Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Noen som har peiling på oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

Fikk inn oppvaskmaskin idag. Har koblet til vann og strøm som var OK, men sliter med avløpsslangen. Jeg greier IKKE å koble avløpsslangen fra maskinen til den som er til kloakken se bilde (lastet opp som vedlegg)

Det som er at endene møtes ikke helt. Jeg har prøvd og prøvd, og fått 2 mannfolk til å prøve også men det dere ser på bildet er det maksimale som kan presses inn. Men jeg er usikker og vil derfor spørre, fordi jeg lurer fortsatt på om den egentlig skal presses helt til de grå endene treffer hverandre. Litt kjipt om alt renner utover kjøkkenet når jeg starter maskinen for første gang.

Edit: lagt til et bilde til hvordan det var før tilkobling

post-48493-1186598027_thumb.jpg

post-48493-1186598991_thumb.jpg

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært litt snedig å se bilde av hvordan det var før det ble montert sammen, men det er du vel ikke så gira på å vise oss? :p . Hva er det som går på hvor? Hvilket av rørene kommer ut av maskinen, og hvilket av rørene sitter det blåe mellomstykket fast i?

Lenke til kommentar

Ser ut som den er langt nok inne egentlig, i fra mitt "perfekte" syn. Kjøp en til sånn klemme (sånn som er ytterst på avløpsrøret ditt), det får du kjøpt i de fleste rørleggerbutikker eller "hardwarestores", jeg fikk ihvertfall tak i sånne klemmer hos min lokale VVSforhandler uten problemer.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Men husk at den ledige enden skal være mellom 40 og 100cm over gulvet, bruk den medfølgende U-opphenget for enklere montering. Og hvis du lager en løkke på røret, så lag den så stor som mulig, så det ikke blir "knekk" på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...