miCro Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Siden jeg bygde min nye PC for ca et halvt år siden har alltid CPU-temperaturen vært unormalt høy. Vanligvis har den ligget på rundt 55-56 grader idle. Jeg har alltid trodd dette var pga at jeg enten ikke hadde tatt av rammen som skal holde prosessoren på plass eller at jeg ikke hadde klart å feste kjøleren skikkelig pga at kabinettet mitt er ganske trangt. De siste dagene har jeg prøvd som best jeg kan å finne ut av dette, men har ikke kommet stort lenger. Jeg har fjernet rammen uten at det ga noe synlig endring av temperaturen. Jeg har også montert orginalkjøleren igjen iom at den er veldig mye lettere å montere i kabinettet mitt, men da steg temperaturen med nesten 10 grader til. Jeg har ikke overklokket eller endret noe som har med prosessoren å gjøre i BIOS. Specs finner dere i profilen min. Hva i alle dager kan være grunnen til dette? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Dårlig lufting? Prøv å åpne kabinettet, viss det hjelper. Programmet du bruker gir feil temperatur? Dårlig påføring av kjølepastaen? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Har du sjekket at overflaten på IHS er jevn, og ikke altfor bøyd? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Dårlig lufting? Prøv å åpne kabinettet, viss det hjelper. Programmet du bruker gir feil temperatur? Dårlig påføring av kjølepastaen? 9233870[/snapback] Jeg er rimelig sikker på at det ikke er dårlig lufting. Har en liten arme med 120mm vifter som fører til bra luftgjennomstrømming i kabinettet mitt. Prøvde uansett å åpne kabinettet nå, men det skjedde ingenting med temperaturen. Jeg har prøvd både Everest of PC-probe, begge viser høye temperaturer. Jeg bruker Arctic Silver 5 og har fulgt instruksjonene på hjemmesiden deres, så jeg tror ikke det er det heller. Takk skal du ha for forslagene. Har du sjekket at overflaten på IHS er jevn, og ikke altfor bøyd? 9233895[/snapback] Det har jeg ikke tenkt på faktisk, men kan det faktisk være tilfelle? Har de ikke kontroller som skal unngå slikt? Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Hadde en E6600 (som desverre er død ), og der var det helt klart antydning til grader på kantene på IHS. På E6x50 ser det ut som der er en mer avrundet kant. Endret 8. august 2007 av kakarlsen Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Mange har opplevd at IHS er bøyd, så evt. kontrollsystem er tydeligvis ikke omfattende nok. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Hmm, ok. Jeg får skru det fra hverandre (igjen!) og se. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 IHS ser ganske skjev ut. Jeg tok noen bilder av den liggende på kjøleren for å demonstrere. Det er vel sannsynligvis grunnen til den høye temperaturen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå