Gå til innhold

Grensen for reklame?

Anbefalte innlegg

Tenker da på denne tråden, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=809494&st=0 , tar det her siden Jarmo bad meg ta diskusjonen her og fjernet alt jeg skrev i tråden.

Hvor går grensen for aktiv reklame?

Hvor går grensen for at jeg kan reklamere for en tjeneste/handel/firma?

Bare lurer, greit å vite om jeg finner et produkt/firma jeg vil reklamere for (trenger jo ikke opplyse om at jeg får betalt eller vil tjene på at folk kjøper noe).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reglene for reklame:

All reklamering på forumet er forbudt.

[..]

Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet.

[..]

Forsøk på "snikreklame" kan medføre utestengelse. Grove tilfeller vil bli fakturert etter de til enhver tid gjeldende satser. Vi oppfordrer derimot firmaer til å registrere en offisiell bruker på forumet som de kan bruke for å f. eks svare på tiltale, kundeservice eller informering. Det skal derimot gå tydelig frem av brukeren og innleggene at det er et firma som svarer, ikke en vanlig kunde. Dette kan tydeliggjøres gjennom f. eks brukernavn, avatar og signatur. Ethvert forsøk på reklamering, som f. eks opprettelse av en ny tråd for å informere om at dere setter ned prisene, er ikke tillatt. Dersom du er ansatt av et firma, og diskuterer på forumet angående saker som f. eks varer dere selv fører, firmaet du er ansatt i eller konkurrenter av dere, skal det informeres tydlig om at du faktisk er ansatt av nevnte firma.

[...]

Forumet er ingen markedsplass. Annonser, meldinger om kjøp, salg og bytte skal postes i bruktmarkedet. Det er ikke tillatt å linke til egne annonser i signatur, profil eller i tråder / personlige meldinger på forumet.

Kort fortalt kan en bedrift, ansatt osv svare på noen som spør om noe (eksempelvis oppretter en tråd), men de kan ikke selv opprette en tråd for å informere om det.

En privatperson som kommer over et godt tilbud kan informere om dette. Men om det kommer frem at privatpersonen selv er "involvert" i tilbudet så vil det reageres mot (sletting av tråd, utestenge bruker).

:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...