Gå til innhold

Klarer ikke å "vekke" pc'n fra sleep modus.

Anbefalte innlegg

Har brukt dette mye men i det siste vil den ikke starte igjen.

Når jeg trykker på knappen så høres det ut som han starter og hdd'n jobber litt men så bare står den der uten at det kommer noe bilde på skjermen.

"Jobbe lampen" blinker jevnt som om den sover også.

Noen som vet hva som er halt og hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sleepmodu skal vel startes med bare ved å trykke en tast på tastaturet?

Hibernate startes med powerknapp.

Edit: Har dere prøvd de to nye fiksene fra MS som blant annet fikser sleep problemer?

9256874[/snapback]

Er ikke sleep den "nye og forbedrede" hibernate?

Har ikke prøvd å oppdatere enda siden jeg ikke har lovlig versjon av vista.

Lenke til kommentar

Den hybrid sleep er egentlig bare hibernate og sleep på samma tid. Innholdet i minne blir i minne og blir også lagra på disk.

Slå det av, og bruk heller sleep (hvor spenning på minne opprettholdes) eller hibernate. Fikses i power options.

Husk! Om du har en nedlasta utgave, så kan det være tull allerede der!

Lenke til kommentar
Den hybrid sleep er egentlig bare hibernate og sleep på samma tid. Innholdet i minne blir i minne og blir også lagra på disk.

Slå det av, og bruk heller sleep (hvor spenning på minne opprettholdes) eller hibernate. Fikses i power options.

Husk! Om du har en nedlasta utgave, så kan det være tull allerede der!

9260047[/snapback]

Fant ikke helt ut av hvor man stiller det. Men har ikke stilt på det så det er standard for å si det slik.

Tingen er at jeg har brukt sleep lenge med denne versjonen av vista, men nå i det sisste har den vert vanskelig å vekke (ikke hele tiden). Når jeg tenker meg om så tror jeg det ble slik etter jeg satte i mer ram.

Lenke til kommentar
Da kan det være noe med den nye rammen, med mindre du har testa den med memtest eller lignende.

I power options, så velger du avanserte instillinger. Under der er en av alternativene ventemodus. Slå av Hybrid ved å sette den til: av.

9262446[/snapback]

Hvor finner jeg "memtest"?

Finner ennå ikke de innstillingene. Kanskje bare meg som er skikkelig distrée :/

Tok et bilde da:post-63051-1186920476_thumb.jpg

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Velg change plansettings -> change advanced power setting -> sleep.

Her setter du følgende:

Sleep after: Her setter du tiden du vil at pcen skal gå i sleep etter viss tid med inaktivitet. Du kan også sette den til never. Vekkes som regel ved en tilfeldig tast på tastatur.

Allow hybrid sleep: off

Hibernate: Samme som sleep, men her lagres innholdet i minnet på disk. Maskinen slår seg da av, og vekkes ved påknapp.

Under der igjen får du opp en liste

Lenke til kommentar

Funker det nå?

Du må også passe på at det i bios er enablet for S1 og S3 under power.

Memtest finner du blant annet om du booter vista plata og velger reparer. Men denne er relativt enkel, så det beste er å google memtest86 og la den kjøre om du mistenker feil med ram. La den gjerne gå over natta.

Lenke til kommentar
Funker det nå?

Du må også passe på at det i bios er enablet for S1 og S3 under power.

Memtest finner du blant annet om du booter vista plata og velger reparer. Men denne er relativt enkel, så det beste er å google memtest86 og la den kjøre om du mistenker feil med ram. La den gjerne gå over natta.

9263722[/snapback]

Testet bare 2 ganger men det gikk da. Men det tar litt tid å teste siden det bare er av og til den ikke vil starte.

Lenke til kommentar

3-4 ganer nå her jeg ikke klart å vekke den fra sleep :/

Vet ikke om det har noe å si men jeg har satt power knappen til å sette den i sleep, men jeg bruker ikke alltid den.

Jeg kan heller ikke vekke den med tastaturet eller noe slik, bare power knappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...