Gå til innhold

Total War: Hva er Dine pc spesifikasjoner?


Anbefalte innlegg

Hei jeg ser helst at dere fortsetter på denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=810251

 

men hvis dette går imot noen regler (må noen si ifra) så post her[/b]

 

Jeg har hørt fra mange som spiller spill fra Total war serien, at man sliter mye med grafikk problemer o.l

Derfor vil jeg gjerne høre fra folket...

 

-Hvilken pc spiller du på og hva slags specs?

 

-Hva slags settings bruker du? (generelt sett, low, medium, high) og hvordan er "flyten" i spillet(lagg o.l).

 

-Hva slags problem har du(hatt), og evt. hva gjorde du for å løse problemet.

 

Detter er en (norsk)reinkarnasjon av den engelske tråden på www.totalwarforums.com

"Gamers of Medieval II Total War . . What's your computer specs?"

 

-----------------------------------------------------------------

 

Prosessor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz (2 CPUs)

Minne: 1532MB RAM

Grafikk-kort: NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO 256 Mb

 

Det gikk veldig bra istarten, kjørte på full guffe. men etter noen mnd. med "hard kjøring" i mange timer :whistle: er kortet nå helt ødelagt og jeg må kjøpe nytt.

 

Noen anbefalinger på nytt grafikk-kort?

Endret av bigsmoke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikk-kort: NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO 256 Mb

 

Det gikk veldig bra istarten, kjørte på full guffe. men etter noen mnd. med "hard kjøring" i mange timer :whistle: er kortet nå helt ødelagt og jeg må kjøpe nytt.

 

 

 

Hva merner du med hard kjøring... overklokking?

 

Har samme kortet selv men har ikke overklokket det enda. Både i MTW2 og Oblivion SI holder det til max oppløsing og max antall units uten hakking. Kjører ellers en AMD 3500 med 2G RAM, så det skulle egetlig være tilsvarende også.

Lenke til kommentar

Grafikk-kort: NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO 256 Mb

 

Det gikk veldig bra istarten, kjørte på full guffe. men etter noen mnd. med "hard kjøring" i mange timer :whistle: er kortet nå helt ødelagt og jeg må kjøpe nytt.

 

 

 

Hva merner du med hard kjøring... overklokking?

 

Har samme kortet selv men har ikke overklokket det enda. Både i MTW2 og Oblivion SI holder det til max oppløsing og max antall units uten hakking. Kjører ellers en AMD 3500 med 2G RAM, så det skulle egetlig være tilsvarende også.

9249873[/snapback]

 

At jeg blir hekta på å spille det, å det leder til at jeg spiller i ekstremt mange timer i strekk med "high" grafikk.

 

Har aldri klokka.

Lenke til kommentar

Kjører en :

Amd Athlon 64 +3500 Barton,

Gainward 6800 Ultra GS,

2Gb RAM,

X-Fi Fatal1ty.

 

Kjører med alt på full guffe 1280x1024 uten AA og TF.

 

Er nødt til å kjøre på normal Unit size. Large unit size går greit inntil de store kampene begynner.

 

Har også merket at Gfx-kortet begynner å bli noe slitent den siste tiden, men har jo jaggu hatt det i 2,5 år eller noe sånt. Hele systemet er modent for utskiftning.

 

Ellers så funker spillet helt fint med disse settingene.

 

Dette er på Medieval :Total war II (var ikke så tydelig i topic)

Endret av Brede_Skapstroppen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I Medieval Total War kjører jeg 4xAA, 8xAF alt på fullt untatt skygger som er skrudd av. Jeg har large på units size.

 

Mitt system:

Pentium 4 3,6Ghz (2CPU's)

3GB DDR ram

Sapphire RADEON x1950Pro(512mb versonen :roll: )

 

Det går vel stort sett mellom 40 og 60 fps untatt i veldig store beleiringer, som f.eks nede ved Jerusalem når de jævlene med giga hær kommer! :mad:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Spilte inntli nylig på denne riggen:

 

2gb OCZ Platinum RAM

GeForce 7800GT

Asus A8N-SLI HK

AMD Athlon 64 4000+

 

Kjørte på medium/high settings, med unit scale Huge. Gikk da relativt glatt - kanskje noe hakking når kampene var på sitt mest hektiske.

 

Har ikke hatt noen merkbare problemer med grafikken i spillet.

 

Har ny rig på vei i posten nå, med litt kraftigere maskinvare. Den bør forhåpentligvis klare å gruse alt M2:TW kan slenge imot den. :p

(8800GTX, E6850, 4gb Mushkin RAM osv)

Lenke til kommentar
Intel E6750 @ 2.66 ghz

2GB Corsair PC6400

8800GTS @ 640MB

Asus P5N-E SLI

 

Kjører på de instillingene som "er anbefalt for min maskin" altså standard instillinger. er vel en del på high der tenker jeg.

 

Lurte på, er det dumt å stille grafikken høyere enn det som er anbefalt av spillet?

9561495[/snapback]

I fordhold til spørsmålet ditt så er det vel ikke så lett å gi noe 100% svar. Min opplevelse er at spillene som oftest sikrer seg litt når de autodetecter, og når produsentene setter opp recomended settings. Har som regel ikke hatt noen problemer med å gå litt opp i forhold til de settingsa som er anbefalt.

 

Dette er noe du bare må prøve deg frem, men selv om kampene flyter fint til å begynne med, med en innstilling så kan det jo hende at det oppstår problemer når 3 stk fulle Mongolhærer banker på døra til CPU og GPUen din. :innocent:

Lenke til kommentar

Geforce 6600GTS 128mb, 1gb ddr ram, 2.5ghz p4 overklokka til 2.7ghz. Kjører på 1280x960, med textures på medium, unit detail på medium, resten på low, shadows på, shader version 2, og reflections på.

Kjører vanligvis helt greit, men i store cities sliter jeg gjerne fælt med hakking. Fikk helt fnatt da jeg spilte som Byzantine Empire i Crusades, og Venice angrep Konstantinopel med 2 fulle stacks, gikk på rundt 1 fps. Vant likevel da, men bare på hengende håret, så turte ikke å gå ut av muren og angripe de få unitsa som bare sto utafor og ikke gjorde noe, så måtte vente på at det skulle time out. Selv ved 6x speed så gikk det ikke noe fortere enn 1x, så måtte vente i 15 mins på at det skulle bli ferdig.. kjedelig. Må ha ny PC til Empire føler jeg :D

Har ikke noen problemer med feil ved grafikken eller at det kræsjer.

Endret av Roy E
Lenke til kommentar

Fortsetter likegodt med en ny tråd.....syntes faktisk jeg fortjener det :)

 

Helt nydelig å spille med det nye oppsettet. Spiller med 1900x1200 og alt på high, men uten AA. Unit size er satt til HUGE, og så langt går alt som "varm kniv i smør"

 

Har ikke spilt noen store slag med fulle hærer enda, men dette ser så vakekrt ut nå at jeg skal nyte hver kamp i det lengste.

 

Må visst gå i profile og oppdatere specsa mine.. :cool:

 

Oi...det var faktisk litt morro bare å oppdatere maskinspecs.....godt man får litt glede ut av hardt ervervede kroner :thumbup:

Endret av Brede_Skapstroppen
Lenke til kommentar

Spiller på min private stasjonære PC med følgende specs:

 

Intel Core 2 CPU 6300 @ 1,86GHz

NVIDIA GeForce 8600 GT ~ 256MB

SoundMAX HD Audio 0

2048MB RAM

 

Kjører alt på topp grafikk og har ingen problemer.

Det begyner kunn å lagge litt når man er 3 eller 4 stykker i LAN men store tropper i spillet hver.

 

 

edit:

Samsung Wide TFT-LCD 20" skjerm med oppløsning i spillet på 1600x900.

Endret av Joney
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

-g-force 7950 512 mb.

-amd 64x2 4600+ (2,4 ghz x2)

-2 gb ram

 

lagger sinnsykt mye hvis jeg har "høyere" grafikk!.. har demoen, men har tenkt å kjøpe spillet..

skjønner ikke hvorfor det lagger.. - er det PC-en som er for dårlig eller er det demoen som ikke funker..?

Endret av lubbelu
Lenke til kommentar
-g-force 7950 512 mb.

-amd 64x2 4600+ (2,4 ghz x2)

-2 gb ram

 

lagger sinnsykt mye hvis jeg har "høyere" grafikk!.. har demoen, men har tenkt å kjøpe spillet..

skjønner ikke hvorfor det lagger.. - er det PC-en som er for dårlig eller er det demoen som ikke funker..?

 

driveren?

 

 

nei.. spillet lagger, når jeg har grafikk-instillingene på middels og over. PC-en er splitter ny så jeg skjønner ikke hvorfor:S

 

eller mener du jeg ikke har instalert en driver? trenger man noe mer en directx 9? Har mange andre spill som fungerer bra på høyeste innstillinger (rise and fall f.eks.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...