haakonts Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Kameraet konka ut et par dager inn i ferien så jeg tok det med ut til Interfoto sitt verksted i håp om at jeg kunne få det fikset før ferien var over. Det var veldig opptatt, men antydet at det skulle ta mindre enn 3 uker. Det var 10. juli. Siden har jeg ikke hørt fra de. De svarer ikke hverken på e-post eller telefon (prøvde også å sende melding via deres web-baserte service system). Har noen vært i kontakt med de i det siste? Det er nokså håpløst å ikke kunne få svar på når kameraet kan være ferdig. Hadde jeg visst det jeg vet nå kunne jeg med hell kjøpt et nytt kamera og solgt det gamle når (hvis) jeg fikk det igjen fra reparasjon. Nå ble jeg sittende hele ferien og lenge etterpå uten kamera noe som er heller trist. Håkon Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Interfoto er vel ikke akkurat raske, 3 uker eller mer er ganske normalt, men de pleier å svare på telefon.. snodig, sikkert pga ferie. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Eneste telefonen som funker til Interfotos verksted, er en mobiltelefon (så vidt meg er bekjent). Har du det nummeret, og prøvd å ringe det? Men Interfoto har vel aldri vært spesielt raske på reparasjoner. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Eneste telefonen som funker til Interfotos verksted, er en mobiltelefon (så vidt meg er bekjent). Har du det nummeret, og prøvd å ringe det? Men Interfoto har vel aldri vært spesielt raske på reparasjoner. 9236505[/snapback] Jeg ringte butikken og de kunne ikke sette meg over. Nummeret til verkstedet kommer til en telefonsvarer (der du ikke kan legge igjen beskjed). Nei, jeg har ikke mobilnummeret inn på verkstedet dessverre. Har brukt Interfoto før, da gikk det fort og greit, så ble litt overrasket nå når de ikke svarer hverken på e-post eller telefon (det gjorde de sist). Ble litt brent da Lømork gikk konk (hadde en linse på rep gjennom de), så begynner å lure om Interfoto er på samme vei. Håkon Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 97015500 er det vel 9239311[/snapback] Det er vel hovednummeret til verkstedet som de oppgir på web-sidene? Det var det nummeret jeg ringte, visste ikke at det var en mobil. Håkon Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 OK, prøvde å ringe igjen, fremdeles ikke svar. Prøvde å ringe butikken, de svarer heller ikke. Nå begynner jeg å bli litt bekymret, burde jeg dra ut dit for å sjekke? Noen som vet om Interfoto er på vei i konkurs? Håkon Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Interfoto fikk seg vel en knekk når de mistet Nikon-agenturet. Men jeg har ikke hørt at de har økonomiske problemer. De har jo nylig kjøpt opp Lars Farnes AS så vidt jeg vet. Jeg hadde kontakt med Interfoto for et par uker siden angående en reparasjonssak (på Leica). Mulig de er mer trolige til å svare når forhandlere ringer? Uansett må jeg nesten alltid la det ringe leeeenge før de svarer. Men angående Lømork og reparasjon. Du kunne vel ha hentet objektivet ditt på verkstedet selv, eller bedt de sende det til deg? Lømork sendte så vidt jeg vet alle slike saker til eksterne verksted. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Interfoto fikk seg vel en knekk når de mistet Nikon-agenturet. Men jeg har ikke hørt at de har økonomiske problemer. De har jo nylig kjøpt opp Lars Farnes AS så vidt jeg vet. Jeg hadde kontakt med Interfoto for et par uker siden angående en reparasjonssak (på Leica). Mulig de er mer trolige til å svare når forhandlere ringer? Uansett må jeg nesten alltid la det ringe leeeenge før de svarer. Men angående Lømork og reparasjon. Du kunne vel ha hentet objektivet ditt på verkstedet selv, eller bedt de sende det til deg? Lømork sendte så vidt jeg vet alle slike saker til eksterne verksted. 9240406[/snapback] Får håpe Interfoto er i live. Får vel fortsette å ringe et par ganger om dagen inntil jeg får svar. Jeg har hatt gode erfaringer med de før som sagt, så er litt overrasket og skuffet denne gangen. Ang Lømork så fikk jeg objektivet mitt igjen direkte fra Camera og videoteknikk, men det satte en støkk i meg gett, hadde det vært utlevert til Lømork og jeg ikke rukket å hente det så kunne det blitt vanskelig... Ditto på Interfoto som jo har verksted selv. Tenkte det ville være lettere å få gjort ting direkte med Interfoto enn å gå igjennom forhandleren, men denne gang funket ikke det gett. Håkon Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Pussig nok så svarte de akkurat nå på e-post. Så neste uke blir det kanskje kamera på meg igjen. Håkon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå