Gå til innhold

Selge Nikon D70 kjøpe Olympus E-410, en god ide?

Anbefalte innlegg

Må si meg enig her og. Om E-410 ligger digg i hånden din, så "go for it", men ikke velg det fordi det er "så mye mindre". Et speilrefleks er et speilrefleks uansett, og tar litt plass i baggen uansett.

9235485[/snapback]

Ehh nei.

Har selv en K10D, og har hatt en e400 som nå er blitt en e-510.

Selv e510'en er vesentlig mindre å dra på. De går til nød an å ha i en veske som henger i beltet. Og den andre linsen fra dobbelkit'et går fint i lomma. De kitlinsene er veldig søte og små (Og dessuten av sjokkerende god kvalitet.)

Noe HELT annet å dra på. Og har du den i reim rundt nakken en hel dag er det stor forskjell på et lett kamera vs et beist.

Goffen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tafset såvidt på E-510 også, skal innrømme at det var bedre grep på det enn E-410. Men E-510 er vesentlig lettere enn D70 - 490g kontra D70's 679g (med batteri, uten objektiv). Objektivene til Olympus er vel og lettere og mindere. Kanskje det er et E-510 jeg burde skaffe meg? :hmm:

Det er ikke veldig mye større enn E-410 heller - 136 x 92 x 68 mm kontra 130 x 91 x 53 mm - 490g kontra 435g. At man også får med innebygget bildestabilisator er et stort pluss. :thumbup: Dog er det en 1000-ing ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...