Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei. Har nå bestemt meg for å gå til innkjøp av en laptop til bruk til bla. studier. Men også gaming Vurderer meget sterkt en Fujiutsi Siemens 8820, men den har jo somsagt desktop-CPU. Leste testen på dinside.no idag av denne maskinen, og de sa at vifta bråkte endel til å være en laptop, men stod ingenting om dB. Hvor skjenerende vil denne maskinen egentlig være for folk rundt meg i klasserommet i forhold til en maskin med Mobile cpu? Såpass mye at jeg ikke kan bruke den? Og vil det ikke fungere å klokke prosessoren ned til 500mhz? Da vil vel ikke viftene skru seg på hvis jeg kun bruker word? mvH. Beret Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Vil bare minne om at man faktisk får samme maskin hos Elkjøp med 2,8 cpu !!! Til i underkant av 20k!! (Litt andre specs, men ikke noe dårligere tror jeg...512 ram radeon 9000 osv...) Uansett er det nok ingen perfekt forelesningsmaskin nei.. men hvis du sitter bakerst med ikke så mange i nærheten går det nok greit :-? Lenke til kommentar
twb Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Har ikke erfaring med denne type maskin, men når det gjelder støy så er vel ofte ikke forelesningslokaler støyfrie heller, moderne luftesystemer er ikke akkurat lydløse. Så støyen fra maskinen må vurderes i forhold til om den likevel overdøves av annen støy i lokalet. Lenke til kommentar
Han2Solo Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg har denne pcen, har hatt den i ca 2 mnd nå, og er ufattelig fornøyd med den. Konge maskin!!! Anbefales!! Knuser min gamle stasjonære i 3dmark 2001 se, fikk 7015 poeng, uten å optimere noe som helst. Kanon! Det er sant at vifta går, men den jobber ikke like hardt hele tiden. Om du spiller eller jobber med word, så er det forskjell på hastigheten på vifta. Den slår seg sågar også helt av når prosessortemperaturen er lav nok. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg lånte en slik maskin, og i ellers stille omgivelser kan støyen være irriterende. Spesiellt det at vifta stopper og starter og endrer hastighet hele tiden. Lenke til kommentar
einar71 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg tok frem min db måler og fikk følgene resultat: (Minste måleverdi for måleren er 50db) -10cm rett over mus-styre plata 56db -Støy ved hode (menneske hode)!! normal sitte stillibg: Mindre enn 50db Da viftas fart varijerer så så føger jo støyen den..måling utført ved høy hastighet på vifte. ET Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Takker for alle svarene; og ville bare opplyse om at jeg har hatt denne maskina ganske lenge på skolen nå.... Fungerer helt topp når jeg sitter å skriver eller leser noen av lærebøkene on-screen.. Den ene vifta starter opp å sviver på lavt rpm nivå hvis jeg kjører i gang winamp (slik at naboen såvidt hører den), men tar skikkelig av hvis jeg kjører f.eks elastomania Går også helt fint å se film i klasserommet med headsett. bråker ikke nevneverdig.... Topp maskin Får 7300 rdmarks @ 2001SE MvH. Beret Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Går også helt fint å se film i klasserommet med headsett. bråker ikke nevneverdig.... Hehe. Da er det jo mye vits i å være på forelesning, når man ikke følger med i det hele tatt... Sitter riktignok og surfer selv innimellom, men da følger jeg ihvertfall delvis med på undervisningen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Går også helt fint å se film i klasserommet med headsett. bråker ikke nevneverdig.... Hehe. Da er det jo mye vits i å være på forelesning, når man ikke følger med i det hele tatt... Sitter riktignok og surfer selv innimellom, men da følger jeg ihvertfall delvis med på undervisningen. Nja.. joa..... Men allikavell... Kan bli litt mye skole også.. å da er det helt OK å bare slappe av med litt (porr)film av og til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå