Gå til innhold

Problemer med 3Com-trådløst.

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå etter jeg har kommet hjem fra ferie har det skjedd noe mystisk. Internett på min PC med trådløs adapter har plutselig begynt å gå i sneglefart. På andre PCer går det i normal hastighet. Jeg har prøvd å reinstallert programvaren til den trådløse adapteren(3Com Wireless OfficeConnect 108Mbps11G USB-Adapter), men ingen forskjell har skjedd.

Det som jeg tror kan være galt er styrken på Link Quality, denne er kun 22%, før mener jeg at det var mye høyere. Signal Strength ligger på 85%, det tror jeg den alltid har gjort. Kan det være noe galt med Link Quality? Vi har ikke installert noen nye enheter her i huset siden sist, så jeg kan ikke fatte hvorfor Link Q er så lav.

Har noen et forslag til hva jeg kan gjøre? Vi har en 2/0,3Mbit-linje fra Tele2. Nå tok jeg en speedomtertest på hw.no og fikk at min nedlastingshastighet er 370kbit/s. Andre ganger kan det være opp i 700kbit/s. Dette er ruteren jeg har.

EDIT: Nå kom jeg på en mulighet. Er det mulig at persiennen som jeg har montert i rommet mitt nettopp kan forstyrre signalet til den trådløse adapteren?

Takker for svar.

Endret av quakie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om persiennene er av metall og de står mellom routeren og kortet har du grunnen der.

Synes likevel at det er litt rart at du har så dårlig fart..

Skriv "cmd" i kjør under start knappen.

Ping så routeren din...denne er markert under gateway som du finner når du skriver "ipconfig".

Når du har funnet ipn skriver du: ping xxx.xxx.xxx.xxx gjør dette et par ganger og merk om du har pakketap.

Meld tilbake det du da finner, hvis ikke problemet har løst seg. ;)

Lenke til kommentar

Dette er resultatene jeg fikk av ping.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
C:\Documents and Settings\**

Pinger 192.168.1.1 med 32 byte data:

Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=38ms TTL=64

Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=18ms TTL=64

Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=14ms TTL=64

Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=28ms TTL=64

Ping-statistikker for 192.168.1.1:

Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 14ms, maksimum = 38ms, gjennomsnittlig = 24ms

C:\Documents and Settings\**

Pinger 192.168.1.1 med 32 byte data:

Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=3ms TTL=64

Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=3ms TTL=64

Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=14ms TTL=64

Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=5ms TTL=64

Ping-statistikker for 192.168.1.1:

Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 3ms, maksimum = 14ms, gjennomsnittlig = 6ms

Persiennene er i et vindu 2-3 meter til venstre for adapteren, så de er ikke i mellom adapteren og ruteren. Vi har også noen persienner i første etasje, men de har jo alltid vært der så skjønner ikke hvis det har noe å si plutselig nå. Tok også en speedometertest på hw.no og fikk at min hastighet er 384kbit/s. Senere kan den også være 700kbit/s, så den går opp og ned som en jojo i blant.

***EDIT: Nå fungerer det her, jeg plasserte ruteren ca. en halvmeter høyere og farten er som den skal være :) .

Endret av quakie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Fint du fikk ordnet det - har hatt flere stabilitetsproblemer med 3Com tidligere, men det var tydligevis interferens i rommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...