Gå til innhold

Autofit på side

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

width="100%"

Men da må det være designet for akkurat dette. Det blir som regel ikke noe pent siden det da bør være en del innhold på siden for at det skal se fint ut. Beste er å designe ved å ta utgangspunkt i lav skjermoppløsning. Det vil da passe til "alle".

Kim..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du bør gå ut fra rundt 800 til 1000 px om du skal ha et fast design.

width="100%"

Men da må det være designet for akkurat dette. Det blir som regel ikke noe pent siden det da bør være en del innhold på siden for at det skal se fint ut. Beste er å designe ved å ta utgangspunkt i lav skjermoppløsning. Det vil da passe til "alle".

Kim..

9235376[/snapback]

Det finnes tusenvis av eksempler på gode sider med dynamisk bredde, bare siden er bra planlagt og bra design blir det bra ;)

Lenke til kommentar
hmm det tror jeg deg rett og slett ikke på...  :) I såfall så er vi veldig uenig i hva som er bra og ikke hehehe...

9398589[/snapback]

For eksempel Googles sider (Gmail, Adwords etc.) har variabel bredde, uten at det går ut over designet på noen måte. Gmail ser bra ut, både på 800x600 og 1680x1050-oppløsning.

Selv har jeg laget min nettside i 800x600 for å tilpasse meg alle.

Lenke til kommentar

Man bør være veldig forsiktige med å bruke forskjellige stilark til forskjellige oppløsninger da man fort kan forvirre personer.

Si at du sitter hos en venn med 800x600 oppløsning og ser på en side, så kommer du hjem på din store 32" widescreen med über høy oppløsning og ser på samme side (med et annet stilark pga. oppløsningen) og kjenner deg ikke igjen.

Lenke til kommentar
Man bør være veldig forsiktige med å bruke forskjellige stilark til forskjellige oppløsninger da man fort kan forvirre personer.

Si at du sitter hos en venn med 800x600 oppløsning og ser på en side, så kommer du hjem på din store 32" widescreen med über høy oppløsning og ser på samme side (med et annet stilark pga. oppløsningen) og kjenner deg ikke igjen.

9402965[/snapback]

Blir det så stor forskjell da? altså, kan tenke meg at siden blir like annerledes hvis du kommer hjem, og den plutselig bare dekker halve skjermen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...