Gå til innhold

Star Trek TNG ...-Hva nå?

Anbefalte innlegg

Da er Star Trek TNG episode 1-60 sett igjennom for andre gang... (kunne jo være jeg glippet noen poenger i første runde.. :D )

MEN så er spørsmålet....hvilken serie skal jeg se nå som

matcher TNG eller kanskje er even better?

Prøvde å se en episode med Enterprise, men det var jo bare søppel!

Noen forslag? :hmm:

Må jo ikke være i Star Trek-serien, men litt Sci-fi er jo ikke forakte... :thumbup:

Endret av Qtecman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er Star Trek TNG episode 1-60 sett igjennom for andre gang...  (kunne jo være jeg glippet noen poenger i første runde..   :D  )

Må jo ikke være i Star Trek-serien, men litt Sci-fi er jo ikke forakte... :thumbup:

9235277[/snapback]

hva med å se de resternde 118 episodene av TNG da det er 178 episoder i serien,

eller har du StarGate SG1-(eneste serien som overgår TNG)

og DS9

og babylon 5

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Da er Star Trek TNG episode 1-60 sett igjennom for andre gang...  (kunne jo være jeg glippet noen poenger i første runde..  :D  )

9235277[/snapback]

Som andre har sagt.. se ferdig TNG og så ser du DS9 ... klarer du deg igjennom de 2 første sesongene av dS9 så får du belønning med å se det som er etter min mening den beste Sci-fi serien som er skapt..

SPESIELT! når krigen starter :p

Episoden "The visitor" er en av de beste episodene som er sendt på Tv noengang

Også hvis du orker ræva skuespillere som spiller.... ræva så se Voyager..

Lenke til kommentar

tv2 sende noen serier og episoder av star trek .

men de avsluttet etter sesong 2 av en serie .jeg husker ikke tittelen på serien men det var der den dama var kaptein på enterprise.

kan ikke være at serien hete "enterprise" ?

det ser ikke ut til at tv2 er interessert i å sende star trek på en stund.

jeg kunne tenke meg å se alle seriene og episodene som er laget men det er vist ikke mange plasser man får leid eller sett disse seriene. der er kanskje opp mot tusen episoder tilsammen og det enste jeg har set er at det er noen som leier ut neon få av disse seriene, ikke alle . dumt i grunnen .

Lenke til kommentar
tv2 sende  noen serier og episoder  av  star trek .

men de  avsluttet  etter  sesong 2 av  en serie .jeg husker ikke tittelen  på serien men det  var  der  den dama var  kaptein  på enterprise.

kan ikke  være at serien  hete "enterprise"  ?

det ser ikke ut  til at  tv2 er interessert i  å sende  star trek på en  stund.

jeg kunne tenke  meg  å se alle  seriene og  episodene  som er  laget  men det er vist ikke  mange plasser  man får  leid  eller sett  disse  seriene.  der er kanskje  opp mot  tusen  episoder  tilsammen og  det  enste  jeg  har set  er  at det er noen  som leier ut  neon få av  disse seriene, ikke alle . dumt i grunnen .

9235653[/snapback]

Tv2 viste for mange år siden TNG og de viste vel de 4 første sesongene bare, Så viste dem Voy og der viste de bare de 2 første sesongene.

selv er jeg så gammel at jeg husker TNG fra da det gikk på TVN

Lenke til kommentar

Det meste er vel nevnt.

DS9 må du få med deg hvis du likte TNG.

Battlestar Galactica, Babylon 5, Firefly og Farscape er noen av mine favoritt sci-fi-serier sammen med TNG.

Ønsker du litt humor innenfor sci-fi er Red Dwarf definitivt veien å gå.

Lenke til kommentar

Smaken er som baken er eg redd. Eg liker alt av Star trek, sjølv om den orginale serien var hard kost å se sjølve for meg.

Eg har alltid synes Voyager serien var best. Episodene var lette å se.

Eks 1 kompis av meg som ikke var Star Trek fan. Først fekk eg han til å se Farscape so var han hekta. OBS Farscape er ikke Star Trek brukte det som lokkemat hehe. So voyager, i forrige uke snakka han om å låne Voyager på DVD for å se for tredje gang. ((han har ikke sett TNG, TOS eller DS9, sett Enterprise eit par ganger))

Anbefaler Voyager serien.

Lenke til kommentar

9235355[/snapback]

Sorry, mente seff DVD 1-60 med alle episoder på.. hehe

:innocent:

Men DS9 hørtes interessant ut, skal se litt på den... takker for tipset.. :thumbup:

Lenke til kommentar

9235355[/snapback]

Sorry, mente seff DVD 1-60 med alle episoder på.. hehe

:innocent:

Men DS9 hørtes interessant ut, skal se litt på den... takker for tipset.. :thumbup:

9235985[/snapback]

DS9 har en SVÆR flere sesongers krig.. så er ikke bare enkelt eller dobbelt episoder slik som TNG.. bare så du er klar over det

Lenke til kommentar

Selv har jeg nikost meg gjennom hele TNG, DS9 og Enterprise. Sliter litt med Voyager - blir liksom ikke det samme med en ubrukelig førkje i kapteinstolen... Med så mange kule damer ST-har å by på synes jeg Janeway er et ytterst merksnodig valg fra folka bak Voyager.

Min personlige favoritt er helt klart DS9: Etter sesong 2 eller 3 ble a-laget av forfattere flytet over til å produsere Voyager, men de som ble igjen fikk tydeligvis friere tøyler. Resultatet er en serie som kanskje ikke har like stor masseapell, men som har desto større sammenheng og dybde. Det er med ytterst knapp margin Picard overgår Sisco i min rating over tidenes ST-kapteiner. :cool: DS9 er stor kunst!

En kompis av meg fikk omsider overtalt meg til å se gjennom Enterprise også. Jeg var skeptisk. Men denne serien er også vel verdt å se. Det er forfriskende å se litt cowboymentalitet og få et innblikk i hvordan Star Fleet opererte før The Prime Directive og utopisk humanisme slo inn for fullt: Picard og Archer er to VELDIG ulike personer.

I grunnen misunner jeg deg litt; å ha disse to god-seriene "til gode" er en drømmesituasjon for en scifi-nerd. :p

Lenke til kommentar

TNG har jo ingen kjempe stor story arc som B5, DS9, SG-1 osv.

nesten altid bare enkelt stående episoder, med små mini arc's som som Q arcen, Data arcen osv.

men historiene er langt bedre enn alle andre ST serier, det er også denne serien som har størst "hvor dumme vi er i dag" episoder, som viser paraleller med dagens konflikter. den har også tydlig ateistiske synspunkter som jeg liker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...