Kenneth89 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hallo! jeg har kjøpt nec dvd-brenner labelflash...Vær gang jeg skal brenne en (mp3,lyd fil,film, dvd osv...) så funker det ikke. Det kommer en feil meling med at jeg ikke kan fullføre brenningen. Jeg kjøpte den av komplett i går den 08.09.07. Det er veldig kjedelig når man først kjøper noe som jeg får høre er veldig bra, men som ikke fungerer. Den leser av cd og spiller av film... men jeg får ikke brent. Jeg bruker da nero 7 som skal fungere til den brennern... Men den kommer til ca 15 prosent å da kommer feil meling. Å jeg har prøvd det meste... men ingenting av det funker:( Kan noen hjelpe meg? Mvh Kenneth Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Prøv med andre cd/dvd plater og se om du får samme feilmelding. Med andre cd/dvvd er mener jeg fra en annen produsent Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Ja...har prøvd med 2 forskjellig men kan prøve i gjen så kan jeg se hva den "vanlige melingen" er;) Så skal jeg prøve nå Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Hmm.. gikk ikke " brennerosess mislyktes ved 48x (7200 kb/s)" Står det bare!? så vet ikke hva feilen er.. Står at den tar vanlig cd på 48x Endret 8. august 2007 av Kenneth89 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Har du prøvd å oppdatere firmwaren eller å kontakte komplett for å se om andre har hatt lignende problem? Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 (endret) jeg ringte komplett jeg fikk som svar: Jeg kan ikke hjelpe deg med dette problemet. Så det var den beskjeden jeg fikk. Så tror jeg det blir min siste gang jeg bestiller derfra lenge siden jeg har så mye problemer med flere ting der... Men er litt dumt detta her da...så må ringe til komplett i gjen.. Nytter ikke dette her for jeg skal ha vare som fungerer, ikke som er i styker.. Hadde en annen nec dvd-brenner men den gikk så treigt etter vært. Tok 1 dag for å brenne ut en film derfor kjøpte jeg denne. Hørte dette skulle være bra dvd-brenner, men vet ikke lenger jeg :S Endret 8. august 2007 av Kenneth89 Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hadde en annen nec dvd-brenner men den gikk så treigt etter vært. Tok 1 dag for å brenne ut en film Sto kanskje i pio mode istedet for dma den da. Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Hadde en annen nec dvd-brenner men den gikk så treigt etter vært. Tok 1 dag for å brenne ut en film Sto kanskje i pio mode istedet for dma den da. 9235211[/snapback] hva mener du? Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 På den jeg har nå står det dma-driverfeil, må jeg sende den tilbake til komplett da eller? :S Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Høres ut som en ide brenner, er drevet instilt riktig som master eller slave? Prøvd med nyeste ide drivere til hovedkortet? Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 får du samme feil om du brenner på 1X? Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Hadde en annen nec dvd-brenner men den gikk så treigt etter vært. Tok 1 dag for å brenne ut en film Sto kanskje i pio mode istedet for dma den da. 9235211[/snapback] hva mener du? 9235247[/snapback] Sjekk ide-kanalene dine i enhetsbehandleren din (høyreklikk Min Datamaskin -> behandle->enhetsbehandling) om brenneren din står som "DMA modus hvis tilgjengelig". Du finner det under fanen Avansert i egenskapene på hver ide-kanal. Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Den sto i dma modus ja. Skjønner ingenting men når jeg snakka med en så sa han at jeg kunn kunne bruke nero 7 så må laste ned det. Men trodde ikke det hadde så mye å si men lenge siden det var labelflash så måtte jeg hvist det.... Så funka ikke med den demo versionen... Prøvde også å ringe til komplett men de sa at jeg måtte bare send den inn i gjen... PS: er ikke nødvendig å sende inn brenner`n hvis den funker! Endret 11. august 2007 av Kenneth89 Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Dvd brenner`n står på slave... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Vanlige "feil" som kan få brennere til å krangle: - Brenner står som PIO-mode, ikke DMA. - Brenner er satt som slave men er satt ytterst på IDE-kabelen. - Brenner er satt som master men er satt midt på IDE-kabelen. - Brenner står som slave sammen med en harddisk hvor harddisken er satt til "Master, one drive only". - Brenner ikke skrudd skikkelig fast i kabinett (vibrasjoner). - Brenner koplet på en RAID-kontroller (integrert på HK eller separat). - Hovedkort kan ha flere IDE-tilkoplinger hvor noen ikke støtter ATAPI-enheter. - Dårlig eller skadet IDE-kabel. DMA-driverfeil kan indikere at det er noe feil med overføringa av data. Da trenger det ikke nødvendigvis å være noe galt med selve brenneren. Samtlige av punktene over (unntatt ett eller to) kan forårsake denne feilen. Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Stemmer.. men jeg kjører hdd kabel som jeg kjører på dvd-brennern og vanlig cd- spillern... Å harddisken går på s-ata ledning begge harddiskene. Så har jeg skrudd hardt nok i... Men jeg må vel bytte den lille stiken bak da? bytte den? men den andre dvd-brennern sto der og funka helt fint... helt til den begynnte å ta så langt tid for å brenne. Funka fint i lang lang stund. 2 -3 år og bruker akuratt den samma hdd kabelen som jeg brukte til den gammle dvd-brennern... Å stikene bak står akuratt som den gammle :S Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Master skal stå på enden av kabelen og Slave skal stå på midten. Prøvd å kjøre brenneren alene på kabelen som Master? (På enden av kabelen) Ting kan fort bli forvirrende. På mitt hovedkort står det i manualen at RAID-porten IKKE kan brukes til brennere. Alikevel fungerer brenneren KUN på akkurat denne porten. Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 ja. Kan prøve på det. Men synetes det er veldig forvirende. Hehe skal prøve det så fort som mulig. Men må få tak i brenne programmet nå da hehe. Så skal jeg prøve det.. Men hvis det skulle tilfeldig hvis funke ossen skal jeg gjøre det da ? kun ha dvd-brennern tilkoblet? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 "Må" det være Nero for og brenne med denne brenneren? - Tviler, men det må kanskje egne løsninger til for "labelflashløsninga".... Kanskje brukt et mer "normalt" brenneprogram for og brenne en CD / DVD, bruker Burning Studio 7 selv, har ikke kikka etter labelflash, men du får ei 10-30 dagers gratisutgave med omtrent all funksjonaliteten til betalprogramma derfra Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Du skal kunne brenne i et hvilket som helst brennepprogram. Mulig du må ha Nero for å bruke labelflash-funksjonen, men tror nok det finnes andre programmer til dette også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå