Gå til innhold

Bytte fra pc til mac. Smart?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å bytte fra ett langt trofast liv mot ibm thinkpad til Mac. jeg er litt tvilsom til ctrl equals høyreklikk og greier. men er vel ett overkommelig problem som jeg venne rmeg til. Men hva ellers er merkbare forskjeller som vil irritere en trofast pc bruker som aldri har vært i nærheten av en mac. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en vanesak rett og slett, og en har alltids muligheten til å bruke f.eks logitechmus som fjerner akkurat holdepunktet om høyreklikk.

Det er å vurdere ut av egne behov om en Mac er verdt pengene og tiden en vil bruke.

En må regne med en overgangsfase der en vender seg til og utforsker et nytt operativsystem, og må finne ut på forhånd hvor vidt Mac vil dekke dine behov for en datamaskin.

Lenke til kommentar
Det er en vanesak rett og slett, og en har alltids muligheten til å bruke f.eks logitechmus som fjerner akkurat holdepunktet om høyreklikk.

Det er å vurdere ut av egne behov om en Mac er verdt pengene og tiden en vil bruke.

En må regne med en overgangsfase der en vender seg til og utforsker et nytt operativsystem, og må finne ut på forhånd hvor vidt Mac vil dekke dine behov for en datamaskin.

9234477[/snapback]

Takkk for ett utfyllende svar. Får nok bare prøve det ut. så får man se. :)

Lenke til kommentar

Ja om du har en i omgangskrets med en Mac du kan låne i en liten periode, så er jo det så absolutt fint for beslutningsprosessen.

Apple har en hel del gode løsninger, men det er opp til deg selv å bedømme om du vil bruke litt tid, og litt ekstra penger for det brukermiljøet Apple har å tilby. :)

For min egen del ble anskaffelse av en Macbook Pro en grei sak da jeg fikk 20% rabatt som gjorde at penger ikke ble et problem og muligheten for å dualboote eller installere linux gjorde at jeg ville har noe å falle tilbake på om OSX var skuffende, noe de ikke har vært til nå.

Lenke til kommentar
Logitech har drivere for mac med flere av sine mus, du kan se hvilke her: Clicky

Ekstern harddisk bruker da bare USB eller Firewire, så det er ikke noe problem, husk bare å formatere i FAT32 istedet for NTSF om du har lyst å skrive til den :)

9234845[/snapback]

men er det ikke slik at filene ikke kan være over 2GB da?

Lenke til kommentar

4GB per enkelt fil.

FAT16 hadde en grense på 2GB per enkelt fil :)

En kan jo bruke ext3, som vel har en begrensning på 16GB-64TB per enkelt fil, men det formatet har vel begrenset støtte i Windows, som er greit å ha om en skal forflytte data mellom platformer, som en ofte gjør med eksterne harddisker.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...