BearThor Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Har denne tidligere tråden der jeg hadde ett problem som egentlig var 2 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...3entry9233023 Det jeg har problemer med er at mine brukere får ikke lov til å bruke Windows Update. Jeg får feilmelding om at jeg må være Administrator. Så, hvordan får jeg en domenet bruker til å bli lokal administrator på maskinen ved pålogging? Kjører windows 2000 server og windows 2000 pro. Endret 8. august 2007 av betebete Lenke til kommentar
nifty Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Legg til domenebrukeren i den lokale gruppen administrators . Dette gjør du under 'computer management/groups' Voilà Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Eller du kan lage en policy i AD: 1. Computer Configuration 2. Windows Settings 3. Security Settings 4. Restricted Groups 5. Høyreklikk på Restricted Groups og velg Add Group 6. Skriv inn navnet på gruppa, som da er Aministrators 7. Under Members of this group, trykk på Add og legg til feks følgende gruppe: Domain Users Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Eller du kan lage en policy i AD: 1. Computer Configuration 2. Windows Settings 3. Security Settings 4. Restricted Groups 5. Høyreklikk på Restricted Groups og velg Add Group 6. Skriv inn navnet på gruppa, som da er Aministrators 7. Under Members of this group, trykk på Add og legg til feks følgende gruppe: Domain Users 9236393[/snapback] det er den beste måten Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 hmm. Gi brukere lokal admin? Høres ikke bra ut. Blir mye jobb på deg framover skjønner jeg. Hva med WSUS? Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Hva er WSUS? Problemet jeg har er at brukere ikke får instalere vanlige programmer eller bruke windows update.. Har leita gjennom alle policier i GP og finner ingenting der som kan gi brukerne lov til å instalere / oppdatere. Windows 2000 server og 2000 klient. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hva er WSUS?Problemet jeg har er at brukere ikke får instalere vanlige programmer eller bruke windows update.. Har leita gjennom alle policier i GP og finner ingenting der som kan gi brukerne lov til å instalere / oppdatere. Windows 2000 server og 2000 klient. 9244132[/snapback] WSUS er en sentralisert server for windows update. google it. Det er gratis og er fra microsoft. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) høyreklikk på programfila, mens "shift"-knappen er inne, og trykk da på "kjør som..." eller du kan stille inn på policyen på Active Directory - users and computers. Endret 9. august 2007 av killerboy85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå