Gå til innhold

Hjelp til kjøp av TV 42 tommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer til å sitte 3-5m fra tv'en.

Ønsker å koble til pc og dvd. Lyd er ikke viktig da jeg har bra lydanlegg fra før.

Kobler den til kabel.

Pris, helst under 10000, men kan strekke meg litt lenger.

9235805[/snapback]

Hva med dette?? Elkjop.no ---> 32PF9731D (søk etter dette:)

Har sett på 37" av denne typen, og det har et utrolig godt bilde:)

Absolutt verd de kronene over 10 000 dette koster!

Det har også PC-inngang!

Lenke til kommentar

Jo kanskje det, men jeg prioriterer kvalitet fremfor kvantitet, får jeg en god 42 tommer i prisklassen så er jo det fine greier, men feil oppdages lettere på et stort bilde, så krav til kvalitetet øker betraktelig.

Selleren på Elkjøp ville selge meg et LG 37" 37FL66LG 37" 37FL66

Det såg greit ut, men hadde ikke DVI inngang. Er det ikke vanlig at de store LCD skjermene har det? De fleste PC skjermene har jo det.

Endret av Hansforum
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke vanlig at flat-tver idag har DVI, de har HDMI istedet. DVI var mye brukt før HDMI kom, men finnes fortsatt på endel mindre flat-tver idag.

Hvis du makter 42 tommer anbefaler jeg deg Panasonic 42PX70/74 plasma, den skal du få rundt 11-12 lapper. Den har bildekvalitet som gruser nesten alle LCDer, og et sortnivå som er til å bli kåt av, hvis du tenner på sorte.. nivåer. :ermm:

Uansett, hvis du ser mye på film, er plasma klart å foretrekke, pga kontrast og responstid.

37-tommeren (37PX70) får du til 9000,-, om det er en mer passende størrelse ville jeg valgt den.

Bakdelen med disse plasmaskjermene er oppløsningen (med tanke på PC-bruk).

Men skal du ha en LCD med tilsvarende bildekvalitet og størrelse må du fort over 20000.

Endret av Opticane
Lenke til kommentar

Ja jeg ser nå at jeg må nesten ha 42 tommer ;)

Plasma er det jeg har mest lyst på, men du må vel igjen betale fletta hvis du skal ha høy oppløsning, og om det vil bli problem med at bildet fryser hvis det viser et fast bilde over lengre tid. (som kan være typisk ved tilkobling til pc)

Men en skjerm med høy oppløsning vil vel kanskje få problemer ved tilkobling av kilder med lavere oppløsning. Jeg kobler til ved kabel og det er gir som kjent ikke noe høykvalitetsbilder.

Endret på overksiften til 42 tommer. Jeg vil ha en som er tilsvarende større enn min gamle 32 tommer klumpetv.

Endret av Hansforum
Lenke til kommentar

Gå for den du... kan love deg at du ikke vil komme til å angre.

Den er minst like fin som Pioneer i designet, om ikke bedre.

Jeg bruker den en god del til PC'bruk, og oppløsningen på 1024*768 er super på en 42". Om den blir høyere så har du ikke sjans å se tekst osv med mindre du sitter limt inntil skjermen.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...