Gå til innhold

Skjermen forblir svart når jeg starter datamaskinen.

Orjanp

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg starter opp maskinen skjer det stort sett ingenting. Viftene starter å surre, men ingenting annet.

Jeg har tatt ut all maskinvare som ikke er nødvendig. Det som sitter igjen er HK, ram, skjermkort, hd og psu.

Følgende er gjort:

- Byttet psu.

- Byttet cpu.

- Byttet skjermkort.

Ingen forskjell. Det er fortsatt like svart. Har også prøvd å starte opp uten hd, flytte ram brikken til en annen slot, resette CMOS og sette på en annen vifte på strømuttaket til cpu, uten resultat.

Maskinen har fungert fint i litt over to uker før den fikk problemer.

Jeg er temmelig sikker på at det er hovedkortet som er ødelagt, men er det noe mer jeg kan teste før jeg sender hovedkortet i retur?

Følgende komponenter sitter i maskinen:

- MSI KT3 Ultra2.

- 512 MB DDR Ram.

- AMD Athlon XP 2100+.

- 300W PSU

- Asus V8420 GeForce 4200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvordan dette kortet ditt er, men hadde i går en feil ala det du sier. Det viste seg å være viftene som gikk på for lavt turtall slik at maskinen nektet å boote i fare for å skade seg selv. Prøv å fjern alle vifter fra hovedkortet (ikke fysisk, men ta av kontaktene) og la den bare ha CPU vifta på.

(Dette var med et Asus A7N8X hovedkort)

Resett BIOS og prøv da...

Des, OUT!

Lenke til kommentar

Har desverre ikke Enermax psu. :(

Har forsøkt å fjerne, flytte og sette på nye vifter, uten resultat. Er å resette CMOS og resette bios det samme, eller har jeg misforstått. Står iallefall ikke noe i manualen om å resette bios, kun CMOS.

Lenke til kommentar

Skjermen funker fint med maskinen i siggen, så den er ikke problemet. Det er ikke noe lyd i pc-speakeren, heller ikke noe lys på hovedkortet. Det er ikke noen leds på det. Ifølge manualen er det ekstrautstyr. Kommer iform av en brankett som kobles til hk.

Når jeg trykker på startknappen starter alle viftene, men ikke noe annet.

Har tidvis klart å komme til post, men da er det slutt. Ingenting funker deretter. Ikke engang ctrl-alt-del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...