peet-79 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Er den norske Olsen Banden bare en kopi fra danmark?? Det er i såfall synd at en sånn legendarisk film serie er bare kopi. Petter Endret 9. august 2007 av peet-79 Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hehe. Du viste sikkert ikke at Fleksnes heller ikke er en norsk oppfinnelse? 1 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Velkommen etter. Bryr meg midt i rompa at Olsenbanden er kopi. Det er 100% nostalgi og har null og niks med filmkvalitet å gjøre i mine øyne. http://en.wikipedia.org/wiki/Olsenbanden Lenke til kommentar
embark Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Er det ikke det menneskeheten gjør best da? "Låne" andre sitt arbeid og skrive sitt eget navn på det? Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg lar meg imponere over at en 79- modell ikke har hørt dette før. Selv har jeg aldri sett den danske, men fulgte Jönssonligan (den svenske utgaven) da det gikk på tv1000 for mange år siden. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 De Danske er hvertfall mye dårligere etter min mening. Ingenting i forhold.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Den Norske er overlegen både den Danske og Svenske versjonen mener jeg, på alle måter. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det er jo helt meningløst å sammenligne. Det blir som å si at man foretrekker den svenske nasjonalsangen framfor den norske. Naturligvis vil man foretrekke den norske når man har vokst opp med den, i tillegg til at man er norsk. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 nei, nei, nei...Den Norske er bedre i følge flere svensker jeg har snakka med som har sett den, de mener at rollene er bedre besatt i de Norske filmene. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) The Julekalender er også en opprinnelig dansk idé, som ble omgjort til en norsk utgave som var overlegent bedre enn den danske (etter det jeg har hørt, jeg har aldri sett originalen). Så Olsenbanden er ikke alene. Bryr meg egentlig ikke om at det er en kopi, så lenge det er en god en. :!: Endret 8. august 2007 av Nevnarion Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Men deal or no deal. Det er norsk det .... Og Jeopardy! Og Homsepartuljen! Lenke til kommentar
athorb Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Men deal or no deal. Det er norsk det .... Og Jeopardy! Og Homsepartuljen! 9238190[/snapback] Ikke helt sikkert på hva du skal fram til (og ironi funker som regel ganske dårlig på nett), men ingen av de er norske konsepter. Endret 8. august 2007 av athorb Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 ahhh Ja da har jeg lært noe nyt i dag også gitt. Hva med top model da? Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Er ikke Fleksnes opprinnelig ifra England? Edit: Husker forresten siste episoden av Fleksnes der han som spilte Fleksnes i den svenske versjonen var Marves halvbror Endret 8. august 2007 av nirvana1 Lenke til kommentar
............... Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Er ikke Fleksnes opprinnelig ifra England? Edit: Husker forresten siste episoden av Fleksnes der han som spilte Fleksnes i den svenske versjonen var Marves halvbror 9238418[/snapback] wiki Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Sjekk ut Biggest bundle of them all....mer eller mindre en am. versjon av OB , ganske bra film imo. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Er ikke Fleksnes opprinnelig ifra England? haha. Han er fra Horten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Han tenkte sikkert på den "orginale" Fleksnes. Uansett så greier jeg ikke se på dansk Olsen Banden. De hermer alt for mye. (selv om det er motsatt). Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Om det er kopi eller ikke har ingenting med filmkvalitet. Olsenbanden er bra filmer, det bryr meg fint lite om de er kopi. Noe som ikke er bra, er at de har laget Olsenbanden jr, den kunne de ha spart seg. Ei jente som går i 4. klasse spurte meg en gang: "Visste du at det finnes en voksen versjon av Olsenbanden Jr?". Jeg ble rett og slett skremt over at noen barn ikke lenger kjenner til den orginale Olsenbanden. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Om det er kopi eller ikke har ingenting med filmkvalitet. Olsenbanden er bra filmer, det bryr meg fint lite om de er kopi. Noe som ikke er bra, er at de har laget Olsenbanden jr, den kunne de ha spart seg. Ei jente som går i 4. klasse spurte meg en gang: "Visste du at det finnes en voksen versjon av Olsenbanden Jr?". Jeg ble rett og slett skremt over at noen barn ikke lenger kjenner til den orginale Olsenbanden. 9242107[/snapback] Sånn er det alltid når det lages nye versjoner av et konsept. "Fy fane Behind blue eyes er en dødsbra sang ass. Limp Bizkit ftw" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå