Orjanp Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei! Når jeg starter opp maskinen skjer det stort sett ingenting. Viftene starter å surre, men ingenting annet. Jeg har tatt ut all maskinvare som ikke er nødvendig. Det som sitter igjen er HK, ram, skjermkort, hd og psu. Følgende er gjort: - Byttet psu. - Byttet cpu. - Byttet skjermkort. Ingen forskjell. Det er fortsatt like svart. Har også prøvd å starte opp uten hd, flytte ram brikken til en annen slot, resette CMOS og sette på en annen vifte på strømuttaket til cpu, uten resultat. Maskinen har fungert fint i litt over to uker før den fikk problemer. Jeg er temmelig sikker på at det er hovedkortet som er ødelagt, men er det noe mer jeg kan teste før jeg sender hovedkortet i retur? Følgende komponenter sitter i maskinen: - MSI KT3 Ultra2. - 512 MB DDR Ram. - AMD Athlon XP 2100+. - 300W PSU - Asus V8420 GeForce 4200 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Og mus og tastatur er koblet til? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Ja, man ville vel fått en feilmelding hvis de ikke var det. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Vet ikke helt hvordan dette kortet ditt er, men hadde i går en feil ala det du sier. Det viste seg å være viftene som gikk på for lavt turtall slik at maskinen nektet å boote i fare for å skade seg selv. Prøv å fjern alle vifter fra hovedkortet (ikke fysisk, men ta av kontaktene) og la den bare ha CPU vifta på. (Dette var med et Asus A7N8X hovedkort) Resett BIOS og prøv da... Des, OUT! Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hvis du har en Enermax psu, koble viftene direkte til psu'en og prøv igjen. Hvis det ikke virker, så har du muligens defekte kondesatorer på hk'et ditt. fred. :-? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Har desverre ikke Enermax psu. Har forsøkt å fjerne, flytte og sette på nye vifter, uten resultat. Er å resette CMOS og resette bios det samme, eller har jeg misforstått. Står iallefall ikke noe i manualen om å resette bios, kun CMOS. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 BIOS og CMOS er en og samme sak ja. Når du setter på strøm kontakten, får du da et lys på hovedkortet? Hva skjer når du trykker på startknappen? Starter da viftene? Des, OUT! Lenke til kommentar
Agger Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Bios blir lagret i CMOS, så da man resetter CMOS kommer alle default settings og slik. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Får du lyder i PC-speakeren? Lenke til kommentar
Crusader* Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Ramen har vel ikke noe å si, prøv med en annen skjerm og anna hk Lenke til kommentar
Agger Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Er nok mest tenkelig HK, har opplevd dette før da ingenting virker. Var meget gammelt HK tho, men alikevell prøv å bytt HK. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Skjermen funker fint med maskinen i siggen, så den er ikke problemet. Det er ikke noe lyd i pc-speakeren, heller ikke noe lys på hovedkortet. Det er ikke noen leds på det. Ifølge manualen er det ekstrautstyr. Kommer iform av en brankett som kobles til hk. Når jeg trykker på startknappen starter alle viftene, men ikke noe annet. Har tidvis klart å komme til post, men da er det slutt. Ingenting funker deretter. Ikke engang ctrl-alt-del. Lenke til kommentar
Crusader* Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 da er det hovedkortet da!! Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Er nok redd det er hovedkortet som har tatt kvelden ja, retur? Des, OUT! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Har søkt om retur hos Komplett.no. Så får vi se hvordan det går. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
odd123 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hei! Hadde det samme problemet, da var det cpu'en som "..gikk til de evige jaktmarker". Fikk for lite kjøling! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Har testet prosessoren på pc'en i siggen, og den fungerer fint. Så det er ikke problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå