fredrikoz Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei, Har per idag en Volvo s80 t6 2002mod 3,0 Twin turbo som er chippet, lurer da på om jeg skal investere i sportsluftfilter til den, og tusenkronerspørsmålet er. Har det noen som helst virkning effektmessig ? Takker for svar. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei, Har per idag en Volvo s80 t6 2002mod 3,0 Twin turbo som er chippet, lurer da på om jeg skal investere i sportsluftfilter til den, og tusenkronerspørsmålet er. Har det noen som helst virkning effektmessig ? Takker for svar. 9235833[/snapback] Det gir veldig liten eller ingen effekt, men lyden blir bra. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Er vel ikke akkurat store utgiften, men du vil oppnå fetere lyd, pittelitt mer effekt samt mindre forbruk. EDIT: Hadde en 86 mod Carina II (1,8gli) før. Den klarte 180km/t, men med K&N åpent filter klarte den akkurat 200... Endret 8. august 2007 av jij1984 Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 arobicRoy: ja hvis rett skal være rett så er det en 2,9 liter, men jeg syns det er like grett og runde det av til 3,0 siden det ikke er så sinnsyk "stor" forskjell JA akkurat det jeg og har hørt at du får en "fetere" lyd men jeg syns ikke det er så kult at det bråker så mye, liker ulv i fåreklær Bilen er så og si helt anonym bare til at jeg har den lille "uskyldige" t6 logoen bakpå! Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Den går bedre. Mer turtallsvillig. Mer lyd. Med T6 kan du få mellom 8-10 hk ekstra med filteret. Anbefaler frittståendes kon-filter. Type KingDragon. Lykke til Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Vi kjørte dyno på en golf 1.8.. Konfilter vs. org. filter: Resultater: Innenfor feilmargin I de fleste tilfeller, taper man effekt på montering av konfilter, da de færreste skjermer dette mot varmluft. Suger motoren varmluft, er det bare negative konsekvenser. Om det er restriktivt filter i boksen, kan man vurdere å montere et innsatsfilter av god kvalitet. Dog tviler jeg på at dette er noe issue i T6en. Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Ja jeg har ikke mye tro på det utenom lyden, men jeg vil at den skal være så "rolig" i motorlyden som den er nå, for det er "nesten" ikke merkbart men det bare drar noe hinsides Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Kjøp noe kvalitetssaker som f.eks KN eller Green, gjerne et komplett sett med varmeskjold og alt, og smekk det på. Så skal du få høre noe anna med lyden. Lenke til kommentar
b230ft Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 setter du på typ thorshov,king dragon o.l. billigfiltre bør du ABSOLUTT lavære å gjøre noe som helst! speielt på en så dyr bil! kjøp somsagt K&N, evt green Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 BSR har komplette filtersett, med varmeskjold! www.bcb.no Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det blir vel forskjell på sugemotor og turbomotor,visa vie effektegevinst? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Joda en turbomotor vil ha mer nytte av et sportsfilter en det en "normal" sugemotor vil, men har du en skikkelig sint sugemotor med VTEC eller VVTL-i så vil der bli en forskjell siden restriksjoner i innsuget påvirker effekten mer på høye turtall. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Joda en turbomotor vil ha mer nytte av et sportsfilter en det en "normal" sugemotor vil, men har du en skikkelig sint sugemotor med VTEC eller VVTL-i så vil der bli en forskjell siden restriksjoner i innsuget påvirker effekten mer på høye turtall. 9313416[/snapback] Hvor har du dette fra? En filterselger, eller en kompis som kjenner en onkel som gikk til en mekaniker? Vi tok dynotesten pga. en påstand at man ville tjene 10hk på å montere konfilter på en golf. Vi regnet med det var b.s., noe det viste seg å være. Å montere et konfilter vil i noen tilfeller skade lmm (pga filteroljen), samt i de FLESTE tilfeller vil man suge inn varmluft i innsuget, som gir effekt-tap, feile avgasser, m.m. De færreste biler har et veldig restrektivt luftfilter, dette gjelder spesiellt biler som har god ytelse. Ps. en crx vtec honda er ikke noe høyytelsesmotor.. Greit nok, den har 160hk, men den har vel bare 150nm elns. En 1.6 motor suger mye mye mindre luft enn en 2.9 liter twinturbo volvomotor som har originaleffekt på 272hk og en goood del mer nm enn vtec'en har. Jeg skal ikke påstå vtec'en har noe super luftfilter fra fabrikken, men å tro man tjener store effekter på å bytte til konfilter, er bare naivitet. Om du har et gammelt/vått/tett filter, kan du tjene en del. Dog. ville jeg anbefalt innsatsfilter og en eventuellt blokkering av forvarmeslangen. Evnt reroute forvarmeslangen til kaldluft. Problemet med forvarming, er at om termostaten henger seg opp, vil den suge varmluft hele tiden, noe som gir samme effekt som å ha konfilter feilmontert i motor-rom. ps. konfilter er uansett dyreste ytelsesforbedring man kan gjøre på en motor som feks. t6en.. 272hk org. er den og turboene duger vel til ca. 340hk. Da er det ikke luftfilter som begrenser. Større turbo er vel noe vanskelig å få plass til, ville jeg tro, da dette er en tverrmontert motor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå