Cool Hand Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg har et K8N-E deluxe hovedkort med nForce3 250 brikkesett fra nVidia og socket 754. Jeg har i dag en AMD Athlon 64 3000+ prosessor. Nå har jeg et veldig bra tilbud på en AMD Athlon Mobile 64 4000+ socket 754 prosessor. Jeg lurer på omdette hovedkortet setter noen begrensninger som gjør at jeg ikke får utnyttet den nye prosessoren? Jeg vil helst ikke overklokke hovedkortet, men om jeg må. Hvis dette spørsmålet skulle lagt under hovedkort-diskusjonen, så ber jeg om unnsklyldning - visste ikke helt hvor jeg skulle legge det. Admin må gjerne flytte spørsmålet hvis det ligger feil nå. Jeg leser begge delene av formuet uansett. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Problemet med nForce3 chipset er at Nvidia ikke gidder å utvikle driverne til XP64 (vet ikke med vista). Ser du på nedlastingssiden for drivere til XP64, så er siste versjon fra 2004 og i beta versjon Lenke til kommentar
Cool Hand Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Problemet med nForce3 chipset er at Nvidia ikke gidder å utvikle driverne til XP64 (vet ikke med vista). Ser du på nedlastingssiden for drivere til XP64, så er siste versjon fra 2004 og i beta versjon 9237825[/snapback] Ah... men nå kjører jeg ikke XP 64 på maskinen, bare vanlig 32 bit. Spørsmålet mitt var litt upresist. Det jeg er ute etter er om det ligger noen begrensninger i f.eks. busshastighet på hovedkortet, slik at det ikke er noe poeng i å oppgradere prosessoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå