. localhost. Har du prøvd å logge inn på phpMyAdmin med samme brukernavn og passord? Husk at one.com har forskjellig databasepassord fra FTP-passord, og at de bruker understrek istedenfor punktum i domenenavn (brukernavn). Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Har prøvd å logge meg inn på phpmyadmin med samme brukernavn og passord, og det fungerer. Har brukt den informasjonen jeg har fått fra one.com. Har sendt one.com en mail ang. database informasjon, så jeg er sikker på at jeg bruker riktig informasjon. Får satse på at det er feil passord jeg har fått. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hvis du får logget inn på phpMyAdmin med samme passord som du bruker i install.php i fotobloggsystemet ditt, _MÅ_ det være fotobloggen din som ødelegger. Prosessene på phpMyAdmin og ditt fotobloggsystem er identiske mtp. autentisering. Og siden du sier følgende: Error: Access denied for user 'brukernavnet mitt'@'localhost' (using password: YES) ... ser man jo at passord blir sendt, localhost er korrekt, og så fremt ditt brukernavn er korrekt (maks 20 tegn, tror jeg, og med underscore), ala mittdomene_com så kan jeg ikke forstå at det er annet enn fotobloggen din som er fucket. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Har funnet problemet nå. Hadde byttet ut _ med -.. En skikkelig idiotfeil. Men takk for hjelpen;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå