Mathiass Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei Skal kjøpe en ny tv, men jeg er ganske blank. Har fått vite om en testvinner, Samsung LE32R32 https://prisguiden.no/product.php?productId=63594. Noen med erfaringer med denne? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL Første gang jeg kjøper en tv, så jeg er litt usikker på hva jeg skal være ute etter, og ser en på tver på nettet får en ikke sett bildekvaliteten "i aksjon". Jeg vil ha mulighet til å overføre bilde fra pcen til tv, jeg vil kunne koble til spillkonsoller, og ellers ha en helt ok tv med bra/ok kvalitet. Har dvd-spiller. Bor ellers på et studenthjem, regner med vi har vanlig kabel-tv. Vet ikke når det vi bli lagt inn digitalt bakkenett. En responstid på 8 ms tenker jeg er helt ok? Fører det til mye gjenheng i bildet når en f.eks. ser fotball, eller fly på tven? Har ellers funnet ut hva hdmi er for noe, og ser at det krever en spesiell type kabel (?). Er det utganger for disse i eldre dvd-spillere, konsoller? Mange spørsmål her, håper at jeg kan få noen tips og respons på tv'ene jeg viste til, og andre gode tv'er. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 8ms er helt standard på tver i den størrelsen, så det er egentlig ikke en spesifikasjon du behøver å se på. Samsung LE32R32 er en gammel tv, som har falt mer og mer i pris. 32LE2R vil etter min mening være en klart bedre tv, definitivt. Den har et godt bilde og bra lyd, du får tilkoblet pc og alt slikt. Ang HDMI, så må du ha en nyere dvdspiller som støtter denne. Du kan også koble pcen din til via HDMI, men da må du ha DVI-utgang fra pcen, noe ikke alle pcer har. Har du ikke DVI kan du bruke standard skjermkabel . Når det gjelder digitalt bakkenett så har det INGENTING med deg å gjøre om du har kabel. Du kan nemlig få digital kabeltv gjennom kabelen din, mens det digitale bakkenettet er for de med bordantennter, altså et digitalt luftnett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå