Gå til innhold

Ute etter et bra hovedkort til overklokking

AnaXyd

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver for tiden å sikler etter en ny pc, og vil såklart komme til å trenge muligheten for å klokke litt etterhvert.

Jeg har satt min lit til ASUS, men det kan godt være et annet merke, så lenge det passer mitt behov bedre enn ASUS kan gjøre.

Jeg skal kjøpe Q6600, så det må være et kort som støtter denne.

Hvis dere kunne ha kommet med noen forslag hadde det vært utrolig bra! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit IP35 Pro .Les en del tester på kortet og gjør deg opp en mening :)

Har kortet selv og er positivt overrasket på alle måter.Det var bare å boote opp å kjøre.Meget klokkevillig og stabilt.Meget stabile spenninger under klokking også.

Prisen er også fordelaktig.Det følger også med et trådløst nettverkskort som jeg ikke har testet.

Har hatt flere Asus kort på 775 plattformen i det senere,og de er også fjellstabile.Minuset syns jeg er spenningsfallet under load da jeg klokker :thumbdown:

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Abit IP35 Pro .Les en del tester på kortet og gjør deg opp en mening :)

Har kortet selv og er positivt overrasket på alle måter.Det var bare å boote opp å kjøre.Meget klokkevillig og stabilt.Meget stabile spenninger under klokking også.

Har hatt flere Asus kort på 775 plattformen i det senere,og de er også fjellstabile.Minuset syns jeg er spenningsfallet under load da jeg klokker :thumbdown:

9236976[/snapback]

Spenningsfallet er ikke eksisterende på p5k deluxe i forhold til p5b deluxe. Det er iallefall etter det jeg har lest og erfart :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok har bare hatt P5B Deluxe av de du nevner.P5K Deluxe kan jeg ikke uttale meg om.

Det er bra hvis Asus har gjort noe med vdroop på de senere kortene.Alle jeg har testet de senere åra har vært lite spenningsstabile.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Ok har bare hatt P5B Deluxe av de du nevner.P5K Deluxe kan jeg ikke uttale meg om.

Det er bra hvis Asus har gjort noe med vdroop på de senere kortene.Alle jeg har testet de senere åra har vært lite spenningsstabile.

9237190[/snapback]

Hadde slev p5b deluxe og merka selv vdrop. Men det var ikkje så farlig da jeg bare hadde en e6600 på 3,5 ghz. Hk var godt nok for den hastigheten uten mod iallefall :)

Nå kjører jeg en e6850 @ 3,9 på luft, og er fornøyd med det :yes:

Lenke til kommentar
Nizzen:Hvor mye spenning gir du cpuen din?Hvilke produksjonsuke?Temperatur?

Kjøpte 6850 på netshop.Det er uke 20.Har fått opp vannkjølinga nå,så det blir å teste litt :)

9239229[/snapback]

har 1,55 volt. Tempen er jeg faktisk ikkje sikker på, da jeg tror everest måler litt feil. 24 grader på core 1 og 2 MÅ jo være galt med luft :hmm:

UanZ så er jeg godt fornøyd med cpu`en :thumbup:

Lenke til kommentar

lucky 666: jeg har akkurat bestlt en E6850 fra netshop, og er litt nysgjerrig, har du fått bekreftet uke 20 fra butikken, eller har du fått sjekketi din selv? jeg lurer på om hele batchen deres er uke 20?

takker for svar

Endret av 220Volt
Lenke til kommentar
Jeg og en til som bestilte sammen,fikk uke 20A fra Netshop.Min klokker dårlig.sliter med å få den stabil på 3.8ghz med vannkjøling.Den booter fint på 4.0ghz og kjører superpi 1M,men alt over 3880mhz,gir restart etter 10-30min i Orthos uansett spenninger.

9258522[/snapback]

Klokke dårlig er vel å ta lit hardt i. Ikkje så veldig mange i verden som har den cpu`en stabil over 4ghz. Har selv hatt min på over 4ghz, men bare superpi stabil desverre. Dette er med luft da. på 3,9 ghz er den stabil :thumbup:

Lenke til kommentar

1 post igjen til 1337 lucky666!

Men for å dra oss i land igjen.

Jeg har sett på ASUS P5K Deluxe, og hørt mye bra om dette. Dette er nok et av kortene jeg kommer til å velge.

Men så er det de nye Blitz kortene da... Hva sier dere om dem? De er jo som skapt for overklokking, med masse finesser som egen LCD skjerm til noe rart, pwr, reset, og clear cmos knapper på hovedkortet, chipsetblokk med støtte for vannkjøling osv...

Lenke til kommentar

hmmm, pipen har fått en annen låt nå! fikk orthos feil, og BSOD etter 5timer og 25 minutter... :( må vel bakke ned litt antagelighvis. skal prøve med litt mer volt, hvis ikke så er det frem med loddebolt.... ;):w00t:

Endret av 220Volt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...