Tuddelidu Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 hei Jeg er en gutt på 15 som røyker i smug for å si det sånn Jeg vet jo at røyk er helsefarlig osv men det er godt til tider og utider Jeg er ikke avhengiv men synes det er godt når jeg er stresset osv.. Mamma vet ikke om det enda, men hun vet at vennene mine røyker. Kan noen hjelpe meg hva jeg skal si til mamma at jeg røyker? Fordi jeg vil ikke skjule dette lengre og jeg har tenkt å si det mange ganger men da mister jeg mote når jeg står foran henne. Hun røyker selv og begynte da hun var 16. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ta det som en slengkomentar når du er på vei ut og se om hun reagerer. Gjorde det med foreldrene mine, fikk seff reaksjon og jeg fortalte dem at jeg selv gjør hva jeg vil med livet mitt. Og det respekterer de... Jeg er 16 btw. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Ta det som en slengkomentar når du er på vei ut og se om hun reagerer.Gjorde det med foreldrene mine, fikk seff reaksjon og jeg fortalte dem at jeg selv gjør hva jeg vil med livet mitt. Og det respekterer de... Jeg er 16 btw. 9233668[/snapback] Hehe det var ganske bra Får vel sikkert kjeft når man kommer tilbake igjen da? Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 bare vent til du blir busta, gjore jeg med snus, gikk helt fint det men beste er jo å slutte Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg er ikke avhengiv 9233656[/snapback] Da er det lurt å fortsette sånn at du blir det, så har du noe å slite med resten av livet. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hvorfor skal du si det egentlig, hva godt fører det med seg? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hvorfor skal du si det egentlig, hva godt fører det med seg? 9234749[/snapback] Da kan han røyke utendørs hjemme også, når foreldrene er i nærheten. Han har større frihet til å røyke oftere, og blir derfor raskere avhengig. Ser ikke annet enn positivt i dette? Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Skjønner ikke at foreldre direkte godtar at barna deres røyker. Det er mye man kan akseptere som en forelder, men å si til et barn at du godtar røyking er ubegripelig. On topic: Si det som det er, og fortell hvor lenge det har foregått. Er du heldig (egentlig uheldig), så godtar din mor det. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hva skal forelderene gjøre a? Sette husstanden i full lockdown-mode? Om han vil røyke så må vel det være hans sak. Selv startet jeg å røyke da jeg var 15, og sluttet etter 2,5 år, for et halv år siden. Jeg vet ikke med andre steder, men her på Oslos beste vestkant er vel det å røyke i ungdommen en del av oppveksten. Det trenger ikke nødvendigvis være så alarmerende ... Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hva skal forelderene gjøre a? Sette husstanden i full lockdown-mode? Om han vil røyke så må vel det være hans sak. Selv startet jeg å røyke da jeg var 15, og sluttet etter 2,5 år, for et halv år siden. Jeg vet ikke med andre steder, men her på Oslos beste vestkant er vel det å røyke i ungdommen en del av oppveksten. Det trenger ikke nødvendigvis være så alarmerende ... 9237013[/snapback] Du har helt rett. Her er det å drikke hjemmebrent, samt røyke røyk med litt mer enn bare tobakk i undommen en del av oppveksten. Det trenger selvfølgelig ikke å være så alarmerende. Det er jo noen her som slutter ganske så tidlig. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Om han vil røyke, drikke, snuse, dope seg - you name it, er det selvfølgelig hans sak. Jeg personlig synes bare det er utrolig synd at foreldre aksepterer dette og ikke prøver å sette grenser for barna sine med tanke på hvor skadelig og avhengighetsskapende det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå