Gå til innhold

PROBLEMER MED 3D Phrophet 4500 !!! HJELP!!!!!!!

Psyc0re

Anbefalte innlegg

heisann

jeg har et "lite" problem med dette kortet. tingen er at jeg kan sitte i 2d ( desktop ) og gjøre hva jeg vil. men så prøver jeg å starte quake III eller half-life så henger maskinen seg. Etter jeg har bootet og kommer inn i winXP igjenn så får jeg beskje om at det er noe feil med Pmxdisp.dll . jeg har prøvd med PowerVR sine drivere , hercules sine ... jeg har prøvd å instalere directx på nytt osv! ingen ting funker ..... har alltid fungert før. det er ingen ting med hardwear å gjøre ... det er jeg sikker på ..........

sorry alle skrive feil .... :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei psyc0re!

Jeg har samme kortet, men opplever ingen slike feil. Hadde litt problemer en stund, men etter å ha oppdatert til de nyeste VIA 4 in1 driverne (4.37) er alt bare bra. Jeg har version 4.13.01.5296 (English) av driveren pmxdisp.dll. Har lastet ned de nyeste driverne fra powervr.com samt at jeg har seneste BIOSn. Prøv å oppdatere bios kanskje? Jeg har også AGP 4x mode disabled i bios. Den er default originalt (Ihvertfall på mitt msi k7t-turbo hk). Prøv å disable den for kortet kjører jo på 2x ikke 4.

-Zachzi

Lenke til kommentar

Hadde et liknende problem for litt siden, fikk alle mulige slags feilmeldinger... maskina klarte seg ikke gjennom er 3dMark en gang... =(

Fant etter hvert ut at bios satte DDR-Voltage for høyt... når jeg satte den ned igjen funka alt som det skulle!

Dette er sikkert ikke problemet hos deg, men det er jo verdt å sjekke for sikkerhets skyld?!

-Eivind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...