Qtecman Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Da er Star Trek TNG episode 1-60 sett igjennom for andre gang... (kunne jo være jeg glippet noen poenger i første runde.. ) MEN så er spørsmålet....hvilken serie skal jeg se nå som matcher TNG eller kanskje er even better? Prøvde å se en episode med Enterprise, men det var jo bare søppel! Noen forslag? Må jo ikke være i Star Trek-serien, men litt Sci-fi er jo ikke forakte... Endret 8. august 2007 av Qtecman Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Deep space nine Voyager Babylon 5 Stargate SG1 SG Atlantis også har du "Battlestar Galactica" som starter igjen mitten av 08 Endret 8. august 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Star Trek DS9 er etter TNG, og deretter VOY. Du går ikke glipp av noe hvis du hopper over DS9, du får mer underholdning ved å se på maling som flasser. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Da er Star Trek TNG episode 1-60 sett igjennom for andre gang... (kunne jo være jeg glippet noen poenger i første runde.. ) MEN så er spørsmålet....hvilken serie skal jeg se nå som matcher TNG eller kanskje er even better? Prøvde å se en episode med Enterprise, men det var jo bare søppel! Noen forslag? Må jo ikke være i Star Trek-serien, men litt Sci-fi er jo ikke forakte... 9235277[/snapback] hva med å se de resternde 118 episodene av TNG da det er 178 episoder i serien, eller har du StarGate SG1-(eneste serien som overgår TNG) og DS9 og babylon 5 Endret 8. august 2007 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Da er Star Trek TNG episode 1-60 sett igjennom for andre gang... (kunne jo være jeg glippet noen poenger i første runde.. ) MEN så er spørsmålet....hvilken serie skal jeg se nå som matcher TNG eller kanskje er even better? Prøvde å se en episode med Enterprise, men det var jo bare søppel! Noen forslag? Må jo ikke være i Star Trek-serien, men litt Sci-fi er jo ikke forakte... 9235277[/snapback] Som andre har sagt.. se ferdig TNG og så ser du DS9 ... klarer du deg igjennom de 2 første sesongene av dS9 så får du belønning med å se det som er etter min mening den beste Sci-fi serien som er skapt.. SPESIELT! når krigen starter Episoden "The visitor" er en av de beste episodene som er sendt på Tv noengang Også hvis du orker ræva skuespillere som spiller.... ræva så se Voyager.. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Også hvis du orker ræva skuespillere som spiller.... ræva så se Voyager.. 9235457[/snapback] Ja, for han forventer å se perfekt skuespill når han ser på star trek. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 tv2 sende noen serier og episoder av star trek . men de avsluttet etter sesong 2 av en serie .jeg husker ikke tittelen på serien men det var der den dama var kaptein på enterprise. kan ikke være at serien hete "enterprise" ? det ser ikke ut til at tv2 er interessert i å sende star trek på en stund. jeg kunne tenke meg å se alle seriene og episodene som er laget men det er vist ikke mange plasser man får leid eller sett disse seriene. der er kanskje opp mot tusen episoder tilsammen og det enste jeg har set er at det er noen som leier ut neon få av disse seriene, ikke alle . dumt i grunnen . Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Star trek har jo noen av de beste skuespillerene da, Patrick Stewart er jo en kjempe når det kommer til kunsten å spille. DS9 har kjempe mange gode mindre karakterre som spilles kjempe bra osv. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 tv2 sende noen serier og episoder av star trek . men de avsluttet etter sesong 2 av en serie .jeg husker ikke tittelen på serien men det var der den dama var kaptein på enterprise. kan ikke være at serien hete "enterprise" ? det ser ikke ut til at tv2 er interessert i å sende star trek på en stund. jeg kunne tenke meg å se alle seriene og episodene som er laget men det er vist ikke mange plasser man får leid eller sett disse seriene. der er kanskje opp mot tusen episoder tilsammen og det enste jeg har set er at det er noen som leier ut neon få av disse seriene, ikke alle . dumt i grunnen . 9235653[/snapback] Tv2 viste for mange år siden TNG og de viste vel de 4 første sesongene bare, Så viste dem Voy og der viste de bare de 2 første sesongene. selv er jeg så gammel at jeg husker TNG fra da det gikk på TVN Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det meste er vel nevnt. DS9 må du få med deg hvis du likte TNG. Battlestar Galactica, Babylon 5, Firefly og Farscape er noen av mine favoritt sci-fi-serier sammen med TNG. Ønsker du litt humor innenfor sci-fi er Red Dwarf definitivt veien å gå. Lenke til kommentar
VictorMordenheim Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Smaken er som baken er eg redd. Eg liker alt av Star trek, sjølv om den orginale serien var hard kost å se sjølve for meg. Eg har alltid synes Voyager serien var best. Episodene var lette å se. Eks 1 kompis av meg som ikke var Star Trek fan. Først fekk eg han til å se Farscape so var han hekta. OBS Farscape er ikke Star Trek brukte det som lokkemat hehe. So voyager, i forrige uke snakka han om å låne Voyager på DVD for å se for tredje gang. ((han har ikke sett TNG, TOS eller DS9, sett Enterprise eit par ganger)) Anbefaler Voyager serien. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 det var Voyager jeg så 2 sesonger av på tv2 ? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 det var Voyager jeg så 2 sesonger av på tv2 ? 9235841[/snapback] ja Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 hva med å se de resternde 118 episodene av TNG da det er 178 episoder i serien, 9235355[/snapback] Sorry, mente seff DVD 1-60 med alle episoder på.. hehe Men DS9 hørtes interessant ut, skal se litt på den... takker for tipset.. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 hva med å se de resternde 118 episodene av TNG da det er 178 episoder i serien, 9235355[/snapback] Sorry, mente seff DVD 1-60 med alle episoder på.. hehe Men DS9 hørtes interessant ut, skal se litt på den... takker for tipset.. 9235985[/snapback] DS9 har en SVÆR flere sesongers krig.. så er ikke bare enkelt eller dobbelt episoder slik som TNG.. bare så du er klar over det Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Kan noen rangere alt som finnes at Star Trek i kronologisk rekkefølge? Jeg blir litt forvirret av alle de forskjellige Spin-Offsene :S Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Produsert TOS, TNG, DS9, Voy og Ent Tid Historien er satt Ent, TOS, TNG, DS9 og Voy Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 ProdusertTOS, TNG, DS9, Voy og Ent Tid Historien er satt Ent, TOS, TNG, DS9 og Voy 9239121[/snapback] Takker Jeg kunne tenkt meg å se alle utenom den eldste Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Selv har jeg nikost meg gjennom hele TNG, DS9 og Enterprise. Sliter litt med Voyager - blir liksom ikke det samme med en ubrukelig førkje i kapteinstolen... Med så mange kule damer ST-har å by på synes jeg Janeway er et ytterst merksnodig valg fra folka bak Voyager. Min personlige favoritt er helt klart DS9: Etter sesong 2 eller 3 ble a-laget av forfattere flytet over til å produsere Voyager, men de som ble igjen fikk tydeligvis friere tøyler. Resultatet er en serie som kanskje ikke har like stor masseapell, men som har desto større sammenheng og dybde. Det er med ytterst knapp margin Picard overgår Sisco i min rating over tidenes ST-kapteiner. DS9 er stor kunst! En kompis av meg fikk omsider overtalt meg til å se gjennom Enterprise også. Jeg var skeptisk. Men denne serien er også vel verdt å se. Det er forfriskende å se litt cowboymentalitet og få et innblikk i hvordan Star Fleet opererte før The Prime Directive og utopisk humanisme slo inn for fullt: Picard og Archer er to VELDIG ulike personer. I grunnen misunner jeg deg litt; å ha disse to god-seriene "til gode" er en drømmesituasjon for en scifi-nerd. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 TNG har jo ingen kjempe stor story arc som B5, DS9, SG-1 osv. nesten altid bare enkelt stående episoder, med små mini arc's som som Q arcen, Data arcen osv. men historiene er langt bedre enn alle andre ST serier, det er også denne serien som har størst "hvor dumme vi er i dag" episoder, som viser paraleller med dagens konflikter. den har også tydlig ateistiske synspunkter som jeg liker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå