DeathBabe Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Primus er et amerikansk band hvis mest kjente besetning har vært Les Claypool (bassgitar), Larry LaLonde (gitar) og Tim Alexander (trommer). Bandet spiller eksperimentell musikk sentrert rundt Les Claypools unike spillestil. Claypool har uttalt at musikkens sjanger er "psykedelisk polka", men sett fra et mer universelt standpunkt er det heller en blanding av funk og metal. Utgivelser: - Suck On This (1989) - Frizzle Fry (1990) - Sailing The Seas Of Cheese (1991) - Pork Soda (1993) - Tales From The Punchbowl (1995) - Brown Album (1997) - Rhinoplasty (1998) - Antipop (1999) - Animals Should Not Try To Act Like People (2003) Komikk er også en fremtredende del av bandets uttrykk. Hva sier dere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg synes at de kanskje prøver litt for hardt å være sære, og at det blir litt påtatt og unaturlig. Sikkert bare meg, men.... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Intr og annerledes musikk men blir litt for kjedelig musikalsk for min del. Kan heller ikke si at jeg blir imponert av Claypools basspilling og det kommer fra en som setter bassen øverst av alle instrumenter. Kan ha noe med at jeg syns slapping er dørgandes kjedelig Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Har ikke hørt så alt for mye, men det jeg har hørt liker jeg. Synes forøvrig at Claypool spiller meget godt. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg synes at de kanskje prøver litt for hardt å være sære, og at det blir litt påtatt og unaturlig. Sikkert bare meg, men.... 9235741[/snapback] hæ? hva pokker mener du? Primus er ikke akkurat sært i forhold til mye annet som finnes! De er jo tilnærmet radiovennlig spør du meg... Ok, de er veldig originale, men jeg vil ikke kalle de sær. De har mange sanger som fenger veldig bra blandt annet. Uansett, jeg liker primus sånn greit nok. BAssisten er vel den eneste grunnen til å høre på de, men de er(var) hvertfall veldi nyskapenede og inspirerende etter min mening. Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Yeah! Primus Rocks! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg synes at de kanskje prøver litt for hardt å være sære, og at det blir litt påtatt og unaturlig. Sikkert bare meg, men.... 9235741[/snapback] hæ? hva pokker mener du? Primus er ikke akkurat sært i forhold til mye annet som finnes! De er jo tilnærmet radiovennlig spør du meg... Ok, de er veldig originale, men jeg vil ikke kalle de sær. De har mange sanger som fenger veldig bra blandt annet. Uansett, jeg liker primus sånn greit nok. BAssisten er vel den eneste grunnen til å høre på de, men de er(var) hvertfall veldi nyskapenede og inspirerende etter min mening. 9238619[/snapback] Jeg har da aldri sagt at de var sære? De prøver, men klarer ikke. Lenke til kommentar
Howie-O Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Primus Sucks! damn straight. Primus er ekstremt groovy. Jeg ble hekta på dem ganske nylig faktisk. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Primus Sucks! damn straight. Primus er ekstremt groovy. Jeg ble hekta på dem ganske nylig faktisk. Hva mener du med Damn Straight til Primus Sucks? Mener du at de suger? Lenke til kommentar
aemil Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 The band's catchphrase is no longer "Primus Sucks!" because the band thought it became tiring, although it was a tradition that dated back to their first album. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 liker primus eg. bass som hoved instrument, fett! http://www.youtube.com/watch?v=Yn3uiLZY9Jg litt sært, men bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå