trondbue Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Fikk i dag harddisken min tilbake fra reprasjon og da tenkte jeg at nå kan jeg endelig sette den gamle 6GBen tilbake der den hører hjemme, nemlig i den litt slitne serveren min. Det første problemet som kom var at det kom høye skrape lyder i fra hden og så fikk jeg hd fail. Byttet om strøm kontaktene til hd og cdrom og da virket den, ivertfall forsvant skrape lydene. Men da den skulle prøve å boote i fra den kom det bare L 01 01 01 01 01 01 osv.. Harddisken var da ny formatert men jeg satte i en oppstartsdisket og partisjonerte den med fdisk og formaterte på nytt men det hjalp ikke rekken med 01 ble bare litt lengre så nå håper jeg en av dere smartinger der ute vet hva som er galt?? Maskinen er: Pentium 200 Aopen AP53 96MB ram Fijutsu 6.4GB hd Sony CDU311 Videologic Neon 250 32MB Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Nei kan ikke svare det på hva det er? Men eg søkte på" L 01 01 01 01 01 01 On disk" fant eg blant annet denne http://www.vmware.com/support/gsx/ts/disk_...win.html#lilo01 Men den er om raw og linux som eg ikke har noe anelse om hva er? Her er en til http://www.sslug.dk/emailarkiv/novice/2000...8/msg00383.html Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Kan jo nevne det at før sto den som primary hd og da hadde jeg linux inne på en annen hd men boot filene lå nok på denne. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Takker for svar Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Kan jo nevne det at før sto den som primary hd og da hadde jeg linux inne på en annen hd men boot filene lå nok på denne. Kan dette ha noe med saken å gjøre?Takker for svar Ok da er det sikker der du må lese for å fikse problemet ditt. Kan ikke hjelpe deg med linux, er gresk for meg linux. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg burde kanskje legge inn et emne på under linux da og se om det er flere som kan hjelpe der. Kan ingen ting med linux jeg heller. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Når du har brukt den på Linux må du ta fdisk /mbr for å fikse Master Boot Record. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Når du har brukt den på Linux må du ta fdisk /mbr for å fikse Master Boot Record. Det var løsningen hårek. Hadde gjort det før jeg fikk lest svaret men takk uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå