Gå til innhold

Treg lasting av sider med Acer Aspire 5613WLMi

Anbefalte innlegg

Har i dag fått min nye Acer Aspire 5613WLMI i hus. Installasjonen gikk problemfritt, men en ting er fryktelig irriterede. Lasting av websider går veldig tregt. Når jeg f.eks. prøver å laste hardware.no tar det 10 sekunder før jeg er inne på¨siden. Dette skjer både med trådløst og LAN, med Firefox og IE. Jeg har testet med både en annen bærbar og stasjonær og det er ike problemer med internettlinja mi. Har også testet mot Speedometeret her på hw.no og får da normal hastighet.

Maskinen kjører Vista.

Noen som vet hva dette kan være?

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes et triks du kan gjøre med FF.

make firefox faster

Det finnes også en add-on som heter fasterfox som vil gjøre mye av det samme.

Hvorfor den laster tregt vet jeg ikke, men kan det være driver på netverkskortet? Du sier at det er en ny PC?

Eventuelt kan det være et software som kjører som "tetter igjen" Som feks. virus/firewall program? Litt merkelig hvis du får normal hastighet på speedometer. Hva er pinget hvis du sammenligner de ulike maskinene?

Lenke til kommentar

Pc'en var klin ny igår. Kom hjem, kjørte den normale installasjonen som går automatisk, la in Avast og Zonealarm og that's it.

Andre PC'er som også kjører Avast og ZA har jeg ikke problemer med og ping er det samme med alle pc'er.

Vurderer å legge inn XP å sjekke med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...