Testdrive Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 skulle formatere maskinen med og instalere xp på nytt men hver eneste gang jeg kjører igang xp cd'en og den gjør sitt s får jeg beskjed om at den ikke finner noen harddisk og at jeg da ikke kan formatere. Har prøvd og flytte jumper'n alle veia og bytte kabla men hver gang sier den at det ikke er koblet i noen harddisk. Hva kan være feilen? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Er det en gammel versjon av XP kan det hende at XP ikke har drivere til harddisken. Et sted tidlig under installeringen får du spørsmål om du vil installere andre drivere (ikke denne ordlyden, men det ligner) og kan trykke <F6> for å skifte til diskett eller CD med egnet driver. Driver finner du på CD som fulgte hovedkortet, eller du må hente den hos hovedkortprodusenten. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Har du ett eldre hovedkort og en s-ata disk kan du få bruk for s-ata drivere under installasjonen XP. Her er en LINK som forklarer problemet på en grei måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå