Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen råd ang distanseforhold?

Gjest *lille-meg*

Anbefalte innlegg

Gjest *lille-meg*

Situasjonen er slik. Jeg er sammen med en jente. Jeg har ikke tenkt å skrive hvor lenge og hvor mye vi betyr for hverandre osv. Det er egentlig ikke nyttig.

Men problemet er nå slik:

Jeg bor i Stavanger og hun bor i Lillestrøm. Vi har jo kontakt daglig, enten på

telefon eller mobil. Familien hennes har hytte her nede, og de er her kanskje en gang i måneden +-. Vi har på en måte annenhver helg hvor vi kommer til den andre. Vi stoler på hverandre 110%. Hun skal flytte hit i mai.

Men! Er det noen "feller" eller andre ting som man kan unngå/forebygge?

Har ikke lyst til at dette forholde skal gå i vasken fordi h*n sa noe som ble tolket feil osv. Er det noe vi bør passe spesielt på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får jeg lov å spørre deg hvor gamle dere er?

Men i alle fall, avstandsforhold er vanskelige greier. Siste forholdet mitt var et avstandsforhold, og det varte i rundt 2 måneder. Vi bodde ca 2 timer fra hverandre, og gikk på forskjellige skoler, og hadde muligheten til å treffes hver dag (selv om det nesten ble umulig pga. andre faktorer enn lyst) - men selv det fungerte ikke uendelig. Samme hvor mye dere stoler på og elsker hverandre, vil et avstandsforhold slite på forholdet. Og når dere først får være sammen i helgene, blir alt så mye mer konsentrert og litt sånn 'nå-kan-vi-være-kjærester-hele-helga'. Alt man egentlig skulle spredd utover en eller to uker, blir heller presset inn på en liten helg hver eller annen hver uke. Slike ting sliter fort på et forhold, selv om man nødevendigvis ikke merker det.

Som du sikkert skjønner er det flere ting enn bare å si/ordlegge seg litt feil som kan ødelegge.

Håper du skjønner litt hva jeg mener ;)

Men for all del, det kan fungere :) Det vet bare dere, ingen andre forstå-seg-på'ere her!

Uansett ønsker jeg deg/dere lykke til!

EDIT: Rettet på litt uforståelig tåkeprat ;)

Endret av snowhill
Lenke til kommentar

Forholdet til mannen min begynte som et avstandsforhold, og nå er vi gift, så det kan fint fungere såfremt avstanden forsvinner etter relativt kort tid :)

Det jeg vil advare mot er å benytte msn, irc, sms ol. til å ta opp diskusjoner/uenigheter/krangling. Det kommer det ingenting godt ut av. Det er mye lettere å si ting man ikke mener, og at ting tolkes på helt feil måte. Viktige samtaler bør minimum foregå pr. telefon, aller helst face to face :)

Du sier at dere møtes hver helg, så da ser jeg ikke det store problemet. Mange par sees kun et par dager i uken, og får det til å fungere fint. :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Traff selv dama på nettet.. Bodde 1400km unna hverandre..

Ble litt over 4mnd, før vi fikk sjansen til å møtes !

Frem til da ble det Mail, Messenger og ikke minst Skype !

Opptil 10timer på skype, i strekk ved et par anledninger.. hehe

Blomstrer fremdeles !

Alt er mulig !

Postet av anonym: 82f5f49e2d0dfb735cac82840aad3ddd

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Blomstrer fremdeles !

Alt er mulig !

Latias? :hmm:

Lenke til kommentar

Et avstandsforhold krever større grad av modenhet, tilitt og kjennskap til hvordan partner er,hva han liker og ikke liker.

Sånn som folk sier,det kan bli krangel pga misforståelser,men kjenner du partner din,og hvis dere kan direkte si "Mener du det du sa?" og snakke om dt med en gang så går det nok bra.

Det er også viktig å se hverandre minst en gang i mnd..Ellers blir det fort ukjente for hverandre

Lenke til kommentar

Blomstrer fremdeles !

Alt er mulig !

Om då så vet hvem som sitt pseudonym som er bak anoymdiskusjon, så er det vell lite vits i å offentliggjøre det, om det hadde vært ønsket hadde vedkommande mest sansynlig postet med nick ;)

Lenke til kommentar

Du kan også risikere at personen du liker så godt ikke er den du egentlig trodde hun var. Det er enkelt å vise seg selv fra sin aller beste side når man ser hverandre så lite, og realiteten når dere får se hverandre hyppigere kan være ganske stygg, og da kan du allerede sitte fint i det og ha vansker med å komme ut på grunn av følelser du har for den personen du vet hun kan være hvis hun bare vil.

Lenke til kommentar

Blomstrer fremdeles !

Alt er mulig !

Sorry mac, jeg er nok nødt til å skuffe deg her. For det første bor jeg "bare" 1200 km unna forloveden min. For det andre er tegnsettingsfeil det verste jeg vet om, og jeg hadde aldri tilgitt meg selv om jeg noen gang hadde skrevet noe sånt (no offence til vedkommende som faktisk skrev det). For det tredje vet jeg bedre enn å bumpe eldgamle tråder fra tiden FØR jeg i det hele tatt registrerte meg her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...