Gå til innhold

Acer 5613 med en positiv feil

bjalle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forresten lenge gått og vurdert denne, men det har vært grafikk-kortet som har holdt meg litt tilbake. Men det er jo en testvinner, og et godt tilbud uansett, så blir nok en helt grei skole/privat/litt-spilling data =) Så da var den bestilt som sagt.

Lenke til kommentar
Ringte ned til Binders i Kristiansand for å høre om det gjaldt dem også, men han fant det ikke ut da han sjekket det? Han skulle forøvrig ringe Acer for deretter å ringe meg opp igjen.

9283571[/snapback]

De skal ha en på utstilling de også.

Ring en gang til og be han gjøre følgende: Kontrollpanel -> System -> Enhetsbehandling -> Skjermadapter.

Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar

Hola!

Jeg hev meg også med på denne PC'n (selv før jeg visste det var 7600 og ikke 7300). Åpningstilbud hos Datakjeden i Porsgrunn til 5995,- ... ble jo ennå fetere tilbud etter å ha sett at skjermkortet var bedre enn antatt.

Lurer på å bruke denne bla til LAN med CS:S, men ble litt skuffet over fps ingame. Raste ofte ned i 20 og det er jo ubrukelig. I videotesten fikk jeg ca samme (78fps) på både lav (720x480) og høy oppløsning (1280x800).

Har derfor et par spm til Rottert, gstavdal eller andre som føler for å svare:

1) Er prosessoren egentlig god nok til Source eller andre spill med mye fysikkberegninger?

2) Er det mye å hente på å innstallere XP i stedet for å bruke VISTA?

3) Finnes det bedre skjermkortdrivere/ overklokking av skjermkort/ prosessor?

Ellers er det en topp bærbar vi har skaffet oss :thumbup:

Endret av Zung
Lenke til kommentar
Hvordan sjekket du det?

9283328[/snapback]

Jeg jobber i Binders, og vi har en pc stående på utstilling.

9283518[/snapback]

Jeg sjekket hos Binders på Billingstadsletta i Asker - og der var det bare integrert Intel-grafikk; ikke 7300 heller.

Lenke til kommentar

Leter etter en maskin til kjæresten min til skolearbeid, og kanskje litt spilling, feks the sims og wow. Denne maskinen ser jo unektlig bra ut, og viss den i tillegg har geforce 7600 dekker det iallefall behovet hennes og blir kjøpt.

Tror dere det går an å kjøpe maskinen og eventuelt levere den tilbake viss vi ikke får geforce 7600? Tviler litt på at det er mulig å spør og få et skikkelig svar før kjøpet? Frykter også at de kunne funnet på å sette prisen opp viss de var klar over at maskinen hadde et bedre skjermkort?

Men de selger jo denne maskinen for 7000kr mange plasser, så det skal vel være mulig å få tak i en 7600 versjon!

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte pcen etter å ha lest denne tråden. Fikk dessverre ikke muligheten til å sjekke om det va 7600-kortet som var i før jeg kjøpte den, men tok sjansen. Og ja, jeg fikk Geforce Go 7600 grafikkkort.

Dette var på Binders på Tiller i Trondheim, pris 6996,-

De hadde flere igjen, så det er mulig å få tak i den :)

Jeg lurer bare på om det finnes nyere/bedre skjermkortdriver, og om man bør oppdatere driver fra acer og? Jeg fant ikke drivere for skjermkortet på nVidia sine nettsider, og heller ikke for denne pcen på acer sine. Kan noen hjelpe?

Endret av DaggyBarlander
Lenke til kommentar

Håper virkelig de aller fleste laptopene som de selger her i området er utstyrt med Geforce 7600, har tenkt å sjekke opp elprice.no i morgen. Kanskje ringe elprice og binders først og spør om de vet hva som står i maskinen.

Okey har tatt en telefon til binders i stavanger og de hadde den med et integrert søppelkort, veldig kjedelig.

Elprice i sandnes har jeg ikke kommet igjennom til, stor pågang, håper ikke alle har fått den samme ideen som meg :dribble:

Elprice på Bryne kunne fortelle at de ikke hadde den litt eldre versjonen med integrert intel kort men geforce 7300. De hadde ikke muligheten til å sjekke maskinene deres om det var oppgradert til geforce 7600 men de hadde ikke hørt om noen slike tilfeller.

Argh da er Sandnes mitt siste håp, eller kanskje jeg kan bestille en laptop fra trondheim? Men det er jo aldri helt sikker at den jeg får inneholder 7600, også kommer jo frakt i tillegg.

:no:

Forresten er det noen som har kjøpt maskinen i stavanger området her? Eller Rogaland? Har så skrekkelig lyst på det skjermkortet.

Ringte til acer i norge, og de forsto ingenting, de var veldig nysjerrig på kilden min til at jeg kunne påstå noe slikt. Det var ingen maskiner med navnet acer aspire 5613 med geforce 7600. Forstår ingenting jeg :cry:

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

men i hvilken butikker er dette bekreftet (elprice, mpx) og i binders-butikkene hvor, helst i kristiansand? tror dere dette "problemet" kommer til å være der om et par måneder da jeg egentlig skal kjøpe bærbar, eller er dette en mulighet som må utnyttes nå?

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
lolsann  Postet i dag, 11:03

men i hvilken butikker er dette bekreftet (elprice, mpx) og i binders-butikkene hvor, helst i kristiansand? tror dere dette "problemet" kommer til å være der om et par måneder da jeg egentlig skal kjøpe bærbar, eller er dette en mulighet som må utnyttes nå?

takker for alle svar!

Jeg tror du bør benytte sjansen nå når den er her. I og med at det kun er noen steder det finnes maskiner med Go 7600-kort så tyder det på at det kun er et parti som er sendt med denne "feilen". Men, før jeg kjøpte mein ringte jeg Binders, og de sa den hadde Go 7300, men etter kjøpet fant jeg ut den hadde Go 7600, så ikke stol på folkene i butikken :)

Lenke til kommentar
lolsann   Postet i dag, 11:03

takker for alle svar!

Jeg tror du bør benytte sjansen nå når den er her. I og med at det kun er noen steder det finnes maskiner med Go 7600-kort så tyder det på at det kun er et parti som er sendt med denne "feilen". Men, før jeg kjøpte mein ringte jeg Binders, og de sa den hadde Go 7300, men etter kjøpet fant jeg ut den hadde Go 7600, så ikke stol på folkene i butikken :)

9292687[/snapback]

f** ingen vits å ringe butikken, men jeg vet ikke om jeg gidder å kjøpe om den ikke har 7600.. hvor kjøpte du den?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Forslag: Når dere er i butikken kan dere kanskje spørre om å se på esken/emballasjen. På klistelappen med strekkode vil jeg tippe det står spesifikasjoner som ram, harddisk, prosessor, men også chipset og skjermkort.

Noen som fortsatt har emballasjen og kan sjekke dette?

Så slipper dere andre å kjøpe en maskin som kanskje ikke er den dere tror det er.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den på Binders på Tiller i Trondheim, 6995,-

Det står ingenting på emballasjen om skjermkortet, og på klistrelappen på selve pcen står det Go 7300, men det var Go 7600 som var installert. Prøv å få skrudd på en testpc av denne modellen og få sjekket under enhetsbehandling der. Jeg fikk ikke det, men var heldig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...