aklla Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) jeg sikler på en 1995-mod celica, men har lite erfaring med det tekniske på den bilen. Er det noe standard feil eller lignende på den? evt noen som har noe negativt/positivt om bilen tenkte jeg skulle prøve å satse på denne: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...3abc3qcq8747010 har planer om å style den ganske bra, og kommer nok til å kjøre den ganske hardt til tider, noe jeg bør tenke på? og hvordan kan man greit få mer gamp ut av motoren? har lyst til å dra den over 200 gamp edit: kom gjerne med forslag til andre biler i ca samme prisklasse edit2: når jeg kjøper bilen, hvordan skal jeg da få den hjem, kjøpe prøveskilter eller noe lignende kanskje? Dette er første bilen jeg kjøpe av andre en bekjente Endret 8. august 2007 av aklla Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ang frakte den hjem er det bare å kjøre med de skiltene som står på.. Men ikke kræsj, det kan skape problemer da den ikke er i navnet ditt og registrert med din forsikring... Lenke til kommentar
RIP Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Se på ts-ogn, også ville jeg spart noen penger til et senkesett og sjekka om det virkelig er den spreke motoren som står i Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) RIP: hvorfor stoppe på senkesett? har planer om senkesett, styling, OZ-felger, skikkelige bøtteseter osv skal så klart sjekke motoren, men hvis det ikke er oppgitt antall hester, så har vel jeg rett til å heve kjøpet... Blablaa: Godt å høre Endret 9. august 2007 av aklla Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Hei Dette er en veldig god bil med en motor som drar godt i motsenting til de mest vanlige Celicaene av denne modellen med 1.8l som er den slappeste motoren som har vært i en Celica noen gang med sine 116hk er den mindre sprek enn 86- modell celica sin 1.6l med 125hk. Har ikke hørt om at den skal være mye feil på disse bilene, skal være den gode Toyota kvaliteten som vi alle er så glad i skal du trimme den er jo luftfilter som regel det første man gjør, Apexi har veldig gode filter. du vil da få mer lyd og vil kanskje få enn 3-4hk ekstra . andre ting: -Effektanlegg -Lettere svinghjul -lette ting som motoren må dra rundt feks alu dynamo Pulley -mer aggresive cammer -lette vekt på bilen -bytte girolje kan gi en del flere hk da det blir mindre drivverks tap pga gammel olje som ikke "glir" like lett. -NOS kit -Turbo Kit -data sprut trimming av sugemotor er som regel veldig dyrt, ca 1000 kr per hest bruker å stemme bra. bruk en god bensin feks 99 v-power til shell er bra, Shell optimax fuel ble testet på fifth gear og ble ca 5 hk mer på en 170hk golf og 14 hk mer på en 240hk subaru impreza og dette bare med å bruke en bedre bensin! og v-power skal vist være bedre enn optimax. fyller jeg JET 95 bensin på min bil går den som en dass og får tenningsbank, er sikkert utvanna bensin der men fyller jeg 95 på shell eller statoil fungerer det helt fint. men synes bilen min går merkbart bedre på 99 v-power. linkt til bensin testen: http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?ln...d=143&pageid=-1 tunge 19" felger og alt for brede dekk virker negativt på ytelsen da det er mye mer vekt som skal draes i gang, men med brede dekk vil du jo sitte bedre på veien da her er en nettside som har mye info om 6 genrasjon Celica http://www.6gc.net/ har kjøpt nye felger til min bil Momo X-43 som jeg trur kommer til å se kjempe stilig ut på bilen din også. Endret 9. august 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) er NOS kit lov til å ha på vanlige biler i norge? og jeg synes 1000kr pr gamp var litt mye, kommer nok ikke til å ha den så mye på verksted, gjør det meste selv. stemmer det fortsatt med 1000kr pr gamp da eller? så klart jeg skal ha nytt luft-filter, men hva burde jeg velge av Green og Apexi? jeg har Apexi på bilen jeg kjører nå, men Green er vel mer kjent, og det er oftest en grunn til det... edit: takk for GOD info edit2: det jeg hadde planer om fra før av var: turbo luftfilter(så klart) eksos-anlegg(hele) data-sprut div styling men jeg kommer trolig til å gjøre ihvertfall mesteparte av det du sa Endret 9. august 2007 av aklla Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) NOS kit er lov å ha montert men ikke bruke etter hva jeg har forstått, trur også det er påbundt med et klistremerke der det står at du frakter gass beholder ca 1000 kr pr hk er hvis du gjør det selv. feks luftfilter gir ca 1-2hk og koster ca 1-2000kr, effektanlegg ca 5-7000kr og gir ca 5-6hk. dette er ca tall og variere veldig bil til bil. N/A trimming er dyrt, skal man ha mye hester er turbokit eller Nos det som gir hester for pengene, feks et nos kit som gir 50-75hk mer koster ca 6-8000kr og med turbokit får du fort opp mot 300-350hk til ca 30 000kr men mye power uten pustehjelp fra turbo er jo tøft da og lager mye og fet lyd og sjekk opp at det er god motoren som står i, 2.0 finnes også med 132hk Endret 9. august 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 NOS kommer jeg nok trolig ikke til å installere, da det er stor påkjenning på motoren, og virker bare over kort tid, og jeg skal jo ikke bruke den til racing uansett. mulig jeg tar det, bare for show. men gir ikke det en effektytelse på nærmere 100HK? btw, hva er N/A trimming? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 NOS kommer jeg nok trolig ikke til å installere, da det er stor påkjenning på motoren, og virker bare over kort tid, og jeg skal jo ikke bruke den til racing uansett.mulig jeg tar det, bare for show. men gir ikke det en effektytelse på nærmere 100HK? btw, hva er N/A trimming? 9240822[/snapback] N/A står for Naturally-aspirated altså motor som ikke har turbo eller kompressor men som drar inn luften selv. altså trimming uten bruk av turbo, nos, kompressor NOS kan gi mer hk enn 100 også kommer ann på hvor høye "doser" du gir ca 50-75hk anses som trygt på en vanlig motor uten å forsterke inmat osv. er ikke veldig stor påkjenning på motoren så lenge det brukes riktig og at motoren fungerer 100%, ikke har problemer med tenningen, tenningsbank. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 "er ikke veldig stor påkjenning på motoren så lenge det brukes riktig og at motoren fungerer 100%, ikke har problemer med tenningen, tenningsbank. " er akkurat derfor jeg ikke kommer til å bruke det, jeg kjører bilene jeg har hardt, men tar også vedlikeholden deretter... NOS er vel også noe av det jeg har ekstremt liten erfaring og kunnskaper om, og er derfor litt "redd" for det. men NOS må vel fylles opp en gang i blandt, er dette etter hver gang man bruker det eller? dette regner jeg man kan bestemme litt selv, men hva er vanlig? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hvor lenge det varer kommer helt ann på etter hvor mye du bruker, kan vare måneder, år eller dager, timer alt etter bruk hehe.. en flaske varer noen dager hvis du bruker det aktivt. du får jo en knapp som du trykker på når du skal ha de ekstra kreftene. eller så kan du koble på at den skal gå etter turtall, feks når du er over 4000 rpm skal den sprute på med gass. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 blir nok en knapp jeg trykker på ja, kommer ikke til å bruke den aktivt... hvis jeg installerer det da. hvor mye koster det med påfyll av flasken? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 jeg har fått litt mer info ut fra en lite servicevillig fyr(svarte på 2 av 5 spm ang bilen og skrev bare 1 linje, uten hilsen og slikt) den ble godkjent for 1 år siden, og siden har den stått rolig. sjanse for at noe har satt seg eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå