morningstar665 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Fikk inn oppvaskmaskin idag. Har koblet til vann og strøm som var OK, men sliter med avløpsslangen. Jeg greier IKKE å koble avløpsslangen fra maskinen til den som er til kloakken se bilde (lastet opp som vedlegg) Det som er at endene møtes ikke helt. Jeg har prøvd og prøvd, og fått 2 mannfolk til å prøve også men det dere ser på bildet er det maksimale som kan presses inn. Men jeg er usikker og vil derfor spørre, fordi jeg lurer fortsatt på om den egentlig skal presses helt til de grå endene treffer hverandre. Litt kjipt om alt renner utover kjøkkenet når jeg starter maskinen for første gang. Edit: lagt til et bilde til hvordan det var før tilkobling Endret 8. august 2007 av morningstar665 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hadde vært litt snedig å se bilde av hvordan det var før det ble montert sammen, men det er du vel ikke så gira på å vise oss? . Hva er det som går på hvor? Hvilket av rørene kommer ut av maskinen, og hvilket av rørene sitter det blåe mellomstykket fast i? Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Hehe kanskje jeg skrev litt fort der ja røret nederst på bildet er fra maskinen. Dette er snakk om avløp altså. Røret øverst er koblet til "kloakken"/servanten you know Det blå munnstykket kommer fra det øverste røret. Håper dette ga no mening Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ingen problemer med at skjøtestykket er lenger enn muffa på slangen. Gjør som du har gjort på bilde til venstre og sett på en slangeklemme som du strammer godt. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Ser ut som den er langt nok inne egentlig, i fra mitt "perfekte" syn. Kjøp en til sånn klemme (sånn som er ytterst på avløpsrøret ditt), det får du kjøpt i de fleste rørleggerbutikker eller "hardwarestores", jeg fikk ihvertfall tak i sånne klemmer hos min lokale VVSforhandler uten problemer. Endret 8. august 2007 av BeFs Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Tror du Jernia har sånt? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det heter slangeklemmer og det får man vanligvis kjøpt hos bl.a. Jernia, VVS-butikker, elektrobutikker, Biltema, Clas Ohlson o.l. Anbefalt størrelse: ca 20-28 mm diam. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Samboeren min anbefaler at vi kjøper kortere slange, den som er kobla til servanten fordi sånn som den er nå lager den en løkke fordi den er for lang. Det er vel ikke anbefalt at avløpsrør går i løkke? Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 det er ikke så farlig om slangen fra maskinen er i løkke som du sier, siden vannet blir pumpet ut. dermed går det bra. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Men husk at den ledige enden skal være mellom 40 og 100cm over gulvet, bruk den medfølgende U-opphenget for enklere montering. Og hvis du lager en løkke på røret, så lag den så stor som mulig, så det ikke blir "knekk" på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå